  • 31. Data: 2022-06-30 12:14:56
    Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 Jun 2022 11:38:43 +0200, sirapacz napisał(a):

    > Generalnie musi być to odporne właśnie na dużą różnicę potencjałów. Mam
    > tylko jeden 100Ah a co będzie jak pacnę równolegle drugi? :)

    Experyment rulez :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 32. Data: 2022-06-30 12:19:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    Experyment rulez :)

    > Stoi przyczepa którą chcę podpiąć i ruszyć w drogę
    > (np po pochmurnym postoju albo po prostu po nocy).
    Ja miałem na myśli raczej sytuację kiedy podłączasz przyczepę pierwszy
    raz po zimie :) Wtedy podładowanie raczej będzie oczywiste i raczej nie
    będzie przeszkadzać.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 33. Data: 2022-06-30 12:26:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale to jest bessęsu. Ja bym dołożył drugi aku, skoro chcę wydłużyć
    > działanie.

    no dobra a jak nie będzie cały dzionek słońca? to rozładuję oba i dalej
    będę w punkcie wyjścia. Nie mówiąc o tym, że nie mogę sobie dowolnie i
    bez limitu zwiększać masy przyczepy.

    > Ale po co zarzynać akumulator?

    No właśnie nie chcę:) po to kombinuję

  • 34. Data: 2022-06-30 12:27:52
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ja miałem na myśli raczej sytuację kiedy podłączasz przyczepę pierwszy
    > raz po zimie :) Wtedy podładowanie raczej będzie oczywiste i raczej nie
    > będzie przeszkadzać.

    taka sytuacja nie wystąpi bo po zimie i w trakcie aku jest zadbany.
    Natomiast w trakcie eksploatacji dochodzi do opróżniania akumulatora do
    'zera'.

  • 35. Data: 2022-06-30 14:28:24
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 30.06.2022 o 11:41, sirapacz pisze:

    > Myślałem o separatorze bo nie chcę wyładować hotelowymi odbiornikami
    > rozruchowego, Shottky też wart uwagi jako budżetowa opcja.
    Najprościej podłączyć się za stacyjką.
    Nie trzymasz zgaszonego auta z załączonym zapłonem chyba?
    Z tego miejsca przez diodę przewodami 4mm2 do przyczepy.
    Spadek napięcia na diodzie oraz przewodach limituje prąd.
    Dokładna wartość nie ma znaczenia bo chwilę po odpaleniu
    i tak napięcie na ładowanych wzrośnie do ok 12-12,5V i spadnie
    pobierany prąd...

    --
    pzdr, j.r.

  • 36. Data: 2022-06-30 16:00:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Jun 2022 21:26:07 +0200, sirapacz wrote:
> [...]
    mulatorow-z-auta-do-auta-8755065901

    > nie nadaje się:)
    > kabelko 1mm, gniazda zapalniczek, wydajnosc
    >
    > potrzebuję 10 a najlepiej 20A limitu i wydajności i ma być zamontowane
    > na stałe w samochodzie/przyczepie

    podejrzewam, ze to 10A wlasnie ma.

    J.

  • 37. Data: 2022-06-30 17:14:46
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.06.2022 o 12:26, sirapacz pisze:

    > no dobra a jak nie będzie cały dzionek słońca? to rozładuję oba i dalej
    > będę w punkcie wyjścia.

    Nie bądź pazerny. Skoro teraz masz 1 aku i wystarcza Ci na X czasu, to
    dwa aku używaj z automatycznym odłączeniem przy 11.5V. I tak dostaniesz
    dłuższy czas pracy niż obecnie.

    > Nie mówiąc o tym, że nie mogę sobie dowolnie i
    > bez limitu zwiększać masy przyczepy.

    Te parę kg nie stanowi.

    > No właśnie nie chcę:) po to kombinuję

    To go nie rozładowuj do zera :P

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 38. Data: 2022-06-30 20:30:54
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    > No to będzie klepiący przekaźnik tylko wolniej - ten układ nie
    > rozwiązuje problemu dużej różnicy potencjałów. Oczywiście można tak
    > rozwiązać problem za cienkich przewodów poprzez grzanie-chłodzenie-....
    > ale jak zapiecze się przekaźnik to ugotuję się dosłownie.

    Tak działał regulator alternatora w maluchu.

    Ale jak dasz coś konstrukcyjnie podobnego do R15 to wytrzyma, można
    przezwoić. I wtedy przy dużym prądzie (cewka szeregowo z prądem
    ładowania) przekaźnik rozłącza bezpośrednie połączenie wpinając rezystor
    ograniczający. Trochę eksperymentowania, ale da się zrobić. Trzeba
    pamiętać o tym, że przekaźnik ma różne prądy załapania i podtrzymania (
    w oryginale napięcia).

    Można się jeszcze posiłkować układem softstartu.
    Może wystarczyłyby same rezystory PTC, albo z przekaźnikiem tak jak w
    rozbudowanych układach.

    Ale:
    1. Akumulator w samochodzie jakoś wytrzymuje prąd ładowania rzędu 100A.
    2. Napięcie ładowania alternatora jest za niskie do naładowania
    akumulatora w 100% (około 14V zamiast 15) dokładniej:
    ładowanie buforowe to 13,5 do 13,8 tyle co w samochodzie.
    ładowanie cykliczne to 14,4 do 14,7 czyli ładowanie na 100% i
    rozładowanie do 10,5 - popatrz na dane techniczne akumulatora.
    3. Głębokie rozładowanie to 10,5 - niżej to już droga do śmierci
    akumulatora.

    --
    Desoft

    Avast.

  • 39. Data: 2022-06-30 21:52:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:t9i8qe$2fl6q$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user sirapacz pisze tak:

    > 176A :) liczac dla 5V początkowego
    > bez bezpiecznika to żarówka mi wychodzi:)
    > mój alternator chyba tyle nie ma :))))

    żarówkę wstaw 65W albo dwie równolegle.
    tylko zrób im taką obudowę żeby nie spaliły samochodu.
    np stary szklany reflektor.

    żarówka jest mega głupoto odporna.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 40. Data: 2022-07-01 08:27:36
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > żarówkę wstaw 65W albo dwie równolegle.
    > tylko zrób im taką obudowę żeby nie spaliły samochodu.
    > np stary szklany reflektor.
    >
    > żarówka jest mega głupoto odporna.

    O! może to jest myśl, ale to chyba empirycznie trzeba bo nie wiem czy
    spadek napięcia nie będzie za duży na niej.