  • Data: 2005-05-19 23:31:31
    Temat: Re: specjalista 2
    Od: Neas <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Neas moim zdaniem nie ma racji. Przyczepił się tego polpaka i męczy.
    > Polpak jaki jest każdy wie, za określone pieniądze można oczekiwać
    > usługi na danym poziomie i tego nie przeskoczysz. Można kupić
    > łącze u kogoś innego.;-) Zresztą, z chęcią poznam nawę operatora,
    > którego pracownik z uśmiechem założmi mi codziennie kilkaset acl
    > na routerze na src IP, na dodatek zapewne samemu zgadując o jakie
    > IP chodzi.

    Po 1 powinien takie coś filtrować może nawet już na routerach brzegowych.
    Wykrycie tcp-syn floodu i innych powszechnie stosowanych metod (D)DoSowania
    jest bardzo łatwe. Po 2 -- zgadując? Przecież oni mają nawet lepszy pogląd
    na sytuację, bo do mnie (ze względu na zwężenie łącza) dochodzą tylko
    fragmenty (D)DoS-u i tylko fragmenty mam w logach.

    > Neas, taka rada. Wybierz sobie jakieś IP i tylko z niego wchodź na IRC.
    > Najlepiej jak na tym IP nic nie będzie, najlepiej stateful FW z dropem
    > na wszystko. Przez SSH można łączyć się na główny IP serwera. Na
    > przyszłość, przypadku ataku DoS, spokojnie będzie można zablokować
    > konkretne porty.

    To by było zbyt proste. Oni niemal zawsze atakują ip:port na którym stoi ssh
    czyli podstawowa usługa na tym serwerze do której mają dostep klienci.

    > I zostaw biednego polpaka w spokoju. Po prostu oczekujesz
    > zbyt dużo, płacąc pewnie jakieś 600 zł/Mbit. Serio ;-)

    Przeciętny PC z linuksem poradziłby sobie z filtrowaniem większości ataków
    dla kilkuset przeciętnych łącz.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl