  • 21. Data: 2021-01-21 08:17:48
    Temat: Re: Ryzen 5 pro 4650g
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.01.2021 11:04, trybun wrote:
    > I to szybko, bo z tymi Ryzenami dzieją się normalne cuda,.

    Apple zapycha lepsze linie w TSMC to nie ma komu wafli produkować.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2021-01-21 08:50:52
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 20.01.2021 o 21:37, r...@k...pl pisze:

    > Właśnie widzę, że sam R5 3600 to prawie 1000zł.
    > Szok.
    > Chyba były po jakieś 7xx.

    Jak już pisałem - jedyne wyjście aby było w miarę tanio, dla zwolenników
    Ryzenów to kupić zestaw wcześniej złożony. Bo obecnie ceny samych tych
    procków są wywindowane do nieba, czyli jak to się mówi - astronomiczne. .

  • 23. Data: 2021-01-21 22:00:02
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 21.01.2021 o 08:50, trybun pisze:
    /.../amantadyna
    > Jak już pisałem - jedyne wyjście aby było w miarę tanio, dla zwolenników
    > Ryzenów to kupić zestaw wcześniej złożony. Bo obecnie ceny samych tych
    > procków są wywindowane do nieba, czyli jak to się mówi - astronomiczne. .

    Ale te zestawy mają badziewne inne części do wymiany.
    Z drugiej strony jeden pies:
    Wziełem tego ryzena PRO 3350G za 589 i 60 zł za flugshafena.
    Płyta B450 jest za 329

    I3 10100 jest za 520 ale płyta 460.
    Z drugiej strony ów Ryzen jest na Zen+ a nie na Zen 2 a I3 jest na
    sockecie 1200. Ale z trzeciej Vega 11 jest lepsza niż ów Intel UHD 630

  • 24. Data: 2021-01-22 07:37:37
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-21 08:50, trybun wrote:
    > Jak już pisałem - jedyne wyjście aby było w miarę tanio, dla zwolenników
    > Ryzenów to kupić zestaw wcześniej złożony. Bo obecnie ceny samych tych
    > procków są wywindowane do nieba, czyli jak to się mówi - astronomiczne. .

    biorąc pod uwagę informacje zewsząd o brakach (zwłaszcza komponentów) to
    może być dopiero początek

    amd i nvidia sprzedaje wszystko na pniu przez kopaczy, ale nawet ford
    oraz fiat\jeep\chrysler wstrzymał produkcję ze względu na brakującą
    elektronikę do aut

    https://www.nbcnews.com/business/autos/automakers-fo
    rced-cut-production-amid-global-shortage-computer-ch
    ips-n1254311

  • 25. Data: 2021-01-22 11:50:19
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.01.2021 o 22:00, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    > Z drugiej strony ów Ryzen jest na Zen+ a nie na Zen 2 a I3 jest na
    > sockecie 1200. Ale z trzeciej Vega 11 jest lepsza niż ów Intel UHD 630

    No są badziewne, choćby tylko 8GB RAMu, przy zintegrowanej grafice może
    to zwyczajnie nie wystarczać. Tytułowy procek to nie 589zł a:

    https://www.morele.net/procesor-amd-ryzen-5-pro-4650
    g-3-7ghz-8-mb-oem-100-000000143-7122154/,
    i to cena kiedy były jeszcze w ofercie sklepu, na dziań dzisiejszy
    pewnie należałoby doliczyć jakąś 1/3 ceny. Więc jednak może byłoby na
    miejscu zastanowienie się nad zakupem gotowego kompa z tym prockiem za
    1800zł..

    Nie bardzo wiem o co chodzi z tymi Vegami w nowych Ryzenach, czy Vega 7
    z 5 Pro 4650g to już grafika nowszej generacji niż stara o takiej samej
    nazwie czy do  nowoczesnych procków autentycznie wkładają  wyciągnięte z
    muzeum rozwiązania?

  • 26. Data: 2021-01-22 11:51:26
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 22.01.2021 o 07:37, m4rkiz pisze:

> [...]
    > elektronikę do aut
    >
    > https://www.nbcnews.com/business/autos/automakers-fo
    rced-cut-production-amid-global-shortage-computer-ch

    Ale z drugiej strony Intel ma się dobrze..

  • 27. Data: 2021-01-29 21:40:41
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał:

    > masz jakąś opinię o jakości produktów firmy Optimus?

    Czy to ten Optimus od Romana Kluski?

    Pzdr

  • 28. Data: 2021-01-30 08:27:48
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.01.2021 o 21:40, Kamil pisze:

    > Czy to ten Optimus od Romana Kluski?
    >
    > Pzdr

    Zdaje się że tylko logo zapożyczone. Pytanie tylko czy to dobrze czy
    źle.. Te ich obecne konfiguracje są co najmniej dziwne, np procek i
    płyta obsługują RAM do 3200 a oni instalują 2666Mhz, a w tym wypadku nie
    można mówić o oszczędności cenowej bo nie ma różnicy w cenie.

  • 29. Data: 2021-01-30 12:07:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Komputery "Roman" to tamte niebieskie, a "Kluska" to te rurzowe?

    -----

  • 30. Data: 2021-01-30 23:28:52
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-30 o 08:27, trybun pisze:

    > Zdaje się że tylko logo zapożyczone.

    Zapożyczone. Miałam komputer Optimusa, ale już nie z czasów Kluski.
    Ten mój był drogi i straszny szmelc.

    --
    animka