  • Data: 2023-01-15 01:37:16
    Temat: Re: radioaktywny obiektyw
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-01-14, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Facet pisze, że nawet 24 kcpm = 400 cps = 650 razy tło. Ale odległość to
    > jest sprawa kluczowa - odległość znacznie mniejszą od średnicy soczewki
    > i wymiarów detektora (G-M jak przypuszczam) możemy pewnie potraktować
    > jako zero (wtedy nie ma efektu "źródła punktowego").
    >
    > Z tyłu ten aparat generuje 300 cpm = 5 cps, czyli jak rozumiem
    > ok. 8 razy tło, albo ok. 1 uSv/h*. Musiałby robić zdjęcia przez
    > 6 tygodni w roku (ciągłej ekspozycji z głową = dozymetrem przy
    > aparacie), żeby przekroczyć dawkę uznawaną za dopuszczalną - i to tylko
> [...]

    No właśnie, torowa bywała również optyka wizjera. To już trochę blisko
    oka. Ale JF o prześwietleniach błony w zasadzie. Internety podają, że
    ryzyko istniało, ale po bardzo długim czasie. Wydaje się to mieć sens,
    skoro w manualach nic o potrzebie usuwania takich obiektywów z korpusu
    zdaje się nie ma.
    https://www.cameramanuals.org/canon_pdf/canon_fl_int
    erchangeable_lenses.pdf

    --