-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.gigane
ws.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neo
strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: uwaga na pieszych
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <5e6146f9$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
<r3voik$106n$1@gioia.aioe.org>
From: WM <c...@p...onet.pl>
Date: Sat, 7 Mar 2020 11:15:27 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <r3voik$106n$1@gioia.aioe.org>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 78
Message-ID: <5e637440$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.245.99
X-Trace: 1583576128 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17341 83.28.245.99:18610
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:43900
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-03-07 o 10:14, dantes pisze:
> Dnia Thu, 5 Mar 2020 19:37:44 +0100, J.F. napisał(a):
>
>> Zaczyna sie zeto tolerancji
>>
>> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/o-2
6-kmh-za-szybko-grzywna-dla-kierowcy-mimo-winy-piesz
ego/ygyvhtr
>>
>> "o godzinie 7:40 doszło do potrącenia 86-letniego mężczyzny, który
>> wkroczył na jezdnię zza zaparkowanych samochodów w miejscu, gdzie nie
>> było wyznaczonego przejścia. Niestety mimo pomocy udzielonej na
>> miejscu, a następnie w szpitalu, mężczyzna dzień później zmarł. Doznał
>> bowiem rozległych obrażeń wielonarządowych (okolice głowy i klatki
>> piersiowej).
>>
>> [...]
>>
>> W chwili, gdy pieszy wkroczył na jezdnię, kierowca znajdował się od
>> niego w odległości ok. 21 metrów. W trakcie postępowania z udziałem
>> biegłego ustalono, że kierujący poruszał się z prędkością 42,6 km/h.
>> To o 2,6 km/h za szybko względem ograniczenia (na prostym odcinku
>> drogi w pobliżu kościoła obowiązuje 40 km/h). W uzasadnieniu wyroku
>> sąd wskazał, że ,,gdyby oskarżony prowadził samochód z dozwoloną
>> prędkością i bacznie obserwował jezdnię i jej najbliższe otoczenie
>> mógł zatrzymać samochód przed pieszym"."
>>
>> swoja droga ...
>> -jak biegly ustalil te 2.6km/h za szybko ?
> Najwidoczniej te ok. 21[m], którymi "dysponował" kierujący pojazdem
> wystarczało (przy panujących warunkach drogowych) by zatrzymać pojazd
> (z prędkości 40[km/h]) przed miejscem, w którym doszło do potracenia
> pieszego. A to, że w miejscu zdarzenia obowiązuje 40 [km/h] to zwykły
> przypadek.
>
>> -to jaka byla predkosc przy stuknieciu, ze pieszy zmarl ?
> Pieszy może "zemrzeć" jak przewróci się z pozycji stojącej.
>
>
>> -czy tak naprawde bylo 70, a zdolal zwolnic do 42.6 ?
>
> Mamy dwie, a w porywach trzy, możliwości:
>
> 1. Kierujący poruszał się szybciej, zauważył pieszego, podjął
> próbę zatrzymania pojazdu ale nie zdążył i w chwili "puknięcia"
> pieszego miał 42,6 [km/h].
> Kierowca ma pozamiatane.
>
> 2. Kierujący poruszał się z prędkością 42,6 [km/h] ale
> nie zauważył pieszego przez co nie hamował i "puknął"
> pieszego z prędkością 42,6 [km/h].
> Kierowca ma pozamiatane.
>
> 3. Kierowca poruszał się z prędkością 42,6 [km/h], zauważył pieszego
> podjął próbę hamowania ale nie zdążył wyhamować do 0 [km/h]
> i lekko "puknął" pieszego, a ten wytrącony z równowagi
> upadł na jezdnię.
> Kierowca wygra sprawę w apelacji.
>
> Gdzieś ktoś wspominał o "wielonarządowych" obrażeniach pieszego, zatem
> całkiem prawdopodobne, że ta prędkość 42,6 [km/h] to raczej była prędkość
> potrącenia pieszego, zatem w przypadku:
> 1. autor artykułu bredzi bo nie rozumie materiału zawartego w aktach
> i artykuł powstał z potrzeby zwiększenia licznika odwiedzin,
> 2. autor artykułu zrozumiał treść materiału zawartego w aktach
> 3. autor artykułu oraz sędzia bredzą, i artykuł powstał z potrzeby
> zwiększenia licznika odwiedzin.
>
>
>
Zwykle gdy policja wytypuje winnego, to musi koniecznie jakieś
standardowe uzasadnienie wpisać.
Najprostsze jest takie, że winny nie zachował należytej ostrożności, lub
jechał zbyt szybko.
Jeżeli ograniczenie jest do X km/h, to wystarczy dodać dopuszczalny
margines błędu np. +2,5 km/h + coś np. 0,1km/h i wpisać do akt. ;)
WM
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.20 07:13 dantes
- 08.03.20 11:55 Piotr Wyderski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
- Malowanie roweru dzisiaj
- Telefoniczna kopiarka kluczy
- Awaria rury
- Prawo do naprawy
- Re: Download Solution Manual Fundamentals of Renewable Energy Processes (3rd Ed., Aldo da Rosa)
Najnowsze wątki
- 2024-05-02 Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- 2024-05-02 Kraków => Senior .Net Programmer <=
- 2024-05-02 Sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarch
- 2024-05-02 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-02 Katowice => Performance Analyst <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-02 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-02 Katowice => Java Developer <=
- 2024-05-02 'Studenci do nauki!'
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-02 Łódź => Senior DevOps Engineer <=