    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Date: Tue, 6 Jan 2009 14:11:01 +0100
    <gjsvp1$a6a$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <gjt3g0$gb3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <gjt81u$pdb$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <gju0hd$h5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <gjv60g$2sr$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <gjve5m$hiv$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <gjvghr$noi$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>

    wiadomości news:

    > hmm, to na jakiej podstawie pisałes wczesniej iz wydaje ci sie ze beda
    > podobne?

    Na takiej samej jak Ty że będą drastycznie różne.
    Patrząc w sufit.

    > Badana próbka - wszyscy moi znajomi.
    > :)
    > CRT - zdecydowana wiekszosc ma 21 cali, zdarzają sie jeszcze 14, no i
    > troche jest 29. No to moze przesadziłem - niech bedzie 23.
    > LCD - ci ktorzy zainwestowali nie kupowali nic mniejszego niz 40.

    No widzisz, a ja mam znajomych którzy nie mają LCD większych niż 32 cale, za
    to mają 14 calowe monitorki do oglądania TV (w tym ja sam na notebooku). ;-)
    21 calowe CRT ma tylko jeden, reszta CRT to 25-32 cale.
    Wychodzi że nawet te CRT są większe.

    Sam widzisz ile warte takie szacowanie.

    > ja po prostu mam nadzieje, ze to co ja widzialem na LCd 42 cale z kablowki
    > to był przypadek a nie to, co ludzie widza generalnie. Bo jezeli tak, to
    > trche mi szkoda...

    Mi też.
    Użytkowników analogowych kablówek.
    To wygląda beznadziejnie w każdym przypadku, czy to na CRT czy to na LCD.

    > nie, ale odsetek CRT 16:9 jest minimalny.

    Co znaczy minimalny?
    W stosunku do czego?

    > czyli wracajac do jednego z poprzednich pytan - majac TV 4:3 i chcac
    > obejrzec na tym np film DVD - wolisz obejrzec go w ten sposób, ze masz
    > czarne pasy na gorze i na dole, czy jednak troche zoomowac i troche te
    > pasy
    > obciac kosztem szczegolów po bokach?

    Do tego nie muszę mieć tv 4:3, wystarczy 16:9 gdzie i tak większość filmów w
    formacie kinowym się nie mieści.
    Oglądam je z czarnymi pasami na górze i dole.
    Nigdy nie zniekształcam obrazu, nigdy go też nie obcinam.

    > No i jeszcze, jezeli moge prosic, rozbij swoja odpowiedz na TV 21 i 29
    > cali.

    Nie będę pierdzielił o czymś o czym nie mam pojęcia, jako że nigdy nie
    miałem tv 4:3 który by pozwalała na zrobienie jakichś cudów z obrazem.

    > jak znaczek jest na czarnym to wiem, ze sygnał carnych pasów zajmuje czesc
    > pasma, jak go tam nie ma, to tego nie wiem. A nie wiem jak sprawdzic.
    > Widze jakas zmiane - wiec pytam.

    No to Ci piszę - nie ma żadnej zmiany.
    Nie kojarzę nic, co by naziemnie nadawało pełne 16:9.
    Chyba że się pomylą i zapomną obciąć obraz (np. Polsat przy transmisji F1),
    ale szybko to naprawiają (znaczy psują).