    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 4 Jan 2022 20:00:54 -0800 (PST)
    Subject: Re: stal wodorowa
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 5 stycznia 2022 o 04:22:25 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    5-hydrogen-in-steel-production-what-is-happening-in-
    europe-part-two

    > Co się będzie działo?
    >
    > --
    > Marcin
    Coś tam o stalach wiem ale nie na tyle dużo żeby robić za eksperta. Jest zjawisko
    kruchości wodorowej stali. Nawodnienie stali jest na przykład niekorzystnym
    zjawiskiem powstałym przy obróbce galwanicznej stali. Żeby się pozbyć wodoru powstały
    specjalne technologie obróbki cieplnej. Przy obróbce galwanicznej wodór wnika tylko
    przy powierzchni stali. To co się będzie działo jak będzie w całej masie i jak się go
    pozbyć bo na przykład taka stal okaże się niespawalna. Wrócić do nitowania? Ciekawie
    by wyglądały nitowane samochody. A jak by na przykład przy nitowaniu pękała ze
    względu na kruchość wodorową.