  • Data: 2005-05-11 19:51:09
    Temat: Re: specjalista
    Od: Digit <d...@k...ma.pisac.ten.zna> szukaj wiadomości tego autora

    Neas wrote:

    [...]

    > Co ciekawe, swiadczy. A w każdym razie powinna. Na przykład w skład
    > podstawowego pakietu DSL wchodzi ponoć
    > [http://www.internetdsl.pl/pages/info_zabezpieczenia
    .php]. Ponoć, bo z
    > moich doświadczeń wynika, że kiedyś to działało, a potem przestało.
    > Szczególnie ochrona przed tcp-syn floodem.

    Czyżby zbyt dużo klientów na istniejącej platformie technologicznej(?)
    Osobiście pisałem bardziej z perspektywy Frame Relaya, tam nie ma
    żadnych tego typu dodatków - a cena sporo większa.

    [...]

    > Nie wywiązuje się, bo nie mogę z tej transmisji korzystać. Po pierwsze DDoS
    > nie jest rzeczą, którą mógłby życzyć sobie jakikolwiek klient (więc to nie
    > on 'wykorzystuje' nim łącze, jeśli wiesz, co mam na myśli), a po drugie
    > taki atak przechodzi najpierw przez routery providera, który powinien to
    > wtedy wyfiltrować. Z resztą sam polpak przyjmuje takie zgłoszenia jako
    > 'awarie'.

    Nie żebym ich bronił, ale potrafie się niejako postawić na ich miejscu.
    Sam bym sie ucieszył z możliwości wpływania na router brzegowy od strony
    operatora, nawet za dodatkową opłatą i ustawiania nań jakiegoś
    przynajmniej wstępnego kształtowania ruchu. Pomarzyć zawsze można.

    [...]
    > Obie możliwości w moim przypadku są nie do przyjęcia.

    To zrozumiałe, bo na trochę bardziej obeznanego "kiddie" nieskuteczne.

    > Wybacz, DSL/FR jest ponoć dedykowany firmom, to nie są już łącza dla
    > domowych klikaczy. A zabezpieczenia przed podstawowymi metodami takich
    > ataków powinny być oczywiste. Szczególnie, że nie jest to ani trudne do
    > zrobienia, ani szczególnie zasobożerne. Zauważ, że tysiące pakietów
    > przechodzące przez ileśtam różnych routerów TPSA także generują niemałe
    > obciążenie (po zsumowaniu).

    Od strony technicznej kształtowanie ruchu po fladze np. SYN, wymaga
    zaglądania głebiej do zawartości pakietu. Tam gdzie ich liczby idą w
    tysiące, albo więcej to się zbiera i ma duże znaczenie.

    Winę ponosi tylko i wyłącznie atakujący. Provider powinien być jednak
    pomocny w przeciwdziałaniu i doprowadzaniu osobnika przed wymiar
    sprawiedliwości. Jak najbardziej powinno to leżeć w ich interesie.

    > No, tak było kiedyś. Teraz ów 'specjalista' przebąkiwał coś o jakichś
    > pakietach bezpieczeństwa, moze kazali im olewać zgłoszenia żeby naciągnąć
    > ludzi na to?

    Nie miałem nigdy w ramach usługi limitowania pakietów tcp:syn, nic się
    dla mnie zatem nie zmieniło. Podczas incydentów każdą moją prośbę
    spełnili - widać potrafiłem dobrze przewidzieć ich możliwości+chęci w
    tych sprawach.

    d.

    --
    ircx.net.pl team