  • Data: 2009-06-18 19:19:58
    Temat: Re: taki klucz usb
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jeremiasz Kafelski pisze:

    > usb.
    > (30
    >
    > Obudowa może być standardowa np. z czytnika kart.

    No to się zdecyduj, czy chcesz podłączać do tego pendrive, czy wkładać
    kartę pamięci. W tym drugim przypadku wystarczy podłączyć do procesora
    gniazdko karty (kilka zł).

    > Nie wiem czy dobrze rozumuję, ale myślę sobie, że taki czytnik kart nie
    > jest specjalnie skomplikowany. Ale faktycznie sie nie znam. Czy to musi
    > byc Host? Tez nie wiem, czy przejsciowka musi miec host? W koncu nic
    > innego nie bedzie robic. Tyle, ze przeniesc prad i sama troche pobrac.

    No ale jeżeli ten "klucz" także ma gadać przez USB (komputer ma widzieć
    naraz dwa urządzenia: pendrive i "klucz") to albo procesor "klucza"
    będzie gadał z pendrivem i przekazywał dane dalej do komputera, albo
    trzeba dorzucić układ huba USB, z czego robi się już skomplikowana
    kobyła. Dużo prościej jednak użyć kartę pamięci.

    > Ten pendrive to był pomysł na podanie firmware. Jeśli to będzie jakiś
    > system plików do którego wgrywam jak na normalny dysk to może i nie
    > mieć przejściówki/karty/co kolwiek.

    A ile potrzebujesz tam megabajtów pojemności? Może wystarczy pamięć w
    procku (jeżeli 256KB), a może mały scalak szeregowej pamięci DataFlash
    (do 8MB). Powyżej to już tylko scalak pamięci NAND Flash albo taniej
    gotowa karta pamięci.

    > Chodzi o to, ze wymiana firmawre to jest dodatkowy sprzet. Nie moge ot
    > tak sobie wetknac do komputera i zmienic softu. A wlasnie tak bym
    > chcial ;)
    >
    > Moze to dyletancko brzmi, ale nie znam sie zabardzo. Chce tylko moc
    > napisac w C firmware i wymieniac.
    >
    > Po wcisnieciu ma generowac pewien kod z klawiatury. Oczywiście pewne
    > dane trzeba tam jakoś wgrywać. Trzeba wgrać jakies haslo, albo klucz
    > prywatny. Czyli jak kolwiek trzeba jednorazowo umiec wgrac tam dane.
    > Dlatego mowilem o jakims prostym (dla uzytkownika) sposobie
    > uaktualnienia.

    Czyli ma udawać normalną klawiaturę (klasa USB HID), a zarazem
    pendrive'a (klasa USB Mass Storage)? To się robi niezłe zamieszanie bo
    trzeba zrobić urządzenie "composite" i nie jestem pewien, czy wtedy nie
    trzeba własnych sterowników dla Windows albo chociaż pliku INF.

    > użycie
    >
    > Zalozenia sa super otwartosci lacznie z hardware.

    Piszesz o upublicznieniu schematu i kodu źródłowego? Nie ma problemu.
    Ale procesor będzie chyba w środku (po zaprogramowaniu) przechowywał
    jakieś sekrety, więc nie możesz ot tak wybrać dowolnego, którego
    zabezpieczenie przed odczytem można łatwo złamać. Albo wyczaić danych na
    podstawie np. analizy pobieranego prądu (a przy tym ułatwione zadanie
    gdy zna się kod źródłowy oprogramowania).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/