  • Data: 2011-05-13 22:17:16
    Temat: Re: strona po japońsku
    Od: porneL <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 13 May 2011 12:30:34 +0100, Andrzej P. Wozniak
    <u...@p...onet.pl.invalid> wrote:

    > UFT-16 jako text/html to w ogóle nie będzie, bo nie znam standardu,
    > który by
    > na to zezwalał. Jeśli sądzicie inaczej, wskażcie RFC, które dopuszcza w
    > Internecie niezakodowany tekst zawierający bajty 0x00.

    HTML4 http://www.w3.org/TR/html4/charset.html#h-5.2
    zezwala na wszystko z tej listy:
    http://www.iana.org/assignments/character-sets
    i tam jest pełno kodowań z \0.

    XML wręcz wymaga obsługi UTF-16: http://www.w3.org/TR/xml/#charsets
    (to dla mnie jeden z powodów, dla których "parsery XML są łatwe do
    napisania" jest bujdą).

    HTML5 zezwala na UTF-16:
    http://www.whatwg.org/specs/web-apps/current-work/mu
    ltipage/parsing.html#character-encodings-0

    Oczywiście dozwolone nie oznacza, że to dobry pomysł.

    --
    regards, porneL