  • 71. Data: 2010-05-10 11:55:28
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-10 11:47, Ghost pisze:

    > Pod warunkiem, ze to hamulce sa odpowiedzlane za spadek predkosci, no i
    > uwzglednij jeszcze swoj refleks do tego.

    Za chwile się jeszcze znajdzie ktoś i napisze, że najważniejsze są
    opony, długość buta i jego cena.

  • 72. Data: 2010-05-10 11:58:26
    Od: spammtrapp <g...@...necie>

    W dniu 2010-05-10 09:43, Arek (G) pisze:

    > A jak będzie z ciężarówką, autobusem, pociągiem, statkiem kosmicznym
    > itp. Zrozumiałeś coś z tego testu? Czy na fizyce w IV klasie szkoły
    > podstawowej spałeś?

    Chcesz powiedziec ze _skutki_ dwoch zderzen: jednego w ktorym nubira
    zderza sie z jadacym z taka sama predkoscia, takim samym samochodem,
    drugiego w ktorym nubira zderza sie z jadacym z taka sama predkoscia
    wozem opancerzonym beda takie same?

  • 73. Data: 2010-05-10 11:59:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 08:40:47 +0200, Ghost napisał(a):
    > I konstrukcji.

    Nie, tylko masie. Konstrukcja może zadecydować już tylko o tym czy auto
    zmiażdży swoich pasażerów, czy też np. rozleci się na milion drobiazgów przy
    dotknięciu drugiego auta i pasażerowie polecą dalej jak luźno rzucone
    kurczaki...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 74. Data: 2010-05-10 12:09:43
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym...
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Maj, 11:39, ziomus <marcin@pl> wrote:

    > Tylko dlaczego dodajesz prędkości?
    > Specjalnie napisałem. że kierunek i zwrot obu jest ten sam.

    bo napisales, ze "kierunek i zwrot obu jest ten sam" ;)

    gdyby to bylo zd. czolowe, to trzeba minus dolozyc...

    i mamy wtedy:

    Ek przed zderz. = m*150^2/2 + m*160^2/2

    z zas.zachow pedu
    m*160-m*150=2m*v

    czyli v=(160-150)/2=5

    Ek pojazdow po zderz =m*5^2

    En. stracona podczas zderzenia = Ek przed - Ek po

    czyli znacznie wieksza energia "poszla" na samo zderzenie - czego
    mozna sie zreszta spodziewac...

  • 75. Data: 2010-05-10 12:11:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > przy
    > dotknięciu drugiego auta i pasażerowie polecą dalej jak luźno rzucone

    Naprawde sadzisz, ze ilosc energii rozproszonej na kazdym pojedzie zawsze
    bedzie taka sama niezaleznie od konstrukcji?

  • 76. Data: 2010-05-10 12:15:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Za chwile się jeszcze znajdzie ktoś i napisze, że najważniejsze są opony,
    > długość buta i jego cena.

    Zdecydowanie w zlym kierunku rozumujesz.

  • 77. Data: 2010-05-10 12:19:40
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Naprawde sadzisz, ze ilosc energii rozproszonej na kazdym pojedzie
    > zawsze bedzie taka sama niezaleznie od konstrukcji?

    Ilość owszem. Ale efekt wywołany przez tę energię będzie skrajnie różny,
    zależny właśnie od konstrukcji.
    Jednemu, dana ilość zdemoluje powiedzmy przód z komorą silnika. W innym
    ta sama energia zdemoluje kabinę pasażerską.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 78. Data: 2010-05-10 12:39:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:hs8mn1$iml$1@news.dialog.net.pl...

    > Ilość owszem.

    Bo?

  • 79. Data: 2010-05-10 12:40:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    > wiadomości news:hs8mn1$iml$1@news.dialog.net.pl...

    > Bo?

    Mowa oczywiscie o zderzeniu czolowym dwoch pojazdow.

  • 80. Data: 2010-05-10 15:10:39
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    No to nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć, abyś możliwie szybko wjechał
    komuś w zadek, bo widzę, że bez bólu wiedzy nie przyjmiesz.
    Jacek