  • 41. Data: 2020-10-19 14:04:07
    Temat: Re: Ryzen 7 1700 + ECC RAM
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-19, pioruns <w...@w...com> wrote:

    > ASUS Prime B450 Plus ma dokładnie taki sam opis w specyfikacji, a więc
    > pewnie też ECC obsługuje. A więc jest to ASUS, który robi dobrą robotę.

    No ale zobacz, X370 pro, która jest o klasę wyżej od B350 plus nie ma
    ECC.

    Ktoś zrobił ciekawy przegląd:
    https://www.kepstin.ca/blog/ryzen-motherboard-ecc-me
    mory-summary/

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2020-10-19 14:46:24
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 19/10/2020 13:04, Marcin Debowski wrote:
    > No ale zobacz, X370 pro, która jest o klasę wyżej od B350 plus nie ma
    > ECC.

    Specyfikacja mówi:
    "ECC Memory (ECC mode) support varies by CPU."

    Wszystkie ASUSy, które sprawdziłem mają ten sam wording w specyfikacji,
    A zajrzałem do PRIME B350, PRIME B450 i do tej. A więc skoro moja PRIME
    B350 ma działające ECC, to te dwie tez będą miały.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 43. Data: 2020-10-19 20:11:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-19, pioruns <w...@w...com> wrote:

> [...]
    > A zajrzałem do PRIME B350, PRIME B450 i do tej. A więc skoro moja PRIME
    > B350 ma działające ECC, to te dwie tez będą miały.

    Chipset
    AMD X370

    Memory
    AMD Ryzen(TM) Processors
    4 x DIMM, Max. 64GB, DDR4 3200(O.C.)/2933(O.C.)/2666/2400/2133 MHz Non-ECC,
    Un-buffered Memory
    AMD 7th Generation A-series/Athlon(TM) Processors
    4 x DIMM, Max. 64GB, DDR4 2400/2133 MHz Non-ECC, Un-buffered Memory
    Dual Channel Memory Architecture
    * Refer to www.asus.com for the Memory QVL (Qualified Vendors Lists).

    Ale w Memory QVL jest wymieniony ten ECC Transcend'a od którego się
    dyskusja zaczeła.

    Coś chyba Asus dał informacyjnej dupy, no chyba, że jakaś dziwna
    polityka regionalizacyjna, lub to co wspomniano na tym blogu, do którego
    link wcześniej wkleiłem - że jest lub nie w zalezności od wersji płyty.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2020-10-19 20:55:36
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 19/10/2020 19:11, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > polityka regionalizacyjna, lub to co wspomniano na tym blogu, do którego
    > link wcześniej wkleiłem - że jest lub nie w zalezności od wersji płyty.

    Nie wiem skąd to bierzesz, ja biorę z oficjalnej specyfikacji płyty na
    stronie ASUS:

    https://www.asus.com/us/Motherboards/PRIME-X370-PRO/
    specifications/
    I tam jest linijka, której w twojej wklejce nie ma:

    "Memory
    ECC Memory (ECC mode) support varies by CPU."

    PRIME B350 Plus i PRIME B450 Plus też tak mają.

    ASUS nie chwali się funkcjonalnością ECC i niezbyt dokładnie ją opisuje
    w specyfikacji, ale *działa*. Lepsze to, niż wycinanie/wyłączanie
    ECC/EDAC całkowicie w płycie tak jak robi to Gigabyte.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 45. Data: 2020-10-19 22:01:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-19, pioruns <w...@w...com> wrote:

> [...]
    >
    > https://www.asus.com/us/Motherboards/PRIME-X370-PRO/
    specifications/
    > I tam jest linijka, której w twojej wklejce nie ma:

    https://www.asus.com/nz/Motherboards/PRIME-X370-PRO/
    specifications/
    https://www.asus.com/sg/Motherboards/PRIME-X370-PRO/
    specifications/
    https://www.asus.com/in/Motherboards/PRIME-X370-PRO/
    specifications/
    https://www.asus.com/se/Motherboards/PRIME-X370-PRO/
    specifications/
    https://www.asus.com/fi/Motherboards/PRIME-X370-PRO/
    specifications/
    https://www.asus.com/de/Motherboards/PRIME-X370-PRO/
    specifications/

    i pewnie parę tuzinów innych

    > ASUS nie chwali się funkcjonalnością ECC i niezbyt dokładnie ją opisuje
    > w specyfikacji, ale *działa*. Lepsze to, niż wycinanie/wyłączanie
    > ECC/EDAC całkowicie w płycie tak jak robi to Gigabyte.

    Jasne, ale dlaczgo gdzieniegdzie wręcz zaprzeczają?

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2020-10-19 22:03:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-19, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    > https://www.asus.com/nz/Motherboards/PRIME-X370-PRO/
> [...]

    Te

    > https://www.asus.com/se/Motherboards/PRIME-X370-PRO/
> [...]

    te oczywiscie nie :)

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2020-10-19 23:32:02
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 19/10/2020 21:01, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    specifications/

    > i pewnie parę tuzinów innych

    > Jasne, ale dlaczgo gdzieniegdzie wręcz zaprzeczają?

