  • 11. Data: 2023-06-06 15:05:50
    Temat: Re: Rurki termokurczliwe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 06 Jun 2023 12:43:18 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Mówimy zadaje się o termokurczliwych.

    > To w miare normalne PCW bez zmiękczaczy.
    > Tak samo PE na rurki to też normalne PE.

    akurat nie mam pod ręką ale IMHO - rurki sie jakos inaczej palą niz
    "normalne PE".

    Ale wrocmy do smieci - PE załadujesz do pieca, pardon - spalarni
    odpadów, i powstanie z tego cenna energia.
    A z PCW jeszcze chlor albo fosgen ..

    J.

  • 12. Data: 2023-06-07 01:14:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > akurat nie mam pod ręką ale IMHO - rurki sie jakos inaczej palą niz
    > "normalne PE".

    Bo pewnie mają dodatki zmniejszające palność. W końcu głowne
    zastosowanie takich rurek to izolacja kabli, a do takich zastosowań
    standardowo dodaje się takie środki.

    > Ale wrocmy do smieci - PE załadujesz do pieca, pardon - spalarni
    > odpadów, i powstanie z tego cenna energia.
    > A z PCW jeszcze chlor albo fosgen ..

    Ale do czego konkrenie zmierzasz? PCW to jedno ze starszych tworzyw.
    Ogranicza się jego udział i produkcję m.in. z powodów, które sugerujesz
    plus kilku innych. Nie zmienia to faktu, że nadal można kupić folie
    termokuczliwe do opakowań, które są PCW.

    --
    Marcin