  • 71. Data: 2017-07-12 09:01:47
    Temat: Re: zarobki w elektronice
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 11.07.2017 o 19:55, sundayman pisze:

    > No to słabo się rozglądasz. Ja takich znam.
    > Wystarczy popatrzeć na 90% wszelkich technicznych startupów,
    Daj parę linków
    ToMasz

  • 72. Data: 2017-07-12 10:03:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jul 2017 13:04:10 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > odpowiada nic nie robienie, to zastanawiam się, gdzie popełniono
    błąd

    Nie napisał, że nic nie robi, wręcz przeciwnie.

    --
    Marek

  • 73. Data: 2017-07-12 10:28:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 10 Jul 2017 23:16:55 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > A tu juz nie. Ujawniać nie chce bo musiał by wyrównać w
    > ynagrodzenia.

    Przypomniała mi się historia z dość dużej firmy IT w PL, nazwa na A
    kto z branży to skojarzy. Dział kadr publikował w firmowym intranecie
    pełna listę pracowników. Lista była w formie tabeli z kolumnami
    zawierającymi różne dane (kontakt itp). Owa tabela była udostepnionym
    fragmentem interfejsu z systemu kadrowego i pierwotnie zawierała
    wrażliwe kolumny np. uposażenie, które nie chciano z jasnych powodów
    publikować. Kadrowi wraz z pomocą adminów dorobili w tym systemie
    jakąś zaślepkę by te wrażliwe kolumny były puste, choć z jakiś
    przyczyn nadal się generowaly. Zapomniano lub zignorowano fakt, że
    system miał funkcję sortowania kolumn po kilku w nagłówek danej
    kolumny. Można sobie wyobrazić co się działo, gdy ktoś odkrył, że jak
    kliknie się w pusty nagłówek pustej kolumny gdzie oryginalnie powinno
    być uposażenie to lista sortuje się w dość wymowną kolejność....

    --
    Marek

  • 74. Data: 2017-07-12 10:47:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]
    >kliknie się w pusty nagłówek pustej kolumny gdzie oryginalnie powinno
    >być uposażenie to lista sortuje się w dość wymowną kolejność....

    Kolejnosc wymowna, ale nie wiadomo - moze tyle samo zarabia :-)

    Gdzies tam moze byc tez kwestia prowizji/akordu - pensja 1300zl,
    premia do 13 tys ..

    J.

  • 75. Data: 2017-07-12 10:57:38
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > No ale nie podawanie zarobków przez pracodawców w ofertach. Nie
    > skorzystanie z szansy wysłania komunikatu chodźcie do nas, my płacimy
    > więcej, stać nas, podkupujemy najlepszych.
    To że ktoś jest najlepszy nie znaczy że będzie z niego najlepsze przełożenie
    na zyski, więc lepiej niech ktoś będzie średni i tani a resztę postaramy się
    załatwić "czynnikiem organizacyjnym". I dlatego tam gdzie ten "czynnik
    organizacyjny" jest lepiej rozwinięty; przekłada się to na wyższe płace.

    jp

  • 76. Data: 2017-07-12 11:22:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >źle mnie zrozumiałeś. nie potrafią robić pieniędzy. tak jak
    >wspomniany gość. zamiast dać ogłoszenie naprawię (elektronicznie
    >uszkodzony) piec, zamiast 700 zapłacisz 300, naprawia telewizory i
    >monitory. o ile tv jeszcze się trafia, to jak klient usłyszy że ma
    >wydać na monitor połowę wartości nowego, to rezygnuje.

    Nie bardzo rozumiem - proponujesz kampanie reklamowa "badz
    ekologiczny, nie wyrzucaj - naprawimy za pol ceny nowego" ?
    To na moj gust:
    -pieniedzy na tym sie nie dorobisz nawet jak sie klienci zglosza,
    -klienci sie nie zglosza, bo wola kupic nowe za cala cene.

    Wniosek ?
    Jak naprawy, to trzeba sie dogadac z jakims producentem i otworzyc
    serwis firmowy.
    Tylko naprawial w tym serwisie to nie bedziesz.

    A jeszcze lepiej - dogadac sie na glownego importera :-)

    J.

  • 77. Data: 2017-07-12 11:32:48
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 12/07/2017 00:59, Pszemol wrote:
    > "Cezar" <c...@B...pl.invalid> wrote in message

    > Co to jest "pa"? Per annum? Tak w Anglii mówią?
    Tak sie mowi. Zawsze podaje się zarobki roczne.

    > Żałuj, bo jako inżynier projektant elektronik zarobić mógłbyś
    > więcej niż jako inżynier projektant programista.

    Moze troche żałuje ale nie ze względu na kasę - na moim poziomie ta jest
    podobna. Zdaza mi sie dalej pracowac nad hardwarem (po stronie backendu)

    c.

  • 78. Data: 2017-07-12 11:52:20
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 12/07/2017 00:59, Pszemol wrote:

    > Żałuj, bo jako inżynier projektant elektronik zarobić mógłbyś
    > więcej niż jako inżynier projektant programista.

    Poza tym nie jestem pewien czy te zarobki są większe.
    Kiedys na tej grupie już z kimś dyskutowałem. Porównując ofery pracy na
    monsterze, widać ze niestety elekotronicy zarabiają 20-30% mniej niz
    programisci na podobnych stanowiskach.

    pierwsze z wyszukiwan na monsterze:

    te oscyluja w granichach 30-50k

    http://job-openings.monster.co.uk/FPGA-Electronic-De
    sign-Engineer-London-London-UK-Enterprise-Recruitmen
    t/11/185470442?MESCOID=1700170001001&jobPosition=2

    http://jobview.monster.co.uk/electronic-engineer-%E2
    %80%93-circuit-design-development-wind-power-job-sun
    bury-home-counties-uk-185942827.aspx?mescoid=1700170
    001001&jobPosition=2

    http://job-openings.monster.co.uk/Senior-Electronics
    -Engineer-Surrey-HC-UK-SER-Limited/11/185216676?MESC
    OID=1700170001001&jobPosition=2

    tutaj jest jedna do 80k

    http://job-openings.monster.co.uk/Electronics-Design
    -Manager-Essex-HC-UK-Madison-Talent-Sourcing-Limited
    /11/185891554?MESCOID=1100041001001&jobPosition=2

    Dobry programista pułap 60k osiąga bez problemów.

    c.

  • 79. Data: 2017-07-12 13:23:36
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Powiem ci szczerze - mam nadzieję, że nigdy się do mnie do pracy nie
    > zgłosisz. Jak widzę kogoś, kto się z uśmiechem chwali, że najbardziej mu
    > odpowiada nic nie robienie, to zastanawiam się, gdzie popełniono błąd
    > wychowawczy.

    Czy ja wiem - różne są formy pracy. Ja też czasem w pracy odpoczywam,
    wykonując jednak pracę, która aktualnie jest potrzebna - po prostu lżejszą
    niż zwykle.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 80. Data: 2017-07-12 13:29:02
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Jul 2017 11:22:21 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To na moj gust...

    Znam konkretny przypadek, wczesne 90-te. Najpierw jednoosobowa firma
    nieźle zarabiała, szef zatrudnił jeszcze dwóch pracowników. Po kilku
    latach musiał ich zwolnić, a potem zamknąć firmę. Nikt nie chciał
    naprawiać starego sprzętu mogąc za podobne pieniądze mieć fabrycznie
    nowy i z lepszymi parametrami.