    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: prad ladowania
    Date: Thu, 24 Sep 2020 20:31:08 +0200

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 24/09/2020 13:48, J.F. wrote:

    >Może pracujesz na granicy akceptowalnego napięcia i nawet temperatura
    >otoczenia/bebechów ma znaczenie jakie napięcie uzna za wystarczające
    >do

    Przy tych ~5V trudno, aby nie bylo na granicy - tam 0.2V gra istotna
    role, a setne V moga sie okazac znaczace.
    Ale co - ladowarki mi sie zdegenerowaly, czy kabelki ?

    >trybu turbo. Zarówno ładowarka może być łaskawsza, dajac wyższe
    >napiecie, jak i przetwornica w telefonie lepiej pracuje jak jest
    >cieplej/zimniej.

    >Relatywnie stary LG ma dwa tryby pracy. Ładuje albo 0.5A albo 0.9A.
    >To, który wybierze, zależy od spadku napięcia. Na jednym z kabli
    >wybierał lepszy tryb na ładowarce 5.25V i gorszy na 5.1V, różnica
    >jest skokowa,w dodatku na kiepskich kablach potrafił przeskoczyć
    >między trybami podczas ładowania.

    A ladowarki potrafia podniesc napiecie w miare obciazenia ..

    >Ta obserwacja powodowała że wyrzuciłem z jakieś 70% kabelków USB, po
    >szybkim przemierzeniu rezystancji, czasami spadki były wręcz
    >absurdalne (5.25->3V @ 1A).

    One wcale nie takie absudalne, ale owszem - sa kabelki w miare dobre i
    badziewne, nigdy nie wiadomo co kupujesz.

    >Inny telefon, chyba jakiś stary xiaomi, używany w trybie nawigacji
    >ładował się tylko czasami... aż wyczaiłem że ładuje się tylko wtedy
    >kiedy nie ma właczonej klimy która dmucha w obudowę, inaczej nie
    >wystarczało energii i rozładowywał się powoli...

    A to u mnie odwrotnie - nawigacja latem sloneczko wytrzymuje, o ile
    klima ja chlodzi.

    >Mam też kilka chińskich kabli których rezystancja znacząco wzrosła
    >(kilkadziesiąt%) po miesiącach lekkiego użytkowania. Zgaduje że
    >połamało żyły, w dodatku nie wykluczam że są aluminiowe albo wręcz z
    >ryżu i wodorostów.

    I byc moze to wlasnie to ... musze sobie w koncu zrobic ten miernik
    rezystancji kabli ...

    J.