  • Data: 2022-08-06 22:20:03
    Temat: Re: pomiar napięcia z separacją
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-08-06 o 19:07, Mirek pisze:

    > A ten drugi RC za co odpowiada?
    Za szerokość impulsu.
    > To będzie czas impulsu dodatniego, a czas ujemnego jet zależny od napięcia?
    Tak
    > Nie mogę do końca rozczaić jak to ma działać. Źródło prądowe ładuje
    > kondensator aż napięcie osiągnie napięcie mierzone...
    > brakuje mi tu drugiego "taktu" czyli rozładowanie kondensatora do zera i
    > rozpoczęcie od nowa.
    http://www.elenota.pl/datasheet_download/122529/LM23
    1 patrz rys 1,2 i
    schemat 3.

    To jest jak 555, są dwa komparatory, jeden włącza drugi wyłącza źródło
    prądowe przez przerzutnik RS, jak wyłączy to kondensator CL
    rozładowywuje się przez opornik równoległy do kondensatora, to jest ten
    RL 100k.

    --
    Janusz