  • Data: 2021-08-25 11:20:30
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Maciek Godek <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 25 sierpnia 2021 o 10:35:46 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):

    > Dzisiaj, tak. Dlatego pisałem, że to żaden koszmar, choć jeśli kolega
    > Maciek eksperymentował z svn w latach 200x, to mógł zaobserwować
    > gorsze wyniki. Ale nie wiem czy faktycznie się na tym przejechał, czy
    > po prostu tak przeczytał na jakimś forum i pomyślał że to fajny
    > argument - wszak taki mechanizm jest mi również znany.

    Ostatni raz korzystałem z SVN w okolicach 2012 roku, i wspominam robienie branchy i
    merge'ów jako koszmar.

    W gicie sporo innych rzeczy wspominam jako koszmar, ale bym powiedział, że tak jak
    SVN jest porządniej zaimplementowany i ma lepsze interfejsy, git jest lepiej
    koncepcyjnie pomyślany i bardziej skalowalny, ale implementacja i projekt interfejsu
    są raczej do bani.

    No i git rzeczywiście jest bardziej modny, co mimo wszystko ma jakieś tam znaczenie -
    np. jeżeli idzie o dostępność hostingu.

    Tak czy siak - jak Sobczak słusznie zauważył - dywagowanie o wyższości jednego
    systemu kontroli wersji nad drugim w wątku dotyczącym problemów w programie C++owym
    nie ma za dużo sensu.

    Śledzenie zmian w takim czy innym VCSie jest elementem higieny pracy programisty i
    może niekiedy pomóc wyłapać błędy, które się wprowadziło na jakimś etapie rozwoju
    projektu.

    Ja bym każdemu kto jeszcze nie ma swojej preferencji raczej polecał gita, i to
    właśnie ze względu na ową "modność"

    Swego czasu korzystałem z mercuriala z hostingiem na bitbuckecie, ale atlassian
    uznał, że nie będzie już wspierał mercurialowych repozytoriów, i zamiast je
    przekonwertować do gita (na co bez trudu można znaleźć gotowe skrypty), to mi je
    skasował (!)