    Masakra! Haha. ECC to aż tak niszowy feature, że poszczególne jednostki
    lokalne nie dbają o uaktualnianie danych w specyfikacji? :O

    Najważniejsze jednak, że ECC działa :) Na pewno jestem bardziej
    zadowolony z płyty kupionej za ?46 z eBay, niż z droższej Gigabyte,
    kupionej nowej, które ECC nie ma!

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 48. Data: 2020-10-20 02:04:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-19, pioruns <w...@w...com> wrote:
    > On 19/10/2020 21:01, Marcin Debowski wrote:
    > Najważniejsze jednak, że ECC działa :) Na pewno jestem bardziej
    > zadowolony z płyty kupionej za ?46 z eBay, niż z droższej Gigabyte,
    > kupionej nowej, które ECC nie ma!

    Mając do wyboru Gigabyte i Asusa w podobnej cenie i funkcjonalnosci,
    Gigabyte bym nie wybrał. Asus był i nadal jest dobrą marką, choć myślę,
    że aż takich drastycznych różnic w jakości i trwałości może nie być,
    Ale też jak widać wychodza różne kwiatki.

    A jak wygląda cenowo Amazon UK (wnioskując po walucie)? Na amarykańskim,
    i moim podwórkowym (SG) bywają takie okazje, że czesto nie mogę
    zrozumieć o co w tym chodzi. Przykładowo, tę X370-pro kupiłem fabryczną
    nówkę, 3 tyg temu za taką cene, że Ci lepiej nie powiem, bo się możesz
    wkurzyć :)

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2020-10-20 02:21:14
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 20/10/2020 01:04, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > zrozumieć o co w tym chodzi. Przykładowo, tę X370-pro kupiłem fabryczną
    > nówkę, 3 tyg temu za taką cene, że Ci lepiej nie powiem, bo się możesz

    Jeśli wyrwałeś po dobrej cenie, to cieszę się :) Dawno nie miałem w
    rękach płyty AM4 z górnej półki... bo tak naprawdę nie potrzebuję żadnej
    z oferowanych przez nie funkcjonalności. Lepsze płyty dają lepszy
    overclocking, więcej prądu, więcej PCI-E lanes, Wifi czy inne blutoothy
    czy co tam jeszcze. Mi nic z tych rzeczy nie potrzeba, nie robię OC ani
    na serwerze (lol), ani na PC (używam Linuksa, gry raz w tygodniu, po co
    mi OC?). Za to topowe płyty biorą tyle prądu, że aż mają wiatraki na
    chipsecie. UPS serwera wyraża swój sprzeciw :D

    Amazon używam na przemian z całą gamą sklepów mainstreamowych. Najpeirw
    szukam produkt, który potrzebuję, potem przeglądam sklepy aż znajdę
    najlepszą ofertę. Nie mam czegoś takiego, że kupię w sklepie X bo tam
    zazwyczaj taniej, no to padnie na płytę Y bo ona najtańsza z AM4 w tym
    akurat sklepie. Może przez to przegapię jakieś tam amazonowe okazje, ale
    mam to, czego potrzebuję.
    Ale prawda, czasem Amazon ma jakieś fajne oferty czy promocje.
    Regularnie dostaję też vouchery do Amazonu z firmy, która robi surveys w
    mojej branży, za wypełnianie ankiet raz na miesiąc czy dwa, tak więc się
    uzbiera na fajną zniżkę co jakiś czas.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 50. Data: 2020-10-20 05:37:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-20, pioruns <w...@w...com> wrote:

> [...]
    > mi OC?). Za to topowe płyty biorą tyle prądu, że aż mają wiatraki na
    > chipsecie. UPS serwera wyraża swój sprzeciw :D

    Zasadniczo to potrzebowałem jakieś ATX z 3 pełnowymiarowymi PCI-E, żebym
    mógł poupychać dodatkowe karty z m.2. Uzywam zasadniczo do obróbki
    wideo. Wczesniejsza, też Asus pod FX-8350, zaczęła mieć problemy z
    dzwiękiem, ale pobujałem się na niej dodatkow z pół roku czekając na
    jakiś impuls aby przejść na AM4.

> [...]
    > zazwyczaj taniej, no to padnie na płytę Y bo ona najtańsza z AM4 w tym
    > akurat sklepie. Może przez to przegapię jakieś tam amazonowe okazje, ale

    No ale tak to nie działa, bo przeciez wstępną selekcję też na pewno
    robisz biorac pod uwagę cenę, więc finalnie jest to pewne optymum a nie
    wyłącznie minimum funkcjonalne dostosowane do potrzeb. Zresztą czesto
    można dostać coś ekstra za podobną cenę. Jakbyś, szukając tej swojej
    B350 zobaczył nówkę X370-pro to pewnie odżałowałbyś te ekstra 20
    funtów :)

> [...]
    > Regularnie dostaję też vouchery do Amazonu z firmy, która robi surveys w
    > mojej branży, za wypełnianie ankiet raz na miesiąc czy dwa, tak więc się

    Prawdę mówiąc, przy tych paru okazjach z jakich skorzystałem to Amazon był
    nie do przebicia. Cały impuls z przejściem na AM4 w sumie z tego wyszedł.

    --
    Marcin