    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zasilacze Tatarek - prosze o opinie
    Date: Mon, 10 Aug 2009 20:18:05 +0200

    Użytkownik QuickQvik napisał:
    > Czy macie jakieś doświadczenia z zasilaczami z wrocławskiej firmy
    > "Tatarek"? Mam zamiar złożyć zamówienie na krótką serię, ale wole się
    > upewnić co do Waszych opinii. Chodzi mi o takie sprawy, jak
    > niezawodność, zgodność z wytyczonymi parametrami, poziom tętnienia (mają
    > być stabilizowane), cena.
    >
    > QuickQvik

    Mogę się wypowiedzieć o pojedynczych sztukach, bo nie zajmuję się
    produkcją - są OK. Nigdy się nie naciąłem.
    Kupowałem impulsowe i o ile są droższe od chińszczyzny, to naprawdę
    działają, mają stabilne napięcie i minimalne zakłócenia. Jeżeli już
    wspominam o zakłóceniach, to porównaj zasilacze za pomocą radia na
    falach średnich lub długich. Do dobrych zasilaczy możesz przyłożyć radio
    samą anteną ferrytową (przynajmniej bokiem obudowy, kryjącym antenę) i
    usłyszysz nieco głośniejszy szum. Dla porównania sprawdź w ten sposób
    popularny zasilacz impulsowy Master URZ1113 (1,5A, przełączane napięcia)
    a przekonasz się, że radio wyje z odległości 2 metrów.
    Malutka wtyczka Taterk 2A/5V nie zakłóca.
    Tatrek chyba zamawia niektóre zasilacze u Chińczyków. Nie bijcie jeżeli
    się mylę, bo nie analizuję ich produkcji. Na zdjęciu w ich katalogu
    widziałem identyczny, jak MW7C20TGSF (MW = Minwa), przełączane napięcia,
    prąd do 2A. Identyczna obudowa i parametry. Nawet jeżeli to prawda, to i
    tak ten akurat Chińczyk jest bardzo dobry - radio go nie wykrywa :-)
    Chyba że kupują tylko obudowy.
    Kupowałem też zasilacze Tatarek składające się z samego trafa.
    Ogólnie Tatarek jest drogi ale działa i dużo mniej ryzykujesz pożarem,
    czy zbyt częstym kontaktem z reklamującym klientem.
    Maciek