  • 1. Data: 2009-07-07 21:17:38
    Temat: Transmisja danych przez sieć energetyczną - pytanie
    Od: "Piotr" <m...@N...kr.home.pl>

    Witam
    Potrzebuję przesyłać nie wielkie ilości i niezbyt często i bez zawrtonych
    prędkości dane wykorzystując sieć energetyczną. Najlepiej aby dało się
    wykorzystać RS485 + układ pośredniczący + separacja.

    Czy są jakieś gotowe rozwiazania/układy ?

    Pozdrawiam
    Pitor

  • 2. Data: 2009-07-07 21:42:31
    Temat: Re: Transmisja danych przez sie????????????????????????
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 07.07.2009 23:17, Piotr pisze:
    > Witam
    > Potrzebuj? przesy?a? nie wielkie ilo?ci i niezbyt cz?sto i bez zawrtonych
    > pr?dko?ci dane wykorzystuj?c sie? energetyczn?. Najlepiej aby da?o si?
    > wykorzysta? RS485 + uk?ad po?rednicz?cy + separacja.
    >
    > Czy s? jakie? gotowe rozwiazania/uk?ady ?

    Wpisalem sobie w google niesamowicie wymyslna i skomplikowana fraze
    "przesyłanie danych przez sieć energetyczna" i juz kilka pierwszych
    linkow zawiera odpowiedzi.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 3. Data: 2009-07-08 01:22:17
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Piotr pisze:

    > Potrzebuję przesyłać nie wielkie ilości i niezbyt często i bez zawrtonych
    > prędkości dane wykorzystując sieć energetyczną.

    http://www.networkworld.com/newsletters/lans/2006/10
    30lan2.html

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-07-08 05:21:14
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.networkworld.com/newsletters/lans/2006/10
    30lan2.html

    Nie zawsze to działa, działa na zasadzie "widzę cię, ale nie słyszę".
    Niedawno testowałem takie urządzonka TRENDnet - leżą teraz w biurku. Zasięg
    mają z 10m.
    Generalnie należy indywidualnie podejść do tematu. Warunki transmisji zależą
    od stanu sieci energetycznej.

    --
    Deosft

  • 5. Data: 2009-07-08 07:55:25
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

> [...]
    > Zasięg mają z 10m.
    > Generalnie należy indywidualnie podejść do tematu. Warunki transmisji

    Wiele współczesnych odbiorników energii zawiera różne filtry na zasilaniu i
    często jako pierwszy wpięty jest kondensator. Mocno tłumi on takie
    transmisje i bardzo dobrze, bo używanie sieci energetycznej do przesyłu
    danych to idiotyzm.

    Ali

    4223 (20090708) __________

  • 6. Data: 2009-07-08 08:13:07
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jul 8, 9:55 am, "Ali" <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    > często jako pierwszy wpięty jest kondensator. Mocno tłumi on takie
    > transmisje i bardzo dobrze, bo używanie sieci energetycznej do przesyłu

    Idiotyzmem to sa takie stwierdzenia, jak to Twoje.
    Zaplac za polozenie powiedzmy 5km kabli zasilajacych w hali
    produkcyjnej, a potem zastanow sie, czy nie latwiej byloby, gdybys nie
    potrzebowal jeszcze 5km kabli danych.
    I juz wiesz, ze to nie idiotyzm, tylko cos, co aktualnie sprzedaje sie
    jak swieze buleczki...
    http://www.sew-eurodrive.pl/produkt/A83.htm

    Marek

  • 7. Data: 2009-07-08 08:24:04
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

> [...]

    Idiotyzmem to sa takie stwierdzenia, jak to Twoje.
    Zaplac za polozenie powiedzmy 5km kabli zasilajacych w hali

    Z tego co zaobserwowałem, poczytałem i przeprowadzonych prób to transmisja
    na hali produkcyjnej się nie uda.
    Zbyt mała impedancja zasilania hali - zapotrzebowanie na prąd jest raczej
    duże.
    Generalnie "duże" filtry zasilania w maszynach - często właśnie z
    pojemnością na wejściu.
    Opisywał ktoś, że jakość transmisji spadała w godzinach szczytu - więcej
    podłączonych odbiorników po sąsiedzku.

    Dobrym pomysłem wydaje mi się założenie dławika na zasilaniu mieszkania. W
    przypadku hali produkcyjnej to raczej nierealne.

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2009-07-08 08:51:49
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jul 8, 10:24 am, "Desoft" <d...@i...pl> wrote:

    > Z tego co zaobserwowałem, poczytałem i przeprowadzonych prób to transmisja
    > na hali produkcyjnej się nie uda.

    Stoi naukowiec przed zyrafa w ZOO i mowi, ze takie zwierze nie ma
    prawa istniec.
    Sprzedajemy napedy z komunikacja przez siec zasilajaca. Maja nawet -
    przyznaje, ze krzywo przetlumaczona - polska strone:
    http://www.sew-eurodrive.pl/produkt/A83.htm . Dzialaja, klienci sobie
    chwala. Oczywiscie, nie jest to lekarstwo na parchy i nie da sie tego
    rozwiazac zawsze wszedzie i na kazdym kablu, ale na pewno nie jest to
    "idiotyzm".

    Marek

  • 9. Data: 2009-07-08 09:19:42
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

> [...]
    > potrzebowal jeszcze 5km kabli danych.
    > I juz wiesz, ze to nie idiotyzm, tylko cos, co aktualnie sprzedaje sie

    Sprzedajesz?
    Tak niepewna technologia w zakładzie przemysłowym?? Jak ktoś kładzie
    instalację w hali, gdzie przewód może kosztować 20pln/m, to nie będzie
    skąpił na UTP za 1,5pln. Zwykła skrętka jest wielokrotnie szybsza i
    pewniejsza. I nie trzeba się martwić, że podłączenie jakiegoś np odkurzacza
    przerwie transmisję, która już ledwo działa na 100m.

    Ali

    4223 (20090708) __________

  • 10. Data: 2009-07-08 09:32:07
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jul 8, 11:19 am, "Ali" <a...@w...pl> wrote:

    > Sprzedajesz?

    Ja prywatnie? Nie, ale moja firma - owszem. Calkiem niezle sie
    sprawdzaja.

> [...]
    > pewniejsza. I nie trzeba się martwić, że podłączenie jakiegoś np odkurzacza
    > przerwie transmisję, która już ledwo działa na 100m.

    Brnij dalej. Sprobuj jeszcze zdyskredytowac jakas anegdota. Jak na
    razie pare instalacji opartych na tej technologii chodzi w ruchu
    ciaglym i jakos od odkurzacza sprzataczki nie padaja. No, ale jak sie
    ma doswiadczenie tylko z badziewiem i fuszerka, to sie tak podchodzi
    do kwestii okablowania strukturalnego...

    Marek