    From: Zbych <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.rowery
    Subject: Re: pyt.: zasilanie GPS-a z dynama rowerowego
    Date: Sat, 15 Aug 2009 12:12:37 +0200

    Dariusz K. Ładziak pisze:
    > Użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał:
    >
    >> Te 6V to teoria, czasem jest nawet 8V.
    >
    > Bez obciążenia to i 15V potrafi być.

    Kawał czasu temu, ktoś wrzucał na grupę link do pomiarów ch-ki
    prądowo/napięciowej dynama przy różnych prędkościach. Z tego co
    pamiętam, to nieobciążone dynamo potrafiło dać kilkadziesiąt woltów p-p
    i bliżej mu było do źródła prądowego (duża rezystancja wyjściowa) niż
    napięciowego. Proste układy ze stabilizatorem low-drop, traktował bym
    raczej w kategorii żartu niż poważnej propozycji.

    Link do pomiarów:
    http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,