  • 31. Data: 2023-10-04 20:20:04
    Temat: Re: przejscie sugerowane
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 04/10/2023 07:37, J.F wrote:

    > Mozliwe, jedno drugiemu nie przeczy.
    > A kierowcow ucza, ze trzeba sie zatrzymac :-)

    tutaj chyba ubezpieczenie uczy - bo ubezpieczyciele biorą pod uwagę
    również stłuczki nie z twojej winy (nie wiem w jakim stopniu to wpływa)
    pozatym zwykle jest w ubezpieczeniu jakiś excess który musisz zapłacić,
    a sugerowaną drogą jest zgłaszanie wszystkiego do swojego
    ubezpieczyciela, aby ten potrącił z ubezpieczenia sprawcy (ale wtedy
    potrąci też excess). Ja do tej pory szedłem standardową Polską drogą
    czyli zgłaszanie do ubezpieczalni sprawcy, wtedy takich problemów nie ma.

    > A dla dzieci maja jeszcze Lollypop wo/man

    to prawda, ale to chyba raczej dla emerytów, żeby myśleli że pracują,
    albo żeby dorobili sobie do emerytury.
    Fascynujący zawód, w szczególności na przejściach z przyciskiem dla
    pieszych ;)

    > Ale FR duzo ?

    W mieście są (porządnie oznakowane z przypomnieniem prędkości do jakiej
    trzeba zwolnić, te nie używane są oznaczane jako wyłączone), poza
    miastem raczej odcinkowy pomiar - ale jego też niewiele.
    Z nielicznych przejazdów przez Anglię mam wrażenie, że tam więcej.
    aha, no i ze 2x w roku widzę gdzieś oznakowanego vana z fotoradarem. Z
    drugiej strony rutynowa kontrola tutaj nie istnieje - jeśli cię
    zatrzymują, to już mają powód -np. brat był pewny, że ma ubezpieczenie
    na prowadzenie innych aut (zwykle jak wykupujesz pełny pakiet AC/OC na
    siebie, to możesz prowadzić inne auta gdzie jesteś ubezpieczony na
    zasadzie OC), jechał autem żony i go zatrzymali, bo za kierownicą był
    facet a nie kobieta. Ja jestem tutaj dopiero 6 lat, robię po >20k mil
    rocznie i jeszcze nigdy mnie nie zatrzymali, nie słyszałem też o tym od
    nikogo (pomijając np przejazd na czerwonym za który znajomy dostał
    upomnienie)
    A co do przejazdu na czerwonym, to żeby nie było kolorowo - światła są
    czasem nie do ogarnięcia. Raz przejechałem na czerwonym tutaj:
    https://zapodaj.net/plik-FydBIN8YBB
    światła zaznaczone na czerwono to skrzyżowanie 1, a na niebiesko
    skrzyżowanie 2. Powtórzenia świateł za skrzyżowaniem są fajne, ale nie
    jak krzyżówki są blisko siebie - ja wtedy byłem pewny że zielone ze
    skrzyżowania 2 jest dla mnie (światła nr 1 po prawej w jakiś sposób nie
    zauważyłem, a po lewej zasłaniało jakieś auto, które toczyło się
    niewiele wolniej ode mnie)
    Oznaczenia pasów też dają wiele do życzenia i gdyby nie ogólna
    uprzejmość, ciężko by było trafić w odpowiedni pas. Np. dwa pasy w jedną
    stronę, raz lewy jedzie tylko w lewo, a prawy prosto i prawo, a raz
    odwrotnie - a oznaczenia znajdziesz pod pierwszymi dwoma autami...
    Na początku wydawało mi się dobrym sposobem ustawianie w dłuższej
    kolejce, bo pewnie jedzie gdzieś dalej, czyli tam gdzie ja - ale tu też
    nie ma reguły. Pozostaje więc jeździć na pamięć, a jak się spieszy -
    zapominać i zmieniać pas tuż przed skrzyżowaniem.

    > Kiedys chyba nie mialy.
    > Czy to tak trudno, zeby skrocic ten czas czekania do sensownego?

    wydaje mi się że załącza się toto na kolejny cykl - to jest widoczne np
    przy skrzyżowaniu w literę T - np. jadą prosto, potem ci w lewo i
    później piesi. A jak jest luka to pieszy przemknie i świateł włączać nie
    trzeba.

    Lukasz

  • 32. Data: 2023-10-04 20:32:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Oct 2023 19:20:04 +0100, ddddddddddd wrote:
> [...]

    [...]
> [...]
    > siebie, to możesz prowadzić inne auta gdzie jesteś ubezpieczony na
    > zasadzie OC), jechał autem żony i go zatrzymali, bo za kierownicą był

    Jesli naprawde tak było ... podziwiam ich AI ..

    >Ja jestem tutaj dopiero 6 lat, robię po >20k mil
    > rocznie i jeszcze nigdy mnie nie zatrzymali, nie słyszałem też o tym od
    > nikogo

    Mnie w Polsce "rutynowo" to przez ostanie ...nascie lat, to dwa razy
    zatrzymali. Dwa razy w Zielonej Gorze, którą odwiedzam bardzo
    sporadycznoe - widac tam dbają o trzeżwość kierowcow :-)

> [...]
    > nie ma reguły. Pozostaje więc jeździć na pamięć, a jak się spieszy -
    > zapominać i zmieniać pas tuż przed skrzyżowaniem.

    No i jeszcze jest tam rondo w Swindon :-)

> [...]
    > przy skrzyżowaniu w literę T - np. jadą prosto, potem ci w lewo i
    > później piesi. A jak jest luka to pieszy przemknie i świateł włączać nie

    Nie, tamto zdecydowanie nie było dopasowane do cyklu ...
    J.

  • 33. Data: 2023-10-04 21:35:14
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 04/10/2023 19:32, J.F wrote:

    > [...]
    >
    > Jesli naprawde tak było ... podziwiam ich AI ..

    żadne AI, po prostu kamera w radiowozie

    > Mnie w Polsce "rutynowo" to przez ostanie ...nascie lat, to dwa razy
    > zatrzymali. Dwa razy w Zielonej Gorze, którą odwiedzam bardzo
    > sporadycznoe - widac tam dbają o trzeżwość kierowcow :-)

    to chyba w poniedziałki rano albo po świętach nie jeździsz ;)

    Lukasz

  • 34. Data: 2023-10-05 12:04:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Oct 2023 20:35:14 +0100, ddddddddddd wrote:

    > żadne AI, po prostu kamera w radiowozie

    Kamera to jedno, ale ktos musi rozpoznac ze chlop, i sprawdzic, ze nie
    pasuje do polisy ...

    > to chyba w poniedziałki rano albo po świętach nie jeździsz ;)

    W trasy raczej nie, ale po miescie to normalnie.

    J.

  • 35. Data: 2023-10-05 17:29:37
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 05/10/2023 11:04, J.F wrote:

    > Kamera to jedno, ale ktos musi rozpoznac ze chlop, i sprawdzic, ze nie
    > pasuje do polisy ...

    to akurat nie sądzę żeby było regułą - raczej przypadek: jedziesz za
    autem, sprawdzasz czy ma przegląd, ubezpieczenie i opłacony podatek.
    Przy ubezpieczeniu od razu wyświetla kto jest ubezpieczony - a była to
    jedna osoba, więc warto zatrzymać i sprawdzić. Zasady są takie, że 95%
    ubezpieczeń full comprehensive umożliwia prowadzenie innych pojazdów
    wyłącznie głównemu kierowcy (5% nie umożliwia w ogóle). Czyli tak np. w
    moim domu ja mogę prowadzić inne auta, a moja żona tylko dwa do których
    jest zgłoszona jako dodatkowy kierowca.

    > W trasy raczej nie, ale po miescie to normalnie.

    Faktycznie- jak sobie przypominam to we Wrocławiu nie spotykałem - ale
    pewnie na obrzeżach już tak. Jak startowałem poza to się zdarzało,
    szczególnie w mniejszych miejscowościach

    Lukasz

  • 36. Data: 2023-10-05 19:37:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2023 o 19:36, J.F pisze:

    > A jak mam 3 pasy ruchu w jedną stronę?
    > W zasadzie nie blokuję :-)
    >
    > https://maps.app.goo.gl/CbgLiKYFr5PqdSYM7
    >
    > no i trzeba stawiac zakaz, i powtarzac co skrzyzowanie :-)

    U nas jest taka ciekawostka - za pierwszy razem mocno się zdziwiłem, że
    jakiś debil po prostu zaparkował na prawym i sobie w pisdu poszedł, ale
    przyjrzałem się i... wolno...

    https://www.google.com/maps/@52.1732296,21.0796051,3
    a,75y,148.15h,83.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqIC2EGWvb1J
    iFCJakc5ysw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    A ten chyba niedowierzał że wolno:

    https://www.google.com/maps/@52.1701292,21.0827476,3
    a,75y,154.03h,74.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSymGdfdty66
    5TOwOmOHcoQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2023-10-05 20:04:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 05.10.2023 o 19:37, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > https://www.google.com/maps/@52.1701292,21.0827476,3
    a,75y,154.03h,74.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSymGdfdty66
    5TOwOmOHcoQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    Nawet chodniczek jest przy krawędzi.

    Robert

  • 38. Data: 2023-10-06 08:12:19
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 05/10/2023 19:04, Robert Wańkowski wrote:

    a,75y,148.15h,83.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqIC2EGWvb1J
    iFCJakc5ysw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    u nas to standard:

    https://tiny.pl/c1j21

    https://tiny.pl/c1j28

    I tak najlepiej jak ktoś tak zaparkuje przy skrzyżowaniu ze światłami -
    ustawiasz się za nim, zapala się zielone, a on nie jedzie ;)

    Lukasz

  • 39. Data: 2023-10-06 12:32:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Oct 2023 16:29:37 +0100, ddddddddddd wrote:

    > to akurat nie sądzę żeby było regułą - raczej przypadek: jedziesz za
    > autem, sprawdzasz czy ma przegląd, ubezpieczenie i opłacony podatek.

    Tak, takie u was standardy ... ale jak zatrzymują, to chyba czegos
    brakuje ?

> [...]
    > wyłącznie głównemu kierowcy (5% nie umożliwia w ogóle). Czyli tak np. w
    > moim domu ja mogę prowadzić inne auta, a moja żona tylko dwa do których

    No i teraz zobacz - jak oni maja to sprawdzac?
    Jedzie auto, ubezpieczenie jest na kobiete, ale chlop ma OC na
    wszystkie auta.
    To jak rozumiem, co chwile by im wyskakiwala niezgodnosc.

    W dodatku od tylu nie bardzo widac kto prowadzi ..

    J.

  • 40. Data: 2023-10-07 07:07:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.10.2023 o 08:12, ddddddddddd pisze:

    > u nas to standard:
    >
    > https://tiny.pl/c1j21

    Nawet spoko, ale widzę pewną niekonsekwencję:

    https://www.google.com/maps/@55.8918834,-4.3302409,3
    a,75y,281.72h,63.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTrfGFJ6L0xk
    5IL6LvziXGA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    ;)

    U nas po prostu nie przyjęło się parkowanie na pasie - nawet jeśli
    wolno, poza lokalnymi zwyczajami - na przykład tu tak:

    https://www.google.pl/maps/@52.2801547,20.9533416,3a
    ,75y,111.68h,86.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFMPHwYmYvYYY
    -9MoOjM_rQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!