    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: to jest szuka: na Urmeta nasłać Kruka
    Date: Sun, 23 Sep 2018 03:16:01 +0200

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@k...bezspamu.org.pl> napisał w wiadomości
    news:po641h$jpt$1@sunflower.man.poznan.pl...

    > Te gadaczki to był niezły patent do ustawiania sobie przekierowań z
    > komórki, jak sobie człowiek chciał wziąć na chwilę wolne od telefonu. Miny
    > dzwoniących - bezcenne ;-)

    Albo po prostu na jakieś NMTN, skądkolwiek. Albo na Szwabowo "kajnanszlus
    undedizenume" (kein anschluss unter dieser nummer), czy jakiś kraj
    egzotyczny, w każdym razie, mam na myśli coś zaskakującego. Albo na Iran,
    gdzie (nie wiem, czy dziś jeszcze), komunikat(y) rozpoczyna(ją) się od słów
    "In the name of God...", a dalej, przyczyna niepołączenia. Nie robiłem tego
    zbyt często, ale jak już, to właśnie tak lubiłem przekierować, po
    sprawdzeniu, czy powiązane są z tym jakieś koszty (finansowe). Sporo
    szczegółów już mi się pozacierało w pamięci... Ale popracować na jakiejś
    centrali z dawnych czasów poszedłbym niezwłocznie, wstaję z krzesła i za
    najmniejszą krajową, (song of butt loudly purring here) albo jako
    telefonist(k)a/telefonistek :) międzymiastowy :) Poleciałbym z zamysłem
    wyszykowania na cacy czegoś ze starych sprzętów... Choć liczę się z tym, że
    dziś, jeśli jeszcze cokolwiek zostało, to w znacznej części moze być jedynie
    dawcą części (ale gra słów, nieznacznie zamierzona), aby złożyć np. z 5
    starych, jedno działające. Do tego modyfikacja i udoskonalenie układu
    elektrycznego wybieraków (WG, WL, WLZ, itd), co mogło by np. uodpornić na
    wpadkę na trzeciego, czy stanięcie wybieraka pod polem (wredne
    uszkodzenie...). Tak sobie myślę, czy gdzieś jeszcze pracuje choć jedna
    łącznica czy to biegowa, czy to krzyżowa, analogowa... W ruchu miejskim to
    przypuszczam, że wątpię, ale gdzieś na jakimś skromnym zakładzie, czy w
    małej firmie, może leży w kanciapie i żal im zezłomować, to by się za
    grosze, albo za niewielkie złote, odkupiło...
    Jeśli gdzieś można łatwo i tanio zdobyć wybieraki obrotowe, albo np. WK610,
    czy w ogóle, coś krzyżowego, choćby przekaźnik wielokrotny... Chodzi za mną
    od wielu lat zmontowanie jakiejś prostej łącznicy o jednocyfrowej
    numeracji... (oraz o większej ilości cyfr w numerze, ale to jak jednocyfrowa
    odpali), być może komutację zrobię na scalakach CD4066, bądź innych (są
    nawet 16-krotne), lub wręcz na żywych bramkach CMOS, montowanych z elementów
    dyskretnych.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.