eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleŚwiatła drogowe w dzień - inaczej › Re: ?wiat?a drogowe w dzie? - inaczej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: ?wiat?a drogowe w dzie? - inaczej
    Date: Mon, 23 Jul 2012 09:40:32 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 25
    Message-ID: <juiv5m$3b7$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ju79bv$v75$1@news.task.gda.pl> <ju7eot$keg$1@node2.news.atman.pl>
    <ju8b37$hi4$1@inews.gazeta.pl> <ju8c0t$uvu$1@news.task.gda.pl>
    <ju9niv$fer$1@inews.gazeta.pl> <ju9on1$957$1@news.task.gda.pl>
    <ju9psb$8ij$1@inews.gazeta.pl> <jucapp$1em$1@inews.gazeta.pl>
    <juck12$dng$3@node2.news.atman.pl>
    <500a8cf9$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <jue8le$ftj$1@inews.gazeta.pl>
    <500aa983$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-37-209-140-182.free.aero2.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1343029238 3431 37.209.140.182 (23 Jul 2012 07:40:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 23 Jul 2012 07:40:38 +0000 (UTC)
    X-User: prezmer
    X-Antivirus: avast! (VPS 120722-1, 2012-07-22), Outbound message
    In-Reply-To: <500aa983$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.16) Gecko/20101125
    Thunderbird/3.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:657648
    [ ukryj nagłówki ]

    Tom01 pisze:

    > Przykład jest idealny, bo tak właśnie działa zależność między prądem i
    > napięciem w obwodzie. Prądu się nie produkuje, prąd płynie pod wpływem
    > różnicy potencjałów a produkuje się właśnie potencjał elektryczny.

    Myślę, że "kłótnia" bierze się z faktu, że motocyklowy regulator
    napięcia jest podłączony równolegle do źródła, a nie tak jak to jest w
    większości układów elektronicznych szeregowo.
    Wiadomo że alternator bez obciążenia będzie generować wyższe napięcie
    przy wyższych obrotach. Bez regulatora jakakolwiek elektronika bez
    wbudowanego regulatora napięcia pracującego w szerokim zakresie ulegnie
    uszkodzeniu lub będzie nieprawidłowo pracować.

    Pytanie: dlaczego w motocyklach stosowane są regulatory podłączone
    równolegle zamiast szeregowo?
    Jedną z przyczyn może być unikanie zbyt wysokiego napięcia w instalacji
    (na wyjściu z alternatora).
    Regulator szeregowy mógłby mieć zaletę mniejszego zużycia energii (jeśli
    odbiorniki były oszczędniejsze - np. diody LED)

    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: