  • 1. Data: 2010-03-29 08:57:05
    Temat: Volvo
    Od: Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl>

    Volvo ?????

    http://www.dziennik.pl/auto/576752.html

    GEELY PRZEJMIE PRODUKCJĘ OD FORDA
    Stało się! Chińczycy kładą rękę na Volvo

    Chińska firma Geely przejmie produkcję samochodów osobowych Volvo od
    koncernu Forda - wynika z umowy podpisanej w fabryce pod Goeteborgiem.
    Pełnoprawnym właścicielem marki Volvo Chińczycy mają stać się do końca
    czerwca 2010 roku.

    "Spodziewamy się sfinalizować umowę w trzecim kwartale tego roku -
    powiedział na konferencji prasowej dyrektor finansowy koncernu Forda
    Lewis Booth. Ujawnił on, że Ford, choć nie będzie już właścicielem marki
    nadal będzie współpracować z Volvo.

    Szef Geely Li Shufu potwierdził, że jego firma ma zabezpieczone środki
    na realizację umowy. Będą one pochodzić również z międzynarodowych
    źródeł. Stwierdził też, że Volvo skorzysta z "ogromnej wiedzy Geely na
    temat chińskiego rynku". Obiecał, że produkcja w Europie nie zostanie
    zmieniona przez długi czas, nie podał jednak konkretów.

    Kwestia przejęcia marki Volvo przez chińskiego inwestora stała do
    ostatnich dni pod znakiem zapytania. Sprzeciwiały się temu silne związki
    zawodowe, które do końca nie ufały możliwościom finansowym inwestora.
    Obawiano się, że Chińczycy przejmą znaną na całym świecie z troski o
    bezpieczeństwo technologię Volvo, a nie będą dbały o miejsca pracy w
    Szwecji. Ostatecznie jednak zawiązki zgodziły się na zawarcie umowy.

    Umowa została podpisana na najwyższym szczeblu. Do Goeteborga oprócz
    dyrektora finansowego Forda, prezesa Geely przybyli również chińscy
    dygnitarze z wiceprezydentem Chin Xi Jingpingiem (czyt.Si Cinpingem)
    oraz szwedzka wicepremier i minister ds. przedsiębiorstw Maud Olofsson.

    "Niezależnie kto będzie właścicielem marki, Volvo pozostanie szwedzkie"
    - przekonywała wicepremier Olofsson, która chce pokazać, że umowa to
    również sukces jej rządu. Jesienią w Szwecji odbędą się wybory
    parlamentarne, a koalicja rządowa jest krytykowana za niedostateczną
    ochroną przemysłu motoryzacyjnego, który w Szwecji szczególnie poniósł
    straty w wyniku światowego kryzysu.

    W poniedziałek chińscy politycy spotkają się w Sztokholmie z premierem
    Szwecji Fredrikiem Reinfeldtem oraz królem Szwecji Karolem XVI Gustawem.

    Samochody Volvo mają 83-letnią historię, marka od 1999 roku należała do
    koncernu Forda.

    PAP
    (C) Axel Springer Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    http://www.dziennik.pl/auto/576752.html

    Pozdrawiam, RW

  • 2. Data: 2010-03-29 10:55:40
    Temat: Re: Volvo
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Wiśniewski" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Booth. Ujawnił on, że Ford, choć nie będzie już właścicielem marki nadal

    Bzdura nic takiego nie mówiłem! Jest to pomówienie, manipulacja mobbing,
    przemoc w pracy itp:P

    A tak na poważnie, jeszcze kilka lat i największa potęgą gospodarczą świata
    będą Chiny...

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 3. Data: 2010-03-29 11:19:02
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A tak na poważnie, jeszcze kilka lat i największa potęgą gospodarczą
    > świata będą Chiny...

    juz sa...

    --
    Picasso

  • 4. Data: 2010-03-29 11:38:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > przemoc w pracy itp:P
    >
    > A tak na poważnie, jeszcze kilka lat i największa potęgą gospodarczą

    Ale duzo wody w jangcy uplynie nim per capita dogonia kogokolwiek z
    liczacych sie.

  • 5. Data: 2010-03-29 12:44:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 11:38:55 +0200, Ghost wrote:

    >Ale duzo wody w jangcy uplynie nim per capita dogonia kogokolwiek z
    >liczacych sie.

    A musi byc per capita ?

    Jaki dzis procent komputerow pecetowych pochodzi z chin ? 100% ?

    J.

  • 6. Data: 2010-03-29 12:49:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 08:57:05 +0200, Rafał Wiśniewski wrote:
> [...]
    >koncernu Forda - wynika z umowy podpisanej w fabryce pod Goeteborgiem.
    >Pełnoprawnym właścicielem marki Volvo Chińczycy mają stać się do końca

    marki i fabryki jak rozumiem ?

    Co by nie mowic - Ford ma klopoty finansowe, a Chinczycy nadmiar
    amerykanskich obligacji, widac nadszedl czas ucieczki od
    bezwartosciowych papierow :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-03-29 15:09:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A musi byc per capita ?

    To moze planetarnie?

  • 8. Data: 2010-03-29 21:46:04
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Co by nie mowic - Ford ma klopoty finansowe, a Chinczycy nadmiar
    > amerykanskich obligacji, widac nadszedl czas ucieczki od
    > bezwartosciowych papierow :-)

    Wiesz, żeby się nie okazało, że mają jak Bill G. - tylko na papierze ;)

    Na poważnie, strasznie ale to strasznie jestem ciekaw cen volvo
    powiedzmy w 2015r. O ile marka kojarzy się z bezpieczeństwem, o tyle
    przyszły właściciel z bylejakością. Zanim zmienią swój wizerunek może
    się okazać że marka volvo przepadła.

    __
    Pzd, Irek.N.

  • 9. Data: 2010-03-29 23:32:14
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Irek N. napisal(a):

> [...]
    > powiedzmy w 2015r. O ile marka kojarzy się z bezpieczeństwem, o tyle
    > przyszły właściciel z bylejakością. Zanim zmienią swój wizerunek może

    myślę, że chińczycy chcą produkować na swój rynek przy użyciu fabryk
    zbudowanych w chinach, a resztę świata zostawić tak jak jest.
    Jeśli chodzi o markę: ten zakup to dla Geely 30% udziałów w marce, są
    jeszcze ciężarówki volvo, autobusy itd, a chińczyk kupił tylko osobówki.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 10. Data: 2010-03-29 23:47:07
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Zbylut pisze:

> [...]
    > Jeśli chodzi o markę: ten zakup to dla Geely 30% udziałów w marce, są
    > jeszcze ciężarówki volvo, autobusy itd, a chińczyk kupił tylko osobówki.

    Produkcja osobowych Volvo od dawna była do odstrzału. Chińczycy
    wiedzieli co robią - te nie chodzi o same samochody, chodzi o patenty.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.