  • 11. Data: 2009-08-10 20:00:05
    Temat: Re: zasilacze Tatarek - prosze o opinie
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    J.F. wrote:
    > On Mon, 10 Aug 2009 20:53:30 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > To dlaczego chinski zasilacz uniwersalny kosztuje jakies grosze ?
    > Kazdy chinczyk kupil po jednym ?
    Widziałeś jak wygląda w środku zasilacz uniwersalny w chińskim wydaniu?
    Ja miałem okazję podziwać takie na 300 i 500 mA.
    W obu rdzeń w stosunku do Indelowskich transformatorów conajmniej
    o połowę mniejszy, a miedzi na oko może ze 40% co skutkuje nagrzewaniem
    sie i paleniem ogniem bez obciążenia po dłuższym czasie. Przynajmniej te
    okazy co ja widziałem czyli 3 szt były już upalone.

  • 12. Data: 2009-08-10 20:23:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Aug 2009 22:00:05 +0200, j.r. wrote:
> [...]
    >sie i paleniem ogniem bez obciążenia po dłuższym czasie. Przynajmniej te
    >okazy co ja widziałem czyli 3 szt były już upalone.

    Nie mowie nie. Ale skoro kosztowal 5 zl, to widac za 10zl mozna zrobic
    porzadny.

    No chyba ze do nas trafila jakas wycofana partia, bo sie z niej 10%
    juz spalilo, i kosztowala po cenie utylizacji, co od dawna
    podejrzewam.

    J.

  • 13. Data: 2009-08-10 21:29:19
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    >
    > No chyba ze do nas trafila jakas wycofana partia, bo sie z niej 10%
    > juz spalilo, i kosztowala po cenie utylizacji, co od dawna
    Czy to wycofana partia to nie wiem ale chyba liczona do pracy na Syberii :)
    Widać za połowę ceny połowa materiału licząc wszystkie narzuty marży.
    Nigdy nie widziałem żadnego spalonego tatarka a chińszczyzny różnej
    maści już trochę widziałem.
    Aktywne glośniki komputerowe i radiobudziki głównie do mnie trafiały.
    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2009-08-10 23:21:29
    Od: BartekK <s...@N...org>

    j.r. pisze:
    > Nigdy nie widziałem żadnego spalonego tatarka a chińszczyzny różnej
    > maści już trochę widziałem.
    To ja ci mogę wysłać (jak mi wystawisz papier na utylizację) cały karton
    tatarków "wtyczkowych" impulsowych, wszystkie padły po ~1-2 latach pracy
    ciągłej, miały popuchnięte elektrolity (w większości kończąc pracę
    upaleniem tranzystorka na zwarcie i przegrzaniem transformatorka naprawa
    nieopłacalna, zwłaszcza że przeważnie aż obudowa odkształcona od
    temperatury).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2009-08-11 14:59:39
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    > kończąc pracę upaleniem tranzystorka na zwarcie i przegrzaniem
    > transformatorka naprawa nieopłacalna, zwłaszcza że przeważnie aż
    Witam,
    źle się zrozumieliśmy. Nie wypowiadałem się o impulsowych
    tylko o tradycyjnych z transformarem. Ponieważ dyskusja w/g mnie tyczyła
    zasilaczy uniwersalnych z trafem z odczepami.
    --
    pzdr, j.r.

  • 16. Data: 2009-08-11 18:00:04
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik BartekK napisał:
> [...]
    > upaleniem tranzystorka na zwarcie i przegrzaniem transformatorka naprawa
    > nieopłacalna, zwłaszcza że przeważnie aż obudowa odkształcona od

    Możesz podać który to model?

  • 17. Data: 2009-08-11 18:21:51
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Maciek pisze:

    > Możesz podać który to model?
    Jak przy okazji zlezę kiedyś do piwnicy i nie zapomnę sprawdzić to
    podam, wszystkie uszkodzone były takie same (pochodziły z jednego dużego
    zamówienia na montaż konkretnego systemu w wielu miejscach, wszędzie
    taki sam układ kamera + zasilacz, pobór prądu 30% nominalnego)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 18. Data: 2009-08-11 20:53:20
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "QuickQvik" <q...@g...pl> napisał w wiadomości
    Czy macie jakieś doświadczenia z zasilaczami z wrocławskiej firmy
    "Tatarek"? Mam zamiar złożyć zamówienie na krótką serię, ale wole się

    Używam staromodnych tatarków z transformatorem. Żaden się nie zepsuł.
    Cena ? U mnie nieistotna. Przestój z powodu awarii zasilacza kosztuje
    więcej. Transport wte i we wte też nie jest darmowy, a nawet droższy do
    małego zasilacza.

  • 19. Data: 2009-08-12 17:57:25
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]
    > zamówienia na montaż konkretnego systemu w wielu miejscach, wszędzie
    > taki sam układ kamera + zasilacz, pobór prądu 30% nominalnego)

    No to przykre, bo zawsze miałem ich za dobrą firmę i do tej pory się nie
    zawiodłem. Innym też polecałem, bo i co innego można kupić - najtańszą
    chińszczyznę? Sam podałem różnicę między dwoma chińskimi zasilaczami
    impulsowymi, regulowanymi - jeden za 40zł a drugi za 110zł. Podobne
    parametry, napięcia OK, wydala pod pełnym prądem ale tańszy sieje w
    radiu aż uszy puchną.
    Maciek

  • 20. Data: 2009-08-13 22:40:13
    Od: "K.K." <e...@u...poczta.fm>

    Maciek wrote:
    > dużo mniej ryzykujesz pożarem,

    Chyba trochę przesadzasz. Rozumiem, że tandeta szybko się psuje, ale żeby
    przy tym się zapalać? Po to są bezpieczniki i termiki, żeby do takich
    sytuacji nie doszło.

    --
    pozdr.
    K.K.