    Subject: Re: samochody, energia, wodór
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5fff0860$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <1v23jbadwxuor$.dlg@myjk.org>
    <5fff5b0e$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtnqqj$kp$4$Cav@news.chmurka.net>
    <60005e19$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtqdr6$pse$3$Cav@news.chmurka.net>
    <6000ceeb$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtre59$fjg$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Fri, 15 Jan 2021 16:00:49 +0100

    W dniu 15.01.2021 o 07:53, Cavallino pisze:

    > Bo jest najbardziej zbliżonym konkurentem.

    Nie jest.

    > Nawet nie stałeś nigdy obok niego, prawda?
    > Inaczej byś takich bzdur nie pisał.

    Clio V - owszem znam z katalogów.
    Clio III i IV - jeździłem.
    Captur - przymierzałem się, ale mnie nie powalił.
    ZOE - znajmy akurat ma i generalnie sobie chwali, poza wyprawami do serwisu.
    Fakt, że w ZOE siedzi się wyżej niż w Clio, ale jeżeli chodzi o miejsce
    w środku, to do Captura mu daleko.

    > Najpierw porównaj wymiary, a potem się rozpisuj.

    Zoe.
    Długość 4084 mm
    Szerokość 1730 mm
    Wysokość 1562 mm
    Rozstaw osi 2588 mm
    Masa własna 1415-1468 kg

    Clio V
    Długość 4050 mm
    Szerokość 1798 mm
    Wysokość 1440 mm
    Rozstaw osi 2583 mm
    Masa własna 980-1090 kg

    Captur II
    Długość 4230 mm
    Szerokość 1800 mm
    Wysokość 1593 mm
    Rozstaw osi 2630 mm

    > Zoe jest prawie identyczne jak Captur, ten pierwszej generacji.

    Proponujesz komuś żeby kupił sobie ZOE zamiast Captura, i porównujesz
    stare z nowym? Ceny też tak porównywałeś?

    > Nowy jest trochę większy, jak każdy nowszy model.

    W środku jest dużo więcej miejsca, szczególnie z tyłu, niż w ZOE

    > Ale nadal najbardziej zbliżony do Zoe.

    No właśnie nie jest.

    > To był kontrargument do jescze bardziej ważnego elementu "kamera 360".

    No chyba, że tak.

    > Jest możliwy, ale byłby drogi, więc się go nie montuje.
    > Albo dzieje się tak w baaaardzo drogich modelach.

    Webasto/Eberspacher to koszt około 1000-2000zł+montaż.
    Jest po prostu zbędny w większości samochodów w naszej strefie
    klimatycznej. W Norwegii czy Szwecji to może być nawet standard.

    > Podając nieprawdziwe informacje o cenach.

    Ceny z dziś.
    Zoe, najtańszy 137400zł
    Clio V, najtańszy 49900zł, ja przyjąłem jaką tak wersję za około 60000zł
    Różnica 77 tysięcy jak nic.