  • Data: 2021-01-31 23:46:17
    Temat: Re: zwykły opornik jako grzałka [OT]
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 31 stycznia 2021 o 23:11:35 UTC+1 Kaczin napisał(a):
> [...]
    -zasada-dzialania-skutki-i-zagrozenia/

    ie--prozdrowotne-wlasciwosci--wskazania--przeciwwska
    zania,artykul,1729487.html

    > O, to super, że są setki. Poleciłbyś jeden, ale taki z renomowanego
    > źródła. Bo w internecie, to sam wiesz... Zięba różne rzeczy wypisuje, itd.
    >
    > Nawiasem mówiąc, jako czytelnik tej grupy, zapewne znający chociażby
    > podstawy zagadnień związanych z elektroniką, jak wytłumaczysz fakt, że w
    > grotach solnych w powietrzu utrzymuje się wysoki poziom jonów ujemnych
    > (ale to już zupełnie bez znaczenia, mogą być jakiekolwiek jony).
    > Jak to jest, że one powietrze w grocie zachowuje się jak okładka
    > kondensatora? Gdzie jest druga? W jaki sposób taki kondensator ulega
> [...]
    Ja się nie znam bo na tej lekcji nie byłem bo byłem chory. Ale coś mi się widzi że
    nie ma czegoś takiego jak jon. Ale jon sodu albo chloru to już chyba może być. Jon to
    atom albo grupa atomów w jakiś sposób ze sobą powiązana. Z tego ostatniego zdania
    wynikało by że powietrza nie można zjonizowac bo to mieszanina, ale można zjonizowac
    składniki tej mieszaniny. Nie mam pojęcia czy można zjonizowac pary chlorku sodu i
    czy chlorek sodu jest w stanie parować. Może sublimuje. Ale nawet jak by sublimowal
    to w wyniku czego rozpadnie się na jon dodatni sodu i ujemny chloru. W wodzie nie ma
    problemu. Ale czy w powietrzu nawet trochę wilgotnym też zdysocjuje tak jak w wodzie?
    Jak by zdysocjowal to jonem ujemnym będzie raczej chlor niż sód. Nie znam się ale coś
    mi się wydaje że oddychanie powietrzem w którym będzie chlor za zdrowe być nie może.