  • 51. Data: 2020-11-06 21:27:34
    Temat: Re: wzorzec napięcia może być poczebny...
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Janusz wrote on 06.11.2020 19:50:
> [...]
    t...

    3328f287/AD5667BRMZ-Analog-Devices.pdf

    -converters/precision-da-converters/voltage-output-d
    a-converters.html

    s=Pricing|0

    > Ale nadal ma ofset i zero +-10mV. Pytanie jaka jest monotoniczność tych
    > napięć.

    To nie ma znaczenia póki jest stałe w czasie.

    > Ale żeby to zrobić trzeba zrobić stanowisko pomiarowe i zebrać pomiary
    > dla całego zakresu przetwornika, i nie ma gwarancji że wszystko sie
    > wychwyci, nie mówiąc już o tym że trzeba mieć odpowiedniej klasy miernik

    Jak to nie ma gwarancji?

    > i to wszystko żeby skalibrować miernik
    > klasy 3 1/2 cyfry :)
    > Przypomina to strzelanie z armaty do wróbla.

    Jak chcesz zrobić kalibrator nie mając sprzętu do jego weryfikacji?
    Takie cuda to chyba tylko w erze.

  • 52. Data: 2020-11-06 22:00:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/11/2020 20:35, Piotr Wyderski wrote:
    > Ale precyzyjne to się zaczynają od 0.1% w dół. 1% to dziś masówka.

    10 lat temu to były "precyzyjne". Jeśli chcesz się spierać, to
    "precyzyjniejsze".

    > Poza
    > tym należy pamiętać, że on te 0.1% ma mieć w całym zakresie temperatur
    > pracy i przez długi czas

    No ale to było mi potrzebne na jakas godzinę do prototypu...

  • 53. Data: 2020-11-07 02:31:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > potrzebne dwa.

    no, z dwóch to chyba nie zrobię dzielnika 6:4 :)
    Ale ok, to nie jest zaporowa cena.

  • 54. Data: 2020-11-07 02:35:30
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale dzielnik rezystancyjny robiący mu to wymarzone 1V obciąża.
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr

    Wyjątek z instrukcji :

    "Do wzorcowania należy użyć źródła napięcia 1.0000V określonego z
    dokładnością co najmniej 0.01% o rezystancji nie przekraczającej 10k."

  • 55. Data: 2020-11-07 08:14:26
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 05.11.2020 o 10:58, sundayman pisze:
    > W Farnellu są rezystory 0.02%.
    > No, ceny takie sobie 20-30 zł.

    A w Mouserze 0.01% po 4-5 ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 56. Data: 2020-11-10 15:11:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .
    J.F. wrote:

    >Ale dzielnik rezystancyjny robiący mu to wymarzone 1V obciąża.

    Robilbym to bez dzielnika.
    Ogniwo Westona ma niewiele ponad 1V, to chyba powinno sie udac.

    Ale oczywiscie trzeba nagiac instrukcje, a to moze byc trudne :)

    J.

  • 57. Data: 2020-11-10 15:25:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.11.2020 o 09:25, sundayman pisze:
    > Do kalibracji miernika Meratronik V543.
    > 1V 0.01% ma być.
    >
    > AD588 znalazłem, ale cena absurdalna. W dodatku tam jest chyba 5V najmniej.
    >
    > Jakby to mocium panie ?

    Kupiłbym kilka LR6 różnych producentów, tak z 20szt i uśrednił bym wynik.
    Szansa że spierdolę jest znacznie, znacznie mniejsza niż 3 cyfry po
    przecinku :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 58. Data: 2020-11-10 16:13:07
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-10 o 15:25, LordBluzg(R) pisze:

    > Kupiłbym kilka LR6 różnych producentów, tak z 20szt i uśrednił bym wynik.
    > Szansa że spierdolę jest znacznie, znacznie mniejsza niż 3 cyfry po
    > przecinku :)

    A ile R6 ma z siebie dać ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 59. Data: 2020-11-10 16:37:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.11.2020 o 16:13, PeJot pisze:

    > A ile R6 ma z siebie dać ?

    A nie można kalibrować tego miernika na 1,5V tylko na 1V?

    Skoro skalibrujesz na 1,5V to będzie skalibrowany również na 1V.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 60. Data: 2020-11-10 16:40:58
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-10 o 16:37, LordBluzg(R) pisze:

    > A nie można kalibrować tego miernika na 1,5V tylko na 1V?
    >
    > Skoro skalibrujesz na 1,5V to będzie skalibrowany również na 1V.

    Nie o to chodzi. Na przykład LR6 ze sklepu na L mają 1.6xx V, a inne
    marki 1.5xx V. Swoją drogą, wie ktoś dlaczego ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem