  • 31. Data: 2009-08-16 10:39:23
    Temat: Re: pyt.: zasilanie GPS-a z dynama rowerowego
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Aug 2009 09:39:54 +0200, EM napisał(a):

    > wzrostem napięcia na wejściu powyżej bezpiecznej wartości. Nagle okazuje
    > się bowiem, że dynamo daje nie 3W ale 10 i to już nie jest tak łatwo
    > ewentualnie rozproszyć.
    Te 10W bedzie jak obciazysz je w MPP. Jak zadziala po prostu
    zabezpieczenie nadnapieciowe (transil powiedzmy), moc bedzie sporo
    mniejsza, bo poplynie niewielki prad.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 32. Data: 2009-08-16 12:33:10
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Spoko. Zyga po prostu ma taki nadmiar mocy w nogach, ze potrzebuje
    > dyssypatora dodatkowo :)

    Z małej zet!

    Ile strat będzie mniej, 50mW?

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 33. Data: 2009-08-16 12:34:49
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Ja bym przekopał elektrodę i google, widziałem w wersji
    > angielsko-języcznej parę takich projektów których nie powstydził by się
    > B&M.
    >
    > Rozwiązanie Zarzeckiego jest marnotrastwem. Tylko przetwornica
    > impulsowa. Zbych to zauważył ale wszyscy go zignorowali ;-)

    Pana Zarzeckiego, dla ciebie.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 34. Data: 2009-08-16 12:55:01
    Od: gdL <j...@g...com>

    Przy wzroście temp rośnie rezystancja włókna. Żarówkami zabezpiecza
    się drivery wysokotonowe w kolumnach estradowych. Włączona w szereg
    jak znalazł. Natomiast tu to się chyba nie przyda.

  • 35. Data: 2009-08-16 14:09:51
    Od: sufa <j...@i...pl>

    On 14 Sie, 23:46, Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl> wrote:

    > Wpadłem na taki pomysł

    Pomysł zacny, ale... po co komplikować sobie życie?
    Używam tego:
    http://fondo.pl/produkt.php?id=573
    Gdy już muszę jechać z GPSem (zwykły palm), mocuję to dwoma rzepami do
    ramy, GPS na kierownicy, kabelek podłączony na stałe - gdy kończy się
    bateria w urządzeniu, to włączam przełącznikiem ładownie z tego power
    packa i po problemie. Gdy jadę dalej biorę dodatkowe akumulatory, a
    gdyby się skończyły, to mogę kupić zwykłe AA.
    Rozwiązanie, o którym piszesz może będzie działać, a może nie do końca
    prawidłowo, kupa zachodu etc, a tu masz gotowe i wygodne rozwiązanie.

    Jacek

  • 36. Data: 2009-08-16 14:38:25
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Aug 2009 14:33:10 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > Z małej zet!
    To tak z respektu pisze :P

    > Ile strat będzie mniej, 50mW?
    Zmierz prad i napiecia przed i po stabilizacji.

    Stabilizator impulsowy to takie trafo DC/DC. Liniowy to dzielnik napieca.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 37. Data: 2009-08-16 16:26:27
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > To tak z respektu pisze :P

    > Zmierz prad i napiecia przed i po stabilizacji.
    >
    > Stabilizator impulsowy to takie trafo DC/DC. Liniowy to dzielnik napieca.

    Dziękuję, że wytłumaczyłeś mi co to jest przetwornica.
    Ale są stabilizatory low dropout!

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 38. Data: 2009-08-16 16:45:19
    Od: jacek duma <d...@s...pl>

    Jaroslaw Berezowski pisze:
    > Dnia Sat, 15 Aug 2009 20:08:18 +0200, jacek duma napisaĹ?(a):

    > Spoko. Zyga po prostu ma taki nadmiar mocy w nogach, ze potrzebuje
    > dyssypatora dodatkowo :)

    ROTFL :-)
    jd

  • 39. Data: 2009-08-16 16:46:53
    Od: jacek duma <d...@s...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Pana Zarzeckiego, dla ciebie.
    >
    > zyga
    Może być Pana Zarzeckiego. Mi jest wszystko jedno Panie Zarzecki :-)
    jd

  • 40. Data: 2009-08-16 16:52:47
    Od: jacek duma <d...@s...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Ale o co Ci chodzi?
    > Jeśli wspomniany przeze mnie układ będzie nonstop podłączony do dynama,
    > to nic się nie stanie i będzie git.

    Nie do końca. Trzeba przeliczyć jak przy biegu jałowym stabilizatora
    wpływa na napięcie generowane przez dynamo np przy prędkości 25km/h, lub
    zrobić to bardziej profesjonalnie, spróbować badać opór zastępczy
    jałowego stabilizatora w Twojej konfiguracji, wsiaść na rower i zrobić
    pomiary. Możesz się mocno zdziwić na wejściu dostaniesz 50V i spalony
    stabilizator.
    jd