  • 1. Data: 2009-08-10 16:25:46
    Temat: zasilacze Tatarek - prosze o opinie
    Od: QuickQvik <q...@g...pl>

    Czy macie jakieś doświadczenia z zasilaczami z wrocławskiej firmy
    "Tatarek"? Mam zamiar złożyć zamówienie na krótką serię, ale wole się
    upewnić co do Waszych opinii. Chodzi mi o takie sprawy, jak
    niezawodność, zgodność z wytyczonymi parametrami, poziom tętnienia (mają
    być stabilizowane), cena.

    QuickQvik

  • 2. Data: 2009-08-10 16:42:01
    Temat: Re: zasilacze Tatarek - prosze o opinie
    Od: filug <f...@d...kom>

    Dnia 10-08-2009 o 18:25:46 QuickQvik <q...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > upewnić co do Waszych opinii. Chodzi mi o takie sprawy, jak
    > niezawodność, zgodność z wytyczonymi parametrami, poziom tętnienia (mają

    Nie wiem jak teraz, ale kiedyś ...

    zwykłe transformatorowe: trafa - OK, zapas mocy jakiś niewielki był,
    impulsowe: kondziory jak się trafi działowi zamówień(m.in. HITANO) i chyba
    tylko 85'C. Generalnie działające i spełniające to co mają napisane na
    tabliczce znamionowej, ale bez rewelacji.

    Nie ma co ukrywać, że chyba ciężko mieć konkurencyjne ceny przy montażu z
    dobrych jakościowo materiałów i trzymaniu całej produkcji w Polsce. Gdzieś
    trzeba szukać ustępstw.

    Ale też - jeszcze kilka lat temu (a być może i do dziś, ale tego już nie
    wiem) - kilku producentów kas fiskalnych w Polsce zamawiało zasilacze u
    Tatarka, współpraca ta miała charakter ciągły - więc chyba nie jest tak
    źle.

    --
    filug
    mailto: "dzi" - g, "e" - a, "j" - i, "k" - c

  • 3. Data: 2009-08-10 17:08:30
    Od: "Seven" <o...@w...pl>

    Użytkownik "QuickQvik" <q...@g...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Tatarek zawsze uchodził za solidnego producenta. Jedyny minus to ceny,
    zawsze wyższe niż u innych, ale być może uzasadnione. Przykładowo, kiedy
    inni producenci zasilaczy do anten aby ciąć ceny stosowali polskie obudowy i
    chińskie badziewne trafka, które paliły sie co pare tyg. użytkowania,
    Tatarek konsekwentnie stosował polskie porządne transformatory.

    pzdr
    seven

  • 4. Data: 2009-08-10 17:18:50
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > upewnić co do Waszych opinii. Chodzi mi o takie sprawy, jak
    > niezawodność, zgodność z wytyczonymi parametrami, poziom tętnienia (mają

    Robią dobre zasilacze choć nie są one najtańsze.

    Paweł

  • 5. Data: 2009-08-10 18:18:05
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik QuickQvik napisał:
> [...]
    > upewnić co do Waszych opinii. Chodzi mi o takie sprawy, jak
    > niezawodność, zgodność z wytyczonymi parametrami, poziom tętnienia (mają

    Mogę się wypowiedzieć o pojedynczych sztukach, bo nie zajmuję się
    produkcją - są OK. Nigdy się nie naciąłem.
    Kupowałem impulsowe i o ile są droższe od chińszczyzny, to naprawdę
    działają, mają stabilne napięcie i minimalne zakłócenia. Jeżeli już
    wspominam o zakłóceniach, to porównaj zasilacze za pomocą radia na
    falach średnich lub długich. Do dobrych zasilaczy możesz przyłożyć radio
    samą anteną ferrytową (przynajmniej bokiem obudowy, kryjącym antenę) i
    usłyszysz nieco głośniejszy szum. Dla porównania sprawdź w ten sposób
    popularny zasilacz impulsowy Master URZ1113 (1,5A, przełączane napięcia)
    a przekonasz się, że radio wyje z odległości 2 metrów.
    Malutka wtyczka Taterk 2A/5V nie zakłóca.
    Tatrek chyba zamawia niektóre zasilacze u Chińczyków. Nie bijcie jeżeli
    się mylę, bo nie analizuję ich produkcji. Na zdjęciu w ich katalogu
    widziałem identyczny, jak MW7C20TGSF (MW = Minwa), przełączane napięcia,
    prąd do 2A. Identyczna obudowa i parametry. Nawet jeżeli to prawda, to i
    tak ten akurat Chińczyk jest bardzo dobry - radio go nie wykrywa :-)
    Chyba że kupują tylko obudowy.
    Kupowałem też zasilacze Tatarek składające się z samego trafa.
    Ogólnie Tatarek jest drogi ale działa i dużo mniej ryzykujesz pożarem,
    czy zbyt częstym kontaktem z reklamującym klientem.
    Maciek

  • 6. Data: 2009-08-10 18:28:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Aug 2009 19:08:30 +0200, Seven wrote:
> [...]
    >chińskie badziewne trafka, które paliły sie co pare tyg. użytkowania,
    >Tatarek konsekwentnie stosował polskie porządne transformatory.

    Ale ceny jednak zachaczajace o rozboj w dzisiejszych czasach.

  • 7. Data: 2009-08-10 18:34:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Monday, August 10, 2009, 8:28:02 PM, you wrote:

    > Ale ceny jednak zachaczajace o rozboj w dzisiejszych czasach.

    Wiesz, to robią polscy robotnicy a nie chińskie dzieci.

    Swoją drogą - dlaczego nikt nie wspomina o Ferysterze?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2009-08-10 18:47:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Aug 2009 20:34:39 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Wiesz, to robią polscy robotnicy a nie chińskie dzieci.

    To trzeba im podniesc wydajnosc pracy, albo zamowic w Chinach porzadne
    transformatory :-)

    >Swoją drogą - dlaczego nikt nie wspomina o Ferysterze?

    Byl jeszcze Zolan, i jakis trzyliterowy skrot, ale wzajemnie cena
    konkuruja .. w gore ..

    J.

  • 9. Data: 2009-08-10 18:53:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Monday, August 10, 2009, 8:47:00 PM, you wrote:

    > To trzeba im podniesc wydajnosc pracy, albo zamowic w Chinach porzadne
    > transformatory :-)

    Ale tu mowa o małych seriach a nie o kontenerach...

    > Byl jeszcze Zolan, i jakis trzyliterowy skrot, ale wzajemnie cena
    > konkuruja .. w gore ..

    Dla małych serii? Zdecydowanie nie. Z pewnych powodów rzekłbym, że
    ceny małych serii są żenująco niskie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2009-08-10 19:37:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Aug 2009 20:53:30 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >Ale tu mowa o małych seriach a nie o kontenerach...

    Znowu nie takie male te serie.

    >Dla małych serii? Zdecydowanie nie. Z pewnych powodów rzekłbym, że
    >ceny małych serii są żenująco niskie.

    To dlaczego chinski zasilacz uniwersalny kosztuje jakies grosze ?
    Kazdy chinczyk kupil po jednym ?

    J.