  • 1. Data: 2021-09-17 16:46:05
    Temat: fabryka Intela
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.rp.pl/biznes/art18914931-fabryka-intela-
    polska-walczy-o-najwieksza-inwestycje-w-historii

    "Amerykański koncern chce zbudować w jednym z państw Unii Europejskiej
    osiem fabryk chipów za 80 mld euro. Polska jest jedną z potencjalnych
    lokalizacji dla tej gigantycznej inwestycji."

    No i nie wiadomo - cieszyc sie, martwic, martwic dopiero jak
    przegramy, czy wlasnie cieszyc ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2021-09-17 16:59:35
    Temat: Re: fabryka Intela
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-17 o 16:46, J.F pisze:

> [...]
    > lokalizacji dla tej gigantycznej inwestycji."
    >
    > No i nie wiadomo - cieszyc sie, martwic, martwic dopiero jak

    Nie ma jakichkolwiek szans na fabrykę u nas dopóki mamy taki rząd jaki
    mamy. Chyba że ma zamiar skończyć jak TVN.
    Więc tylko totalny debil myślał by o jakichkolwiek inwestycjach tutaj, a
    jak jest z USA to już brak w słowniku słów na takiego który by chciał
    choć centa tu ulokować.
    Prędzej uwierzę że powstaje państwowo-ludowa fabryka CEMI.
    Więc nie ma co gdybać, tylko zająć się czymś przyjemnym czy
    konstrukcyjnym czy jak kto w piątek wieczorem planuje.

    Zdrówko.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2021-09-17 17:12:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > lokalizacji dla tej gigantycznej inwestycji."
    >
    > No i nie wiadomo - cieszyc sie, martwic, martwic dopiero jak

    Czy takie fabryki to nie potrzebują jak najczystszego powietrza?
    P.G.

  • 4. Data: 2021-09-17 17:20:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Sep 2021 17:12:43 +0200, Piotr Gałka wrote:
    polska-walczy-o-najwieksza-inwestycje-w-historii

    > Czy takie fabryki to nie potrzebują jak najczystszego powietrza?

    Chyba juz nie - kazde bedzie za brudne, musza miec filtry.

    Ewentualnie ... nie sa juz zautomatyzowane na tyle, ze w tym
    zasadniczym procesie produkcyjnym ludzi nie ma, to i powietrza nie
    trzeba?

    A poza tym ... nie znajdzie sie u nas czyste powietrze?
    Bieszczady, Mazury ...

    J.

  • 5. Data: 2021-09-17 19:32:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-17 o 17:20, J.F pisze:
> [...]
    > trzeba?
    >

    > A poza tym ... nie znajdzie sie u nas czyste powietrze?
    Problemem jest nie powietrze tylko zaplecze techniczne czyli dostęp do
    różnych
    dziwnych chemikaliów i ludzi których się da odpowiednio wyszkolić.
    W Niemczech już mają podobny zakład w Dreźnie i pewnie gdzieś tam Intel
    ulokuje kolejny.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2021-09-18 22:54:30
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    niezbyt zorientowany Irokez napisał(a):

    > Więc tylko totalny debil myślał by o jakichkolwiek inwestycjach tutaj

    Wręcz odwrotnie psze Pana, super cwany.

    cyt.
    Intel ma oczekiwać, że rządy europejskie wniosą do projektu do 8 miliardów euro.

    Gdybyś śledził co się dzieje, głupot byś nie pisał.
    80mld E x 4,5 / 10.ooo ludków = koszt 36mln za jedno miejsce pracy tj. rekord
    rekordów

    Przy podobnych planach/ofertach za 250 tys zł/ jedno miejsce pracy peło/psl
    powiedziała spierdalajta na szczaw i słusznie zresztą. Pisy przy 36mln/za jedno
    miejsce pracy
    tym bardziej powinny powiedzieć spierdalajta stąd np. do rumunii.

    Czujesz bazę? 250 tys vs 36mln? Ktoś Cię może ostro wytentegocić.

  • 7. Data: 2021-09-18 23:02:32
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Astralny Rębajło napisał(a):
> [...]
    > tym bardziej powinny powiedzieć spierdalajta stąd np. do rumunii.
    >

    > Czujesz bazę? 250 tys vs 36mln? Ktoś Cię może ostro wytentegocić.

    Poprawka 8mld E dofinansowania = 3,6mln/miejsce pracy
    Liczyłem drugi raz i zamiast 8mld wziąłem 80mld.
    Tak czy siak rekord rekordów pozostaje.
    Peło/psl czasem wykazywała przebłyski świadomości mówiąc: spierdalajta
    ciekawe czy pisy zachowają się podobnie.

  • 8. Data: 2021-09-18 23:12:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1fr9bug1kuel2$.mumakwbj8ssb.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > polska-walczy-o-najwieksza-inwestycje

    na koń Jarozbaw!

    inwestycje to jest taka gra że jest szum medialny
    a na końcu wygrywają Węgrzy.

    --
    Piter

    jak zarobiłem pierwszy milion?
    sprzedałem mieszkanie po babci na mokotowie

  • 9. Data: 2021-09-18 23:18:52
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    PiteR napisał(a):
    > in <news:1fr9bug1kuel2$.mumakwbj...@40tude.net>

    > na koń Jarozbaw!
    >
    > inwestycje to jest taka gra że jest szum medialny
    > a na końcu wygrywają Węgrzy.

    Policz se po ilu latach państwu DE czy PL zwróci się ta "inwestycja".
    I ile da się z tego "intehesa" wyciągnąć:)

  • 10. Data: 2021-09-19 09:53:32
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Irokez wrote:

    > Więc tylko totalny debil myślał by o jakichkolwiek inwestycjach tutaj, a
    > jak jest z USA to już brak w słowniku słów na takiego który by chciał
    > choć centa tu ulokować.

    Niestety, masz rację. Ale to nie dotyczy tylko wielkich inwestorów
    zagranicznych -- nawet taki żuczek jak ja pozbył się wszelkich aktywów
    złotówkowych. W PLN staram się mieć tyle, co na opłaty i zakupy.
    Właśnie się składa chiński developer o długu porównywalnym z całym
    zadłużeniem państwa polskiego (1.2 vs 1.5 biliona złotych). A to dopiero
    początek.

    > Prędzej uwierzę że powstaje państwowo-ludowa fabryka CEMI.

    Nazywa się TopGaN. ;)

    Pozdrawiam, Piotr