    From: "CosteC" <c...@s...konto.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przetwornica 50-250V/12V na czym zrobić?
    Date: Fri, 27 Mar 2009 12:22:34 +0100

    > widzisz, dla Ciebie jest to pare watów, ja mam generator 2kW szczytowo, i
    > uwierz mi jest problem, w tej chwili wykorzystuje zdłubaną mocno
    > przetwornice z SUNa, firmy TYCO, daje na wyjściu prąd do 25A, przy
    > napięciu 48V w oryginale, i powiem że jest to kawał żelastwa z bardzo
    > dużymi możliwościami diagnostyki napięć i przełączanej mocy, i jako jedyna
    > spełniła prawie całkiem moje potrzeby
    >
    > z kolei na działce mam mały generator który ładuje akumulator z auta, po
    > przeróbce układu na niższe napięcia zasilające miało tendencje do
    > nasycenia rdzenia, albo wysadzenia tranzystorów

> [...]
    Jasne że przełączanie uzwojeń w alternatorze jest rozwiązaniem, podobnie jak
    zmiana skoku łopat i pare innych rozwiązań poza samą przetwornicą. 2kW
    rządzi się swoimi prawami a przetwornica z szerokim zakresem napieć
    wejściowych przy tej mocy będzie i tak miała duży rdzeń. Taki projekt będzie
    wykonalny, tranzystory tylko wyjdą nie najtańsze i transformator duży. Nie
    ma wymagania chyba 0.5% tętnień na wyjściu?

    Pozdrawiam
    CosteC