  • 11. Data: 2021-09-22 08:29:18
    Temat: Re: SBC z RJ45 i niskim poborem energii
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 22/09/2021 06:13, Marcin Debowski wrote:

    > Mam to:
    > https://onion.io/omega2/
    >
    > Spec. 0.66W w idle. Chodzi na tym dopasowane OpenWRT. Bawiłem się tym ze 4
    > lata temu i nie powiem, przyjemna rzecz, też ma PHY10/100, no ale Rock
    > Pi S ma wszystko bez dodatkowych zabaw. Z tym, że jakby mnie przycisnęło
    > to jest to jakaś alternatywa.

    bo to ten sam SoC co w linkit tyle ze linkit ma wiecej RAM, flash,
    gniazdo karty SD i jest też wersja (Duo) z Arduio na pokładzie.

    c.

  • 12. Data: 2021-09-22 12:54:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 września 2021 o 18:12:12 UTC+2 ptoki napisał(a):
> [...]
    transformatorkiem i nawet przetworniczką 5-12V->3,3V - dzięki grupo za wskazanie
    chipa :). Linuxa się pewnie na tym nie uruchomi - ale taki zestawik będzie właśnie
    zastępował SBC - i to nie jakieś ARMowe, tylko "normalne" x86 Advantecha.
    drugi tak SBC - a dwa są nadmiarowe, więc ten drugi będzie wykonywać zadania, a
    zestawik będzie tylko się interfejsował z użytkownikiem - ale nie zmienia to faktu że
    koszt wymiany padniętego komputera spada o rząd wielkości - nie mówiąc o tym, że i
    tak się tych komputerów nie da kupić (z W5500 też jest słabo, wykupiłem cały zapas
    modulików, a chińczyki mają w Chinach jeszcze tylko 70 sztuk, a następne też nie
    wiadomo kiedy).

    > Podobnie sie do tego zabralem. Tyle ze przez wifi.
    > esp8266 robi za managiera i interfejs www. Sle komendy do konkretnej atmegi po spi
    i zbiera statusy.
    > Jedyny feler jaki mialem to kulawe https na takim esp....

    Nie no, ten esp to jest sporo większy komputerek niż ATmega.
    Nawet ten W5500 to jest większy komputerek niż ATmega - i w sumie bardzo dobrze, bo
    ma 32kB RAM na bufor pakietów i przy podłączaniu takiego mikrusa jak ATmega można
    dzięki temu poczuć nie tylko coś, ale ogólnie nową jakość - a jak się uprzesz, to
    można nawet ten RAM w W5500 wykorzystywać po prostu jako RAM dla programu w ATmedze -
    oczywiście taki RAM via SPI.
    Bardzo ładnie jest ten W5500 zrobiony (sam odpowiada na ARPy - i na pingi ;), jakbym
    się miał czegoś czepić to jedynie braku IP aliasingu.
    A moduliki mają wymiary 3cm*2,5cm*1,5cm (to 1,5cm wysokości robi RJ45 oczywiście).

  • 13. Data: 2021-09-23 08:03:49
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 9/22/21 06:54, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    jakbym się miał czegoś czepić to jedynie braku IP aliasingu.
    > A moduliki mają wymiary 3cm*2,5cm*1,5cm (to 1,5cm wysokości robi RJ45 oczywiście).

    Jeśli ktoś chce sobie drutować, to ESP32 ma wbudowany MAC ethernetowy.
    Potrzeba tylko zewnętrzne PHY.
    A do tego FreeRTOS w ROMie, sporo ciekawych peryferiów, i pełne wsparcie
    dla środowiska Arduino. Bardzo miłe moduliki.

    Jacek.