  • 11. Data: 2010-01-20 16:48:34
    Temat: Re: SUV
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Uzytkownik "nim" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:d60c3018-dc33-4af1-b9fc-61011a1dd8d7@l30g2000yq
    b.googlegroups.com...
    > Witam
    >
    > Obserwujac obecne trendy w motoryzacji zaczynam sie zastanawiac czy
    > aby SUV'y nie stana sie w najblizszym czasie najpopularniejsza klasa
    > aut.

    W krajach trzeciego swiata, Rosji, Ukrainie, Polsce sa i pewnie dlugo
    jeszcze beda autem aspiracyjnym. W cywilizowanych krajach przyszlosc to
    hybrydy, auta elektryczne i ogólny downsizing.

    > Dla producentow byloby to korzystne gdyz sa one drozsze niz auta
    > kompaktowe. Z kolei dla klienta jedyna wada SUV'a sa wlasnie koszty
    > (zakupu i eksploatacji) poza tym auto takie nie ma chyba wad.
    >
    > Jak wam sie wydaje czy za kilka lat wszyscy bedziemy jezdzic SUVami?
    > Oczywiscie przy zalozeniu ze spoleczenstwo bedzie sie bogacic w
    > aktualnym tempie i nie dopadnie go zaden kryzys.

    Sek w tym, ze na tradycyjnych rynkach dopadl i jest ogromny odwrót od SUVów.
    W Kalifornii, bardziej liberalnych miastach USA obciachem stalo sie wozenie
    córek na pilke nozna SUV'em. Do europejskich miast sie zupelnie nie nadaja.
    Za to na dziurawe ulice Kijowa czy Alma Aty sa jak znalazl.

  • 12. Data: 2010-01-20 16:49:36
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

> [...]
    > Oczywiscie przy zalozeniu ze spoleczenstwo bedzie sie bogacic w
    > aktualnym tempie i nie dopadnie go zaden kryzys.

    Widzialem SUVa który reklamuje KIA :)
    Duzy, ciezki SUV a silnik 1.6 benzyna :D
    Smiech na sali normalnie.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 13. Data: 2010-01-20 18:03:21
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Widzialem SUVa który reklamuje KIA :)
    > Duzy, ciezki SUV a silnik 1.6 benzyna :D

    najsłabszy silnik w najmniejszym SUV-ie tej firmy do benzynowy 2.0, 141KM,
    auto raptem nieco ponad 100kg cięższe od typowego dzisiejszego kompakta
    P.

  • 14. Data: 2010-01-20 18:07:16
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Za to na dziurawe ulice Kijowa czy Alma Aty sa jak znalazl.

    i dziurawe drogi Katowic,
    masz rację, to fajne auta do miasta,
    w dalszej podróży problematyczne
    P.

  • 15. Data: 2010-01-20 18:10:09
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Samochod powyzej 120 km/h jest glosniejszy od mojej octavi RS na

    w dużo tańszym hyundaiu przy 120 jest cicho,
    ale to przecież żadne porównanie ;-)
    P.

  • 16. Data: 2010-01-20 18:48:05
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > w dużo tańszym hyundaiu przy 120 jest cicho,
    > ale to przecież żadne porównanie ;-)

    Cuda panie :-)
    A to cicho to w porownaniu z czym ? Hyundaiem Galoperem takim przedluzanym
    rocznik bodajze 2001 jezdzilem jako pasazer. Faktycznie, przy 50-czy 60 km/h
    nie bylo slychac szumu wiatru poniewaz :-) slychac bylo glownie piski i
    stuki z konsoli srodkowej i tapicerki :-)

  • 17. Data: 2010-01-20 19:00:43
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > najsłabszy silnik w najmniejszym SUV-ie tej firmy do benzynowy 2.0, 141KM,
    > auto raptem nieco ponad 100kg cięższe od typowego dzisiejszego kompakta

    Cos Ci sie potentegocilo.
    Kia Sportage 2.0 wazy ~1600kg (dokladnie 1548-1621kg), Kia Ceed z tym samym
    silnikem wazy ~ 1300kg (1266-1346kg) wiec 300kg.
    To kolosalna roznica. Doloz do tego gorsza areodynamike i masz gotowa
    "tragedie".

  • 18. Data: 2010-01-20 19:29:31
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Przemek V* wrote in <news:hj799k$nbi$1@nemesis.news.neostrada.pl>:
    > W krajach trzeciego swiata, Rosji, Ukrainie, Polsce sa i pewnie dlugo
    > jeszcze beda autem aspiracyjnym.

    trudno mi uwierzyc, ze myslacy czlowiek aspiruje do SUVa.

    ani to wygodne, ani komfortowe, widocznosc slaba (zwlaszcza przy wyjezdzaniu z
    wewnetrznej ronda), glosne przy wiekszych predkosciach i malo stabilne w
    krotkich skretach.

    SUVy lubią głównie kobiety, które nie umieją jeździć i w wielkiej krowie czują
    się bezpieczniejsze. poniewaz laseczki piszczą do wielkich... samochodów, to
    faceci, ktorzy inaczej nie umieja zrobic wrazenia na kobiecie, kupuja takie
    wozki. i stad ten trend.

    a wiadomo, ze mezczyzna ma wal, nie przegub :)

    pozdr, rdx

  • 19. Data: 2010-01-20 19:38:52
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości

> [...]
    > samym silnikem wazy ~ 1300kg (1266-1346kg) wiec 300kg.
    > To kolosalna roznica. Doloz do tego gorsza areodynamike i masz gotowa

    Inny przykład downsizingu - Volvo S80 (1630 kg) można kupić z silnikiem 1.6
    Diesel 109 KM...

  • 20. Data: 2010-01-20 20:00:06
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > samym silnikem wazy ~ 1300kg (1266-1346kg) wiec 300kg.
    > To kolosalna roznica. Doloz do tego gorsza areodynamike i masz gotowa

    E tam "tragedię". Ta najsłabsza Kia Sportage ma do setki 11,5 sekundy. Mniej
    więcej 11kg auta na 1KM.
    Dla przykładu mała Kia Picanto ma 14kg/1KM, Fiat Panda 16kg/1KM, Fiat 126p
    25kg/1KM :]

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]