  • Data: 2021-09-01 13:41:06
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-08-31 o 11:10 -0700, Maciej Sobczak napisał:
    > Połowa tego jest fajna jak się programuje w tramwaju. Albo w
    > samolocie.

    Ale ja na codzień właśnie na połowie ekranu pracuję (prawej, lub
    lewej). W samolocie czy pociągu też, ale to niczego nie zmienia.
    Druga połowa ekranu służy ew. do trzymania okienka z svn i gcc oraz
    czasem jakiejś konsoli ssh, ale to nic co koniecznie musiałoby tam być.

    Połowa ekranu 15" pozwala mi na pracę z plikami o liniach długości 115
    znaków. Ja tak długich linii raczej nie pisuję, a wręcz staram się by
    były krótsze od 80 znaków. Tego posta zresztą też piszę właśnie na
    połowie ekranu, druga w tym momencie do niczego nie służy, tylko
    niepotrzebnie prąd zużywa.

    > Ale na biurku to zwykle widuję u ludzi po dwa monitory +24".

    Też widuję. I różne inne rzeczy widuję "u ludzi", ale co to za
    argument? Ludzie to nie ja.

    > Mi pasuje jeden, nie trzeba głową kręcić, ale doceniłbym też 27".

    Też nie kręcę głową. Chyba, że czytając czasem usenet, ale wielkość
    ekranu nie ma tu nic do rzeczy.

    > I tak jest chyba zdrowiej dla oczu.

    No więc mi właśnie o to całe "BHP" od początku chodzi. Jakieś normy w
    tym temacie? Badania? Przepisy BHP? Tego jestem ciekaw - bo reszta to
    zwyczajne przekomarzanie się o to kto jakie ma przyzwyczajenia (vide
    dyskusje typu zip vs svn vs git...).

    > Jak się robi systemy rozproszone, to wszystkiego jest razy N.

    To przecież nie chodzi o to, ile czegoś jest. Ja mogę bez problemu mieć
    i tysiąc plików naotwieranych, ale nie muszę (i nie chcę!) ich widzieć
    jednocześnie. U mnie okienka potrafią nakładać się jedne na drugich, i
    wybieram które chcę mieć na wierzchu alt+tabem. Myślałem, że to
    powszechna sprawa.
    Tak czy siak - lubię widzieć jedną rzecz i nic poza tym. Bo ja
    niespecjalnie bystry jestem, i potrafię wykonywać tylko jedną czynność
    w danym momencie. Jeśli widzę więcej okienek, kursorów czy migających
    światełek to łatwo się rozpraszam i w efekcie nie robię nic. Być może
    koledzy chwalący się wieloma ekranami wielkości kina domowego są po
    prostu ode mnie inteligentniejsi (co by wiele tłumaczyło) i potrafią je
    ogarnąć - tym lepiej dla nich. Ale jest jak jest i dla *moich* potrzeb
    to co wcześniej opisałem jest dla mnie optymalne.

    Mateusz