  • 21. Data: 2020-07-11 19:34:00
    Temat: Re: SSD - wpływ zajętego miejsca
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-07-11 o 14:30, ąćęłńóśźż pisze:
    > Bzdura.
    > Napisz algorytm, to się przekonasz.
    > Lub użyj czasomierza (stoper vs. kalendarz).

    ale że co?
    twierdzisz, że prędkość odczytu sektora HDD zwiększa się wraz z
    zapełnieniem (pomijam odległość od środka talerzy)?

    Bo to że defragmentacja dla 1TB zajętego w połowie (500GB do
    poukładania) jest czasowo szybsza niż zajętego w 99% (990GB do
    poukładania plus trochę więcej żeźby) to chyba normalne.

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2020-07-11 19:37:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-07-11 o 14:35, ąćęłńóśźż pisze:
    > Chyba rozmawiamy o czymś innym.
    > Mnie wali, czy w wolnych sektorach są zapisane zera czy jedynki czy
    > ćwiartki.
    > Ale dla sprawności działania systemu jest różnica, czy wolnych sektorów
    > na HDD jest 50% czy 5%.

    System wali czy ma 50% czy 5% i działa tak samo sprawnie, do momentu gdy
    napotka problem typu "zabrakło miejsca na pagefile"

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2020-07-11 19:56:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Defragmentacja 1 TB zajętego w połowie (500 GB) będzie szybsza niż defragmentacja 500
    GB zajętego w 95%.

    -----
    > Bo to że defragmentacja dla 1TB zajętego w połowie jest czasowo szybsza niż
    zajętego w 99% to chyba normalne.

  • 24. Data: 2020-07-11 19:58:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    HDD nie wali, czy ma 50% czy 5% i nie działa tak samo sprawnie.

    -----

  • 25. Data: 2020-07-11 21:02:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-07-11 o 19:58, ąćęłńóśźż pisze:
    > HDD nie wali, czy ma 50% czy 5% i nie działa tak samo sprawnie.

    pokaż mi dysk HDD, w którym po zapełnieniu do połowy, prędkość zapisu
    leci Ci ponad 60% w dół tak jak w ADATA SU650:
    https://whatnext.pl/dysk-ssd-zwalnia-zapelnieniu/4/

    --
    Irokez

  • 26. Data: 2020-07-12 18:55:44
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 11/07/2020 18:58, ąćęłńóśźż wrote:
    > HDD nie wali, czy ma 50% czy 5% i nie działa tak samo sprawnie.

    Znowu nie odróżniasz logicznego systemu plików od fizycznego urządzenia
    (Hard Disk Drive, czyli metalowy pojemnik z talerzami w środku).

    HDD nie rozumie filesystemów i nie musi, bo pamięta WSZYSTKO jak leci, i
    go to wali czy ma partycje, filesystemy, a może nic nie ma

    SSD rozumie filesystemy i korzysta z miejsca, które filesystem oznacza
    jako wolne, aby wykonywać swoje zapisy, bo inaczej ma lipe z wear
    levelingiem

    Rozumiesz, czy już nie ma nadziei?

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 27. Data: 2020-07-12 19:37:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wiesz, mnie już wali czy Ty rozumiesz co to są głowica, ścieżka, talerz i skakanie po
    nich i jaka jest różnica pomiędzy zapełnieniem
    HDD 1TB w 50%, a zapełnieniem HDD 500GB w 95%...
    Możesz zapełnić swoje HDD w swoich PC (lub w swoich NAS) w 95% i przekonać, jak Ci
    idzie praca.

    -----

  • 28. Data: 2020-07-12 22:08:58
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 12/07/2020 18:37, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > 50%, a zapełnieniem HDD 500GB w 95%...
    > Możesz zapełnić swoje HDD w swoich PC (lub w swoich NAS) w 95% i

    hahaha... Niereformowalny.
    Nie odróżniasz sprzętu od software, no cóż, nie mój problem.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 29. Data: 2020-07-12 23:23:57
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 12.07.2020 o 19:37, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > 50%, a zapełnieniem HDD 500GB w 95%...
    > Możesz zapełnić swoje HDD w swoich PC (lub w swoich NAS) w 95% i

    Oboje opisujecie podobne kwestie, ale z innej perspektywy i w
    konsekwencji widać to i owo nieco inaczej. Jednak tak czy siak oboje
    macie rację. Nie ma o co się spierać. :)
    https://i.pinimg.com/originals/79/69/00/7969003a49be
    87b104b5afcfbc5b4afb.gif

  • 30. Data: 2020-07-13 15:48:16
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Olaf Frikiov Skiorvensen, 11 lip 2020 w
    news:d3tjgfhfpr3ekol9d9k54g9mcv0bhi3i1d@4ax.com napisałeś/aś:

    > Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 11 Jul 2020 01:11:18 GMT
    > doszła do mnie wiadomość <Wk8OG.62856$YW4.42897@fx23.ams1>
    > od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    No właśnie, gdzieś na forum przeczytałem, że to normalne w przypadku
    ssd, że nowy dysk ma na starcie po otwarciu pudełka raportowane w smart
    jakąś niedużą liczbę badbloków.

    > PC-3000 lub coś podobnego, czyli soft+hardware, zdaje się, że w
    > dyskach Seagate można przez terminal w trybie serwisowym, dawno się
    > tym nie zajmowałem, więc moje informacje mogą być mało warte.

    A może wiesz, czy gdzieś można znaleźć soft do odczytywania informacji
    o kontrolerze, pamięci, który jest kompatybilny z Marvellem? Znalazłem
    na
    http://allssd.ru/kak_opredelit_tip_nand_flash/
    jakieś narzędzia, ale są tylko do Phison, Silicon, SandForce