  • 1. Data: 2022-06-24 13:45:38
    Temat: sciemniacz LED
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Jak wiadomo, "zarowki LED" sie sciemnia fazowo ale na
    "trailing edge".

    Jak oni to robią? Jakis specjalny tyrystor wyłączany (GTO),
    czy tranzystor, moze IGBT ?

    J.

  • 2. Data: 2022-06-24 14:06:29
    Temat: Re: sciemniacz LED
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 24/06/2022 12:45, J.F wrote:
> [...]
    > "trailing edge".
    >
    > Jak oni to robią? Jakis specjalny tyrystor wyłączany (GTO),

    Mozna 2 MOSFETy, mozna 1 IGBT.

    Tutaj porównanie 2 rozwiązań: https://www.youtube.com/watch?v=jOiPA7lMuaI

    c.

  • 3. Data: 2022-06-24 16:01:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jun 2022 13:06:29 +0100, Cezar wrote:

    > Mozna 2 MOSFETy, mozna 1 IGBT.
    > Tutaj porównanie 2 rozwiązań: https://www.youtube.com/watch?v=jOiPA7lMuaI

    Podoba mi sie wersja 2 mosfety, ale to jakis mikroprocesorowy
    sciemniacz, a mnie chodzilo jak oni robia takie na sciane ... tanio
    :-)

    Na filmie nie pokazuje - ale gdzies tam jest jeszcze przetwornica
    do zasilania bramek - bo niestety "ziemia" jest w obu "plywajaca" w ym
    obwodzie.

    J.

  • 4. Data: 2022-06-24 16:28:05
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 24/06/2022 15:01, J.F wrote:

> [...]
    >
    > Na filmie nie pokazuje - ale gdzies tam jest jeszcze przetwornica
    > do zasilania bramek - bo niestety "ziemia" jest w obu "plywajaca" w ym

    mozesz poogladać jego wczesniejsze filmiki - np ten:

    https://www.youtube.com/watch?v=gfsKV4R211Q

  • 5. Data: 2022-06-24 20:58:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Jun 2022 16:01:00 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Podoba mi sie wersja 2 mosfety, ale to jakis mikroprocesorowy
    > sciemniacz, a mnie chodzilo jak oni robia takie na sciane ... tanio

    Ale właściwie o co pytasz? O budowę sciemniacza czy o układ wbudowany
    w żarówkę sxiemnialną LED, który "wykrywa" obecność sciemniacza i
    moduluje PWM już same diody?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2022-06-24 21:14:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, June 24, 2022, 1:45:38 PM, you wrote:

    > Jak wiadomo, "zarowki LED" sie sciemnia fazowo ale na
    > "trailing edge".

    > Jak oni to robią? Jakis specjalny tyrystor wyłączany (GTO),
    > czy tranzystor, moze IGBT ?

    Ściemnialne LED działają na dowolnym zboczu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2022-06-24 21:19:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jun 2022 21:14:08 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ściemnialne LED działają na dowolnym zboczu.

    To czemu takie cuda wymyslili?
    Na niesciemnialne ?

    J.

  • 8. Data: 2022-06-24 21:21:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jun 2022 20:58:01 +0200, Marek wrote:

    > Ale właściwie o co pytasz? O budowę sciemniacza czy o układ wbudowany
    > w żarówkę sxiemnialną LED, który "wykrywa" obecność sciemniacza i
    > moduluje PWM już same diody?

    O sciemniacz.

    Triakowy jest prosty i tani, ale dziala na innym zboczu ..

    J.

  • 9. Data: 2022-06-24 21:31:40
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Podoba mi sie wersja 2 mosfety

    Jest jeszcze wersja 1 MOSFET zwierający mostek Graetza.

    > ale to jakis mikroprocesorowy sciemniacz, a mnie chodzilo jak oni robia takie na
    sciane ... tanio

    Są specjalizowane scalaki wyznaczające współczynnik wypełnienia
    zasilania, zadany przez ściemniacz, i odtwarzające go na wyjściu już
    jako PWM.

    Można też przerobić instalację na DC i przestać udawać, że LED to
    żarówka. Zastosowałem to rozwiązanie u siebie. Ściemnianie to wtedy
    banał -- wyłączasz prąd i nie świeci. Włączasz -- świeci.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2022-06-24 21:33:45
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > To czemu takie cuda wymyslili?

    Żebyś sobie mógł wkręcić lampkę do istniejącej instalacji i cieszyć się
    tym, że jakoś tam działa.

    Pozdrawiam, Piotr