  • 11. Data: 2020-06-28 23:03:39
    Temat: Re: SSD 1TB
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 28 Jun 2020 19:58:57 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > No to jaki kupić 250 GB, aby być zadowolonym przez kilka lat?
    > Miał być taki, ale po tym wątku sam nie wiem.
    > Crucial 250GB 2,5" SATA SSD MX500

    Kupić taki na lepszych pamięciach, wg kolejności od najlepszej:

    SLC > MLC > TLC > QLC

    Drugim informatywnym parametrem jest długość gwarancji na SSD.

    A Crucial serii MX jest nienajgorszy.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 12. Data: 2020-06-28 23:14:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z długą gwarancją (3 lata lub dłużej), z tym że 250 GB może się nie opłacać w
    porównaniu z 500 GB, rozpoznanie zacznij od Samsung
    EVO 860, trafiały się poniżej 400 zł.
    1 TB to brałbym tego wolniejszego Samsunga (zapomniałem symbol).
    Pojemność od razu pomnóż przez 0,8 (lub podziel przez 1,2) żeby zrobić "provisioning"
    - więc tym bardziej bym unikał już małego jak
    na dzisiejsze czasy 250 GB (co chyba że dane trzymasz poza kompem na serwerze plików,
    to na system i programy wystarczy).

    -----

  • 13. Data: 2020-06-28 23:44:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-28 o 23:14, ąćęłńóśźż pisze:
    > Z długą gwarancją (3 lata lub dłużej), z tym że 250 GB może się nie
    > opłacać w porównaniu z 500 GB, rozpoznanie zacznij od Samsung EVO 860,
    > trafiały się poniżej 400 zł.

    EVO 860
    Pamięć TLC... czytając co napisał Roman wyżej to nie jest najwyżej.
    Ale ja kompletnie się nie orientuję, dlatego pytam tu.

    Drugi ma być ten
    WD BLUE 1TB 7200obr. 64MB

    Robert

  • 14. Data: 2020-06-28 23:51:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-28 o 23:03, Roman Tyczka pisze:

    > Kupić taki na lepszych pamięciach, wg kolejności od najlepszej:
    >
    > SLC > MLC > TLC > QLC

    Gdybyś konkretnie coś wskazał, co warto wziąć zamiast tego mojego to bym
    był rad. Mnie to przerasta.

    > Drugim informatywnym parametrem jest długość gwarancji na SSD.
    >
    > A Crucial serii MX jest nienajgorszy.

    Ale TLC, czyli są lepsze.

    Robert

  • 15. Data: 2020-06-29 02:35:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5ef90f51$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    user Robert Wańkowski pisze tak:

    > Ale ja kompletnie się nie orientuję, dlatego pytam tu.

    https://www.morele.net/dysk-ssd-samsung-860-evo-500-
    gb-2-5-sata-iii-mz-76e500b-eu-1773653/
    https://www.morele.net/dysk-ssd-samsung-860-pro-256-
    gb-2-5-sata-iii-mz-76p256b-eu-1782179/

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 16. Data: 2020-06-29 07:34:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To jak na dziś najlepszy możliwy dysk SSD Sata, poza wersją Pro (która jest sporo
    droższa, ale ma dłuższą gwarancję).
    No i jeszcze Intel, ale droższe są.

    -----

  • 17. Data: 2020-06-29 13:39:35
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 29/06/2020 01:35, PiteR wrote:
    > in <news:5ef90f51$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>

> [...]
    Napisałem w drugim poście, 18 czerwca, cyt:
    "Jedynie taki, który ma wewnętrzny DRAM. Poczytaj benchmarki i recenzje
    tego sprzętu, zobaczysz, dlaczego te bez DRAM to garbage..."

    Poczytaj i znajdź sobie SSDki z pamięcią RAM w środku, inaczej te
    okropieństwa typu TLC/QLC sprawią że bedzie wolniejszy niż zwykły
    twardziel, a i zdechnie szybko. Corsarze MX500 jak ktoś wcześniej pisał
    są, dobre, ja też sam używam, mam dwa 250GB. Jak nie wiesz jakie kupić
    to kup te i z głowy.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 18. Data: 2020-06-29 16:20:17
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 28 Jun 2020 23:51:03 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Gdybyś konkretnie coś wskazał, co warto wziąć zamiast tego mojego to bym
    > był rad. Mnie to przerasta.

    Konkretnie nie wskażę, ale podpowiem, że na allegro x-kom ma trochę
    produktów, w tym SSD, z dopiskiem OUTLET. Te sprzęty są wyjmowane z pełnych
    zestawów i sprzedawane osobno, z minimalnym lub zerowym przebiegiem, a z
    dobrą ceną.

    > Ale TLC, czyli są lepsze.

    SLC bardzo drogie jest, MLC tańsze, ale też drożźsze od TLC. Niemniej TLC
    daje radę jeśli nie używasz dysku pod bazę danych czy inny mocno obciążony
    zapisami storage. QLC bym już unikał.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 19. Data: 2020-06-29 16:48:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ile gwarancji?

    -----

  • 20. Data: 2020-06-29 17:44:22
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 28 Jun 2020 23:03:39 +0200
    doszła do mnie wiadomość <1...@t...com>
    od Roman Tyczka <n...@b...no> :

    >Kupić taki na lepszych pamięciach, wg kolejności od najlepszej:
    >
    >SLC > MLC > TLC > QLC

    Korekta obywatelska:
    SLC > MLC > TLC > QLC > PLC
    https://blocksandfiles.com/2020/06/26/increasing-cap
    acity-in-the-flash-industry-2/

    >Drugim informatywnym parametrem jest długość gwarancji na SSD.
    >
    >A Crucial serii MX jest nienajgorszy.

    Na TBW/DWPD też warto zerknąć.