  • Data: 2021-08-25 11:03:11
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/08/2021 10:34, Mateusz Viste wrote:
    > zdarzają. Typowo: przeportowanie jakiejś istotnej poprawki z wersji
    > 14.x do dawnej wersji 13.x sprzed roku.

    Mówie o backportowaniu podczas flow na branchu.

    Przykład:

    1) robie brancha z trunka
    2) na trunku ktoś usuwa plik A i dodaje krytyczny ficzer
    3) zaciągam do branch zmianę z 2)
    4) ktoś rewertuje omyłkowo usunięty plik na trunku
    5) ja merguje się z moim branchem do trunka
    6) plik A znika

    To jest backport do brancha w celu ponownego zespawania brancha z
    trunkiem i to powoduje problemy. Co ciekawe, taki styl pracy jest
    *oficjalnie* sugerowany przez Stefana. Mimo, że powoduje rozjazdy i
    fałszywe konflikty. U mnie jest to zabronione. Zamiast backportu robie
    *nowy* branch z trunka i przenoszę zmiany ze starego, co usuwa
    *wszystkie* problemy z mergowaniem backportów, bo ich nie ma. I branch
    nie z trunka, tylko taga, ale to by było zbyt skomplikowane dla opisu...
    tak tylko dla purystów uwaga ;)