  • 1. Data: 2010-03-29 09:08:05
    Temat: Reflektor przedni Fiat Panda
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Nawalił silniczek do ustawiania światła w reflektorze przednim w
    Pandzie.
    Dokładnie to silnik cały czas działa i nie wyłącza się. Może ktoś miał
    podobny problem?

    Pytanie na bieżąco, bo dopiero niedawno zauważyłem.
    Da się wymienić sam silnik, czy tez trzeba wymienić cały reflektor?

  • 2. Data: 2010-03-29 09:18:22
    Temat: Re: Reflektor przedni Fiat Panda
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    VoyteG pisze:
> [...]

    > Pytanie na bieżąco, bo dopiero niedawno zauważyłem.
    > Da się wymienić sam silnik, czy tez trzeba wymienić cały reflektor?

    Skoro silniczek działa to po co chcesz go wymieniać?
    Przyczyny raczej szukaj gdzie indziej.

  • 3. Data: 2010-03-29 09:29:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    Rafał wrote:

    > Skoro silniczek działa to po co chcesz go wymieniać?

    Może chce mieć drugi na zapas?

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2010-03-29 09:33:48
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 29 Mar, 09:18, Rafał <r...@o...pl> wrote:
    > VoyteG pisze:

    > Skoro silniczek dzia a to po co chcesz go wymienia ?
    > Przyczyny raczej szukaj gdzie indziej.

    Silniczek dziala i nie chce sie wylaczyc. W drugim swietle jest w
    porzadku.
    Co zatem moglo pasc, jak nie silniczek?

  • 5. Data: 2010-03-29 09:49:55
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    VoyteG pisze:

    > Silniczek dziala i nie chce sie wylaczyc. W drugim swietle jest w
    > porzadku.
    > Co zatem moglo pasc, jak nie silniczek?

    wyłącznik krańcowy (o ile występuje)? sprzężenie zwrotne (o ile
    występuje)? pokrętło regulacji? może jest jakiś moduł sterujący?
    Nie znam się na budowie tego układu, ale skoro silnik się kręci to chyba
    nie jest zepsuty.

    popatrz na to z innej strony:
    masz żarówkę (taką w domu, na suficie) świeci się ona, ale nie da się
    jej wyłączyć - wymieniasz żarówkę? jest ona zepsuta? czy może pierwsze
    się zainteresujesz wyłącznikiem?

  • 6. Data: 2010-03-29 09:59:02
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Rafał pisze:

> [...]
    > występuje)? pokrętło regulacji? może jest jakiś moduł sterujący?
    > Nie znam się na budowie tego układu, ale skoro silnik się kręci to chyba

    jeszcze co mi się nasunęło - może jakieś cięgno jest uszkodzone, złamane
    i reflektor nie osiąga określonego położenia, a silniczek kręci się bo
    się stara zrobić dobrze.
    Właściwie mieści się to w ramach sprzężenia zwrotnego, ale wolałem to
    rozjaśnić.

  • 7. Data: 2010-03-29 10:16:19
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-03-29 09:59, Rafał pisze:

> [...]
    > się stara zrobić dobrze.
    > Właściwie mieści się to w ramach sprzężenia zwrotnego, ale wolałem to

    Cięgno ??

    W większości jak nie we wszystkich takich rozwiązaniach silniczek
    sterujący jest mocowany na reflektorze, tylko jest kawałek "bolca" od
    silniczka do lustra reflektora.
    Jeśli nikt tego nie rozbierał to nie ma raczej możliwości żeby coś tam
    się mechanicznie zepsuło.

    Pozdrawiam !!

  • 8. Data: 2010-03-29 10:22:33
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Czarek Daniluk pisze:

> [...]
    > silniczka do lustra reflektora.
    > Jeśli nikt tego nie rozbierał to nie ma raczej możliwości żeby coś tam

    Jak pisałem nie znam budowy tego układu, nie wiem jak jest realizowane
    sprzężenie zwrotne, jak jest przenoszony napęd.
    Jak że nikt nie podał rozwiązania, to napisałem co bym sprawdzał.
    Jedną z tych rzeczy jest mechaniczne połączenie silnika z lustrem, albo
    nawet samo mocowanie silnika do obudowy.
    Uszkodzenie mechaniczne tych połączeń _mogłoby_ się właśnie objawiać w
    taki sposób jak to przedstawia pytający.

  • 9. Data: 2010-03-29 10:28:40
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Uszkodzenie mechaniczne tych połączeń _mogłoby_ się właśnie objawiać w
    > taki sposób jak to przedstawia pytający.

    IMO ten silniczek ma się ustawić w zadanym położeniu i nie ma czujnika
    położenia lustra, mierzy w którym miejscu jest ten bolec i tyle, nie ma na
    to wpływu czy jest połączony z lustrem i czy ono faktycznie zmienia
    położenie, możesz go całkowicie wyjąć z reflektora i tak będzie działał
    poprawnie i ustawiał się w zadanych położeniach.
    Tak przynajmniej to działa w grupie VAG.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 10. Data: 2010-03-29 10:34:54
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 29 Mar, 10:16, Czarek Daniluk <c...@n...com> wrote:

    > Je li nikt tego nie rozbiera to nie ma raczej mo liwo ci eby co tam
    > si mechanicznie zepsu o.

    Jak zagladalem na szybko, to raczej bez lampy nie da sie wyjac tego
    silniczka, dosyc mocno jest przytwierdzony prawie w obudowie
    reflektora :-(