  • 11. Data: 2020-09-04 09:05:04
    Temat: Re: przyśpieszenie w samochodzie elektrycznym
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 03.09.2020 o 22:27, Adam pisze:

    > Tak z ciekawości: dlaczego pytałeś o zmianę przyśpieszenia w funkcji
    > naładowania?

    Bo wiesz. Teoria teorią. A na prawdę nie byłem pewien jak jest w
    praktyce. Chciałem się upewnić.

  • 12. Data: 2020-09-05 23:50:23
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2020-09-03 14:56:26 niejaki robot napisał:
    > Czy przyśpieszenie i dynamika samochodu elektrycznego spada
    > w zależności o stopnia rozładowania baterii?

    tak - ale nie jest to liniowe ale raczej stałe do pewnego momentu (wartości
    SOC) a potem spada

    oczywiście jak będziesz piłował samochód to też ci kontroler ograniczy
    parametry żeby nie ugotowac baterii, elektroniki albo silnika

    w spaliniaku możesz na postoju wcisnąć gaz do dechy i po kilku minutach
    patrzyć jak tłoki fruwają po okolicy - elektrych chroni sam siebie i do
    tego nie dopuści

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 13. Data: 2020-09-06 17:45:10
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 05.09.2020 o 23:50, p0li pisze:

    > tak - ale nie jest to liniowe ale raczej stałe do pewnego momentu (wartości
    > SOC) a potem spada

    Rozumiem, że SOC to State of charge.
    Ciekawi mnie przy jakim SOCu następuje ten moment.
    10%?
    50%?
    Mam nadzieję że nie 90.

  • 14. Data: 2020-09-06 23:03:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak z ciekawości: dlaczego pytałeś o zmianę przyśpieszenia w funkcji
    > naładowania?

    Bo nie wie, to pyta;)

    > Baterie jonowo-coś-tam mają nie działają tak, jak stara latarka z
    > baterią 3R14 i żaróweczką.
    > Przykład: telefon działa w zasadzie jednakowo do pewnego
    > zaprogramowanego momentu, gdy albo pada, albo włącza funkcje
    > oszczędzania.

    Tu nie chodzi raczej o baterię, bo ta będzie działać podobne, a o
    przetwornice. I w zależności od tego czy użyto taką co tylko obniża
    napięcie, czy również potrafi je podwyższyć, będzie to różnie działało.

    > Latarka LED z przetwornicą działa podobnie, tyle, że w
    > miarę zużywania się baterii może brać nieco większy prąd.

    Nie jestem przekonany czy w każdej latarce tak jest, a już zupełnie nie
    jestem przekonany czy w każdym samochodzie jest układ podbijania
    napięcia. Jak nie ma, to od pewnego momentu będzie spadać moc na
    silnikach. A jak jest to pewnie też, bo załączy się jakaś ochrona baterii.

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2020-09-06 23:25:28
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2020-09-06 17:45:10 niejaki robot napisał:
    > Rozumiem, że SOC to State of charge.

    tak

    > Ciekawi mnie przy jakim SOCu następuje ten moment.
    > 10%?
    > 50%?
    > Mam nadzieję że nie 90.

    nie - każdy producent ustala to indywidualnie ale jest to w okolicach
    20-15% - tego się trzyma BMS

    dodatkowo kontroler silnika sam mierzy napiecie na baterii i też ma swoje
    progi ograniczenia mocy maksymalnej - ale w tych z którymi sie spotkałem
    jest to już nie jak w BMS opadające parabolicznie tylko po prostu dwa progi

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 16. Data: 2020-09-07 09:44:56
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 06.09.2020 o 23:25, p0li pisze:

    > tak

    > nie - każdy producent ustala to indywidualnie ale jest to w okolicach
    > 20-15% - tego się trzyma BMS

    Rozumiem.
    Dzięki.