  • 1. Data: 2011-05-07 11:20:58
    Temat: Rejestracja domen - jak to działa?
    Od: "Ciocia Halina" <c...@g...pl>

    Mam kilka pytań i prosiłabym bardzo o wyjaśnienie mi następujacej kwestii:
    Kupiłam czy też - jak kto woli - zaabonowałam (bo nie kupuje się przeciez na
    własność) nazwę domenty internetowej krajowej czyli z pl na końcu. Zrobiłam
    to przez internet,w firmie, która oferuje domeny. Obecnie sprawdziłam we
    Whois dane domeny i okazuje się, że jako rejestrujący figuruje jakaś
    zupełnie inna firma niż ta, w której wykupowałam domenę. Czy może ktoś mi
    wyjaśnić jak to się dzieje?
    Dodam uzupełniająco, że niby wszystko jest w porządku, bo jako abonent
    figuruję ja, a właściwie mój podmiot gospodarczy, ale o firmie, w której
    wykupowałam domenę i której zapłaciłam za nią i która chyba jest jej
    "operatorem",bo ja "włącza" i "wyłącza" (właśnie dostałam od nich e-mail, że
    upływa termin rozliczenia i jeśli nie ponowię opłaty, to najpierw wyłączą
    domenę, a potem, po 2 tygodniach, całkowicie ją stracę) nie ma we Whois ani
    słowa, żadnego śladu.
    To kto de facto jest dysponentem tej domeny? Jakie są relacje pomiędzy
    firmą, której płacę za domenę, a firmą (właścicwie osobą), która figuruje
    jako rejestrujący? Czy ten rejestrujący to jakiś pośrednikj działający w
    imieniu firmy wynajmującej mi domenę czy działa z upowaznienia NASK, który
    podobno dysponuje wszystkimi domenami w Polsce? Jak to jest?
    Z góry dzięuję za wyjaśnienie mi - dyletantce tego, zapewne nietrudnego,
    lecz dla mnie niejasnego problemu. :)

  • 2. Data: 2011-05-07 13:19:45
    Temat: Re: Rejestracja domen - jak to dzia?a?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-05-07 13:20, Ciocia Halina pisze:
> [...]
    > domen?, a potem, po 2 tygodniach, ca?kowicie j? strac?) nie ma we Whois ani
    > s?owa, ?adnego ?ladu.
    > To kto de facto jest dysponentem tej domeny? Jakie s? relacje pomi?dzy
    > firm?, kt?rej p?ac? za domen?, a firm? (w?a?cicwie osob?), kt?ra figuruje
    > jako rejestruj?cy? Czy ten rejestruj?cy to jaki? po?rednikj dzia?aj?cy w
    > imieniu firmy wynajmuj?cej mi domen? czy dzia?a z upowaznienia NASK, kt?ry
    > podobno dysponuje wszystkimi domenami w Polsce? Jak to jest?
    > Z g?ry dzi?uj? za wyja?nienie mi - dyletantce tego, zapewne nietrudnego,

    często firmy "rejestrujące domeny" nie są właściwymi rejestratorami, ale
    resellerami rejestratorów. Np. dla domen zagranicznych (.com) trzeba
    spełnić wiele warunków, żeby zostać rejestratotem. W Polsce dla domen
    .pl jest podobnie, ale Partnerów NASK (czyli niejako rejestratorów) jest
    kilkudziesięciu. Ale jeszcze więcej firm świadczy usługi rejestracji
    oparte na systemach tych rejestratorów - to jest czasem prostsze i
    tańsze niż zostawanie rejestratorem jako takim.

    Trzeba tutaj uważać, bo może się zdarzyć nieuczciwy rejestrator. Jak
    podasz nazwę domeny, to ci powiemy kto jest rejestratorem, a kto
    resellerem tego rejestratora.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 3. Data: 2011-05-07 14:47:47
    Od: "Ciocia Halina" <c...@g...pl>

    Przepraszam bardzo, czy mógłbyś podać mi jakiś adres prywatny, bo napisałam
    do Ciebie długi list objaśniający szczegółowo sprawę i wysłałam go z opcji
    "Odpowiedz osobie", ale nie zauważyłam, że poszedł on na jakąś imitację
    adresu (t...@n...ma.wcale) więc zapewne nie dojdzie. A nie chciałabym
    wtajemiczać całej grupy usenetowej w detale mojej sprawy.
    Dzięiki.
    Halina

  • 4. Data: 2011-05-07 15:44:58
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-05-07 16:47, Ciocia Halina pisze:
    > Przepraszam bardzo, czy m?g?by? poda? mi jaki? adres prywatny, bo napisa?am
    > do Ciebie d?ugi list obja?niaj?cy szczeg?owo spraw? i wys?a?am go z opcji
    > "Odpowiedz osobie", ale nie zauwa?y?am, ?e poszed? on na jak?? imitacj?
    > adresu (t...@n...ma.wcale) wi?c zapewne nie dojdzie. A nie chcia?abym
    > wtajemicza? ca?ej grupy usenetowej w detale mojej sprawy.

    jasne. biuro małpa trustnet kropka pl

    Wojtek