  • 1. Data: 2021-09-19 03:50:09
    Temat: SBC z RJ45 i niskim poborem energii
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Szukam alternatywy dla Rock Pi S. Ma być z gniazdem ethernet i poborem w
    "idle" w granicach 0.5W lub mniej. Może być większy gabarytowo. No i żeby
    do tego była jakaś dystrybucja Linuksa. Ktoś coś?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2021-09-20 23:19:43
    Temat: Re: SBC z RJ45 i niskim poborem energii
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 19.09.2021 03:50, Marcin Debowski wrote:
    > Szukam alternatywy dla Rock Pi S. Ma być z gniazdem ethernet i poborem w
    > "idle" w granicach 0.5W lub mniej. Może być większy gabarytowo. No i żeby
    > do tego była jakaś dystrybucja Linuksa. Ktoś coś?

    Co chcesz na tyn robić?
    Może wystarczy mały ruterek z wgranym OpenWRT?

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2021-09-20 23:32:16
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 18 września 2021 o 20:50:11 UTC-5 Marcin Debowski napisał(a):
    > Szukam alternatywy dla Rock Pi S. Ma być z gniazdem ethernet i poborem w
    > "idle" w granicach 0.5W lub mniej. Może być większy gabarytowo. No i żeby
    > do tego była jakaś dystrybucja Linuksa. Ktoś coś?

    Slabo to widze.
    https://forum.armbian.com/topic/1748-sbc-consumption
    performance-comparisons/

    samo podpiecie ethernetu i nosna zje pewnie 50mA jak nie wiecej. A to jest przy 5V
    jakies 200mW.

    Napisz co ci trzeba tym robic to sie zobaczy co lepszego.

    No i ethernet implikuje ze zasilanie jakies jest. Moze POE starczy?
    No chyba ze robisz model samolotu ale jego komponenty maja gadac po ethernecie. W
    takim przypadku slabo to widze :)

  • 4. Data: 2021-09-21 04:39:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-20, Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > Co chcesz na tyn robić?
    > Może wystarczy mały ruterek z wgranym OpenWRT?

    Serwer WOL, zapasowe dhcpd i dns. Problem taki, że mam już różnych
    ustrojstw od cholery i nie chce dokładać kolejnego prądożernego, bo
    oczywiście na innej platformie też można postawić. Rock Pi S nadaje się
    do takich rzeczy idealnie, ale jestem ciekaw czy są inne,
    podobnieprądowe sbc.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-09-21 04:49:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-20, ptoki <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > jest przy 5V jakies 200mW.
    >
    > Napisz co ci trzeba tym robic to sie zobaczy co lepszego.

    Mały serwerek wol, zapasowych dhcpd i może dns.

    > No i ethernet implikuje ze zasilanie jakies jest. Moze POE starczy?
    > No chyba ze robisz model samolotu ale jego komponenty maja gadac po ethernecie. W
    takim przypadku slabo to widze :)

    Głownie chodzi mi o prądożerność, bo wiadomo, że na innych sbc tez można
    różne rzeczy popostawiać. 1W (a takich sbc jest sporo) może wydawać się
    mało, ale wpadłem w pułapke takiego myślenia jakiś czas temu i staram
    się ograniczać jesli mogę.

    https://www.thanassis.space/rockpis.html
    During boot, this spiked up to around 300mA - and then settled down in
    idle, to around 80mA.

    To to, będzie większość czasu w "idle".

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2021-09-21 05:20:31
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 20 września 2021 o 21:49:41 UTC-5 Marcin Debowski napisał(a):

    > Mały serwerek wol, zapasowych dhcpd i może dns.

    Nie masz juz jakiegos innego szpeja gdzie to wrzucic?
    Pytam retorycznie bo pewnie juz przemyslales i nie masz.
    Ale pytam bo moze warto zaczac myslec o kompleksowym podejsciu do tematu.

    Ciekawe.
    Dzieki za info!

  • 7. Data: 2021-09-21 11:04:43
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 19/09/2021 02:50, Marcin Debowski wrote:
    > Szukam alternatywy dla Rock Pi S. Ma być z gniazdem ethernet i poborem w
    > "idle" w granicach 0.5W lub mniej. Może być większy gabarytowo. No i żeby
    > do tego była jakaś dystrybucja Linuksa. Ktoś coś?

    Mam takie coś https://www.seeedstudio.com/LinkIt-Smart-7688.html
    właśnie zmierzyłem - pobiera ok 0.8W przy aktywnym Wifi. Jakby je
    wyłączyć to myśle że by troche spadło.

    Co prawda nie posiada portu ethernet ale posiada PHY10/100 wiec
    teoretycznie potrzebny jest transformator i gniazdo RJ45

    Nie jest demonem prędkości ale działa. Zrobiłem kiedyś na tym jakieś
    radio internetowe z kartą dzwiękową na USB i śmigało dość dobrze.

    Jest do tego OpenWRT

    c.

  • 8. Data: 2021-09-21 17:23:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A ja właśnie podłączyłem ATmegę do modułu z W5500 (kupiłem taki ładny, z RJ45,
    transformatorkiem i nawet przetworniczką 5-12V->3,3V - dzięki grupo za wskazanie
    chipa :). Linuxa się pewnie na tym nie uruchomi - ale taki zestawik będzie właśnie
    zastępował SBC - i to nie jakieś ARMowe, tylko "normalne" x86 Advantecha.
    Oczywiście będzie to możliwe tylko dlatego, że na drugim końcu ethernetu jest drugi
    tak SBC - a dwa są nadmiarowe, więc ten drugi będzie wykonywać zadania, a zestawik
    będzie tylko się interfejsował z użytkownikiem - ale nie zmienia to faktu że koszt
    wymiany padniętego komputera spada o rząd wielkości - nie mówiąc o tym, że i tak się
    tych komputerów nie da kupić (z W5500 też jest słabo, wykupiłem cały zapas modulików,
    a chińczyki mają w Chinach jeszcze tylko 70 sztuk, a następne też nie wiadomo kiedy).

    Hmm, jakby się kto uparł, to serwer WOL, DHCP i może nawet DNS na takim zestawiku też
    by zrobił.

  • 9. Data: 2021-09-21 18:12:11
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 21 września 2021 o 10:23:36 UTC-5 Dawid Rutkowski napisał(a):
> [...]

    > Hmm, jakby się kto uparł, to serwer WOL, DHCP i może nawet DNS na takim zestawiku

    Podobnie sie do tego zabralem. Tyle ze przez wifi.
    esp8266 robi za managiera i interfejs www. Sle komendy do konkretnej atmegi po spi i
    zbiera statusy.
    Jedyny feler jaki mialem to kulawe https na takim esp....

  • 10. Data: 2021-09-22 07:13:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-21, Cezar <c...@t...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >
    > Co prawda nie posiada portu ethernet ale posiada PHY10/100 wiec
    > teoretycznie potrzebny jest transformator i gniazdo RJ45

    Mam to:
    https://onion.io/omega2/

    Spec. 0.66W w idle. Chodzi na tym dopasowane OpenWRT. Bawiłem się tym ze 4
    lata temu i nie powiem, przyjemna rzecz, też ma PHY10/100, no ale Rock
    Pi S ma wszystko bez dodatkowych zabaw. Z tym, że jakby mnie przycisnęło
    to jest to jakaś alternatywa.

    --
    Marcin