  • 21. Data: 2023-01-09 21:19:12
    Temat: Re: Samochód jako współwłasność nieletniego
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.01.2023 o 18:22, Lisciasty pisze:

    > No trza przeliczyć. Ale OC u nas za takiego blachosmroda to koszt na
    > poziomie 6-8 stów na rok. A jakbym "robił" staż trzem kaszojadom, to
    > może te kilka lat płacenia się opłaci? Ryzyko szkody nie wystąpi bo
    > jeszcze sporo lat minie zanim prawko sobie wyrobią ;)

    Musisz przeliczyć. Jeśli przez 5 lat będziesz płacił 200zł więcej to
    masz 1000zł a i tak nie wiadomo, co będzie za 5 lat i strata Twoja w sumie.
    Warto jednak się dobrze rozeznać bo to, że kaszojad będzie miał 24lata
    też nie przesądza o dużej zniżce. Te przepisy jakiś czas temu się
    zmieniły i mają algorytmy na obliczanie ryzyka. Najlepiej zasięgnąć
    informacji u źródła czyli w TU. Miałem podobną sytuację i wziąłem to "na
    klatę" w sensie, że córa jeździ pierdzikiem ale zarejestrowany jest na
    mnie, gdzie mam full zniżkę. Ryzyko ryzykiem ale OC mam megatanio i
    kasiorę mogę jej wpłacić na konto/zawsze. Jak córa kiedyś zacznie sama
    płacić, w sensie, że wszystko na nią to będzie już "stara baba" i zniżki
    są wtedy inne :) Teraz to się też wycwanili, bo jak zawierasz umowę to
