  • 61. Data: 2010-05-10 10:25:06
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym...
    Od: ziomus <marcin@pl>

    > liczymy sume energii kinetycznych obu samochodow w obu przypadkach
    >
    > 1. suma ek= m*160^2/2 + 0
    > 2. suma ek= m*80^2/2 + m*80^2/2
    >
    > suma z 1 jest 2 x wieksza, KONIEC!

    Tylko, że to są wartości energii kinetycznych przed zderzeniem.
    W czasie samego zderzenia masy i prędkości się dodają i masz już coś
    takiego:
    2*m*(160+0)^2/2 oraz 2*m*(80+80)^2/2
    po uproszczeniu:
    m*160^2 = m*160^2
    W/g Twoich wyliczeń samochód, który z prędkością 160km/h uderzy w tył
    samochodu jadącego z prędkością 150km/h z tym samych kierunkiem i
    zwrotem, wyzwoli większą energię niż Twój pierwszy przypadek. Masz chyba
    świadomość, że tak nie jest?

  • 62. Data: 2010-05-10 11:01:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Maj, 10:25, ziomus <marcin@pl> wrote:

    > Tylko, że to są wartości energii kinetycznych przed zderzeniem.
    > W czasie samego zderzenia masy i prędkości się dodają i masz już coś
    > takiego:
    > 2*m*(160+0)^2/2 oraz 2*m*(80+80)^2/2

    nie rozumiem ;)

    twierdzisz, ze jesli jada na siebie czolowo 2 samochody o masie m z
    predk 80km/h to
    calkowita Ek przed zderzeniem wynosi 2*m*80^2/2
    w chwili zderzenia 2*m*160^2/2 ?

    czyli przybywa drugie tyle tej energi? ;)

> [...]
    > samochodu jadącego z prędkością 150km/h z tym samych kierunkiem i
    > zwrotem, wyzwoli większą energię niż Twój pierwszy przypadek. Masz chyba

    zakl., ze oba sa jednakowe o masie m
    Ek przed zderz. = m*150^2/2 + m*160^2/2

    z zas.zachow pedu
    m*150+m*160=2m*v

    czyli v=(150+160)/2=155

    Ek pojazdow po zderz =m*155^2

    En. stracona podczas zderzenia = Ek przed - Ek po

    WS

  • 63. Data: 2010-05-10 11:09:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Maj, 11:01, WS <L...@c...pl> wrote:

    > calkowita Ek przed zderzeniem wynosi 2*m*80^2/2
    > w chwili zderzenia 2*m*160^2/2 ?
    >
    > czyli przybywa drugie tyle tej energi? ;)

    ...znaczy tu juz 4x wiecej by bylo...

    WS

  • 64. Data: 2010-05-10 11:16:36
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > a na ścianę to już nie działa? właśnie brutalnie zgwałciłeś pana Newtona,

    chciałbyś....... zboczek..... ;) ;) ;)

    M.

  • 65. Data: 2010-05-10 11:39:30
    Od: ziomus <marcin@pl>

    W dniu 10.05.2010 11:01, WS pisze:

    > nie rozumiem ;)
    >
    > twierdzisz, ze jesli jada na siebie czolowo 2 samochody o masie m z
    > predk 80km/h to
    > calkowita Ek przed zderzeniem wynosi 2*m*80^2/2
    Jaka całkowita? Przed zderzeniem to są dwa oddzielne układy, każdy z
    tych samochodów ma swoją masę i prędkość, a co za tym idzie i energię.
    To dla uproszczenie ktoś przyjął takie same masy i prędkości.

    > w chwili zderzenia 2*m*160^2/2 ?
    Tak. W chwili zderzenia masy i prędkości się dodają.
    Dla ułatwienia nie przywiązujmy się do Ziemi i spójrzmy na oba
    zderzenia, 80km+80km i 160km+0km, z pozycji Słońca.
    Prędkości 80 i 80, oraz 160 i 0, są tylko względem Ziemi, względem
    siebie są w obu przypadkach takie same.

    > czyli przybywa drugie tyle tej energi? ;)
    Przybywa masy i prędkości to przybywa energii.

    > zakl., ze oba sa jednakowe o masie m
    > Ek przed zderz. = m*150^2/2 + m*160^2/2
    Tak, zapomniałem o tym napisać.

    > z zas.zachow pedu
    > m*150+m*160=2m*v
    >
    > czyli v=(150+160)/2=155
    Tylko dlaczego dodajesz prędkości?
    Specjalnie napisałem. że kierunek i zwrot obu jest ten sam.

  • 66. Data: 2010-05-10 11:40:39
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Trudno, żeby zrozumiał kłamstwo.

    W czym skłamałem? Słucham ja Ciebie Mistrzu.

  • 67. Data: 2010-05-10 11:41:25
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 9 May 2010 11:51:16 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
    > Panuje takie powrzechne przekonanie, ktore bardzo często słychać też w
    > wypowiedziach służb i innych koemntatorów zdarzeń drogowych, ze kiedy
    > samochód uderza czołowo w drugi samochód jadący z naprzeciwka z tą samą
    > prędkością to jakby uderzył w nieruchomą przeszkode z prędkością dwa razy
    > większą. Napewno słyszeliście to, a pewnie wielu z Was (nas :( ) bylo

    E, ale to akurat jest tak oczywistą bzdurą że nie ma o czym dyskutować ;)
    Jeśli tylko masy samochodów nie są diametralnie różne, to skutki uderzenia
    będą conajwyżej takie jak uderzenie w ścianę przy tej samej prędkości.
    Oczywiście nie dotyczy to szczegółów typu ciężkie latające przedmioty
    w samochodzie w który się walnęło itp...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 68. Data: 2010-05-10 11:42:48
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-10 06:53, Jacek pisze:
    > Poczytałem wypowiedzi Kolegów i widzę, że i wśród nich całkiem sporo
    > "humanistów".
    > Dla wyjaśnienia: obecnie aby nazwać się humanistą wystarczy pała z matmy
    > i fizyki;-)
    > Teraz zaczynam rozumieć dlaczego tak wiele osób wydaje się nie wiedzieć,
    > że energia kinetyczna rośnie z kwadratem prędkości i uważają jazdę 120
    > km/h w odległości 10 m za autem jadącym z przodu za coś normalnego.

    10 metrów to wystarczająca odległość między autem, który przed nami
    jedzie 50-120-200 km/h. On ma takie same hamulce jak my albo nawet
    gorsze, jeśli mamy dobre hamulce. Więc nie zatrzyma się przed nami w
    miejscu.

  • 69. Data: 2010-05-10 11:47:15
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Filip KK pisze:

> [...]
    > jedzie 50-120-200 km/h. On ma takie same hamulce jak my albo nawet
    > gorsze, jeśli mamy dobre hamulce. Więc nie zatrzyma się przed nami w

    Lubie takich. Fajnie sie miotaja jak gwaltownie zredukuje bieg na nizszy :)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 70. Data: 2010-05-10 11:47:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > 10 metrów to wystarczająca odległość między autem, który przed nami jedzie
    > 50-120-200 km/h. On ma takie same hamulce jak my

    Pod warunkiem, ze to hamulce sa odpowiedzlane za spadek predkosci, no i
    uwzglednij jeszcze swoj refleks do tego.