  • Data: 2020-09-29 20:46:36
    Temat: Re: prad ladowania
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-29 o 11:14, J.F. pisze:
    [...]

    > Tylko czemu na nowej wtyczce osiaga 150% ?

    Brawo Szerloku! Wtyczka też się potrafi "zapchać" :)

    > A owszem, wypada.
    > To chyba wina tych "zabkow".

    Nie.

    > Dobrze piszesz, ale tu mialem duzy prad, i spadl sam na tym samym zestawie.

    Nocusz. Powinieneś wiedzieć, ze bateria jak i system ładowania w
    telefonie to swoisty tandem, który jeśli jest nowy to działa dość
    sprawnie. Nie raz zaobserwowałem znaczy pobór prądu podczas ładowania,
    kiedy bateria miała ok 30% im bardziej naładowana tym bardziej prąd
    spadał. Dodatkowo sama bateria też ma swoje fochy, szczególnie już
    dłuzej używana i nie zachowuje "liniowości" podczas ładowania.
    Oczywiście temperatura też odgrywa duże znaczenie w procesie ładowania i
    różnie to bywa. Czasem zimna bateria potrafi ledwie ciągnąć ampery a jak
    się już ugrzeje to jej lepiej idzie (kiepska). Dobra bateria odwrotnie,
    po ugrzaniu ciągnie mniej.

    > Sprezystosc/sila docisku  stykow ? Byc moze.

    Sądząc że w każdym tekście, gdzie używasz pytajnika, poświęcasz jakąś
    siłę i czas na wciśnięcie spacji, powinieneś na jakiś czas zrezygnować z
    tej fizycznej sprawności i zrobić sobie skarbonkę czasu i siły.
    Wyliczyłem, że jeśli dziennie stawiasz średnio 10 pytajników i używasz
    spacji to 10 krotne wciśnięcie spacji daje Ci dziennie stratę ok 5
    sekund, nie uwzględniając siły nacisku spacji. Sądzę że jeśli przez rok
    ograniczysz wciskanie spacji przed pytajnikiem, uzyskasz wynik ~ 3560
    sekund co daje ok 1 godziny i tym samym znajdziesz czas na dokładny
    pomiar oraz badanie przepływności prądu w kabelku USB :)

    BTW, posiadam w samochodzie ładowarkę z amperomierzem i obserwuję sobie
    codziennie jak to działa a w domu mam taki gadget dołączony do ładowarki:
    https://allegro.pl/oferta/miernik-tester-usb-4-30-wo
    ltomierz-amperomierz-5a-9622317716
    i zwyczajnie wiem co się dzieje :)

    --