  • 1. Data: 2021-01-22 18:51:48
    Temat: ST-Link nie widzi STM32F107RCT6
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Zabrałem się właśnie za uruchamianie pewnego projektu na STM32. Do
    programowania używam taniego klona ST-Linka. Sterowniki skompilowane i
    zainstalowane, lausb go wykrywa. Chińska płytka "BluePill" z STM32F103
    jest wykrywana, podobnie jak jedna z moich płytek na STM32F407.

    st-info --probe
    Found 1 stlink programmers
    version: V2J17S4
    serial: 303030303030303030303031
    hla-serial: "\x30\x30\x30\x30\x30\x30\x30\x30\x30\x30\x30\x31"
    flash: 1048576 (pagesize: 16384)
    sram: 196608
    chipid: 0x0413
    descr: F4xx

    st-flash read dummy.bin 0 0xFFFF
    st-flash 1.6.1-201-g4bfaab0
    2021-01-22T18:39:02 WARN usb.c: NRST is not connected
    2021-01-22T18:39:02 INFO common.c: F4xx: 192 KiB SRAM, 1024 KiB flash in
    at least 16 KiB pages.
    2021-01-22T18:39:02 INFO common.c: read from address 0000000000 size 65535

    Niestety, płytka nad którą właśnie pracuję (z STM32F107RCT6) już nie
    działa, to zy MCU nie jest wykrywany:

    st-info --probe
    Found 1 stlink programmers
    version: V2J17S4
    serial: 483f6c06507251482938153f
    hla-serial: "\x48\x3f\x6c\x06\x50\x72\x51\x48\x29\x38\x15\x3f"
    flash: 0 (pagesize: 0)
    sram: 0
    chipid: 0x0000
    descr: unknown device

    st-flash read dummy.bin 0 0xFFFF
    st-flash 1.6.1-201-g4bfaab0
    2021-01-22T18:15:05 WARN usb.c: NRST is not connected
    2021-01-22T18:15:05 WARN common.c: Invalid flash type, please check
    device declaration
    Failed to connect to target

    Ktoś ma pojęcie o co może chodzić?

  • 2. Data: 2021-01-22 20:01:41
    Temat: Re: ST-Link nie widzi STM32F107RCT6
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... Wykonałem jeszcze kilka testów i wychodzi na to, że w identyczny
    sposób ST-Link zachowuje się przy próbie wykonania tych operacji bez
    podłączonego mikrokontrolera. Co poza uszkodzonym MCU może powodować
    zachowanie? Układ pochodzi z zaufanego źródła (jeden z większych
    polskich sklepów z częściami elektronicznymi), więc na razie odrzucam tę
    teorię.

    Przyjrzałem się jeszcze raz obudowie i zastanawia mnie "kółko" na górze,
    które wygląda dziwnie - raczej jak ślad po wytłaczaniu, niż punkt
    identyfikujący pin 1.

    https://ibb.co/jTRFcv4

    Ponieważ żadnego innego oznaczenia nie ma, uznałem że to właśnie tam
    zaczyna się numeracja pinów. Czyżby jednak się pomylił i źle go wlutował?

  • 3. Data: 2021-01-22 21:30:58
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:
    > Hmm... Wykona?em jeszcze kilka test?w i wychodzi na to, ?e w identyczny
    > spos?b ST-Link zachowuje si? przy pr?bie wykonania tych operacji bez
    > pod??czonego mikrokontrolera. Co poza uszkodzonym MCU mo?e powodowa?
    > zachowanie? Uk?ad pochodzi z zaufanego ?r?d?a (jeden z wi?kszych
    > polskich sklep?w z cz??ciami elektronicznymi), wi?c na razie odrzucam t?
    > teori?.

    Jak szybko wlaczysz power-saving to ST-Link sie nie polaczy.
    Uklad chyba mozna uszkodzic programujac przy slabym zasilaniu.
    Jeden uklad z podobnymi objawami uratowalem ustawiajac BOOT
    z "system memory", wtedy ST-Link sie laczyl.

    Jak uklad "dziewiczy" to nie powinno byc problemu.

    --
    Waldek Hebisch

  • 4. Data: 2021-01-23 09:28:50
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 22.01.2021 21:30, a...@m...uni.wroc.pl wrote:

> [...]
    > Jeden uklad z podobnymi objawami uratowalem ustawiajac BOOT
    > z "system memory", wtedy ST-Link sie laczyl.

    Główny problem rozwiązany - okazało się, że lut przy jednym pinie musiał
    nie łączyć, bo ponowne przygrzanie lutownicą wyprowadzeń scalaka pomogło.
    Natomiast cały czas wyświetla się komunikat "NRST is not connected"
    pomimo tego, że pin na złączu jest podłączony do linii RST w
    programatorze. Sprawdziłem ciągłość ścieżki pomiędzy złączem
    programatora i pinem MCU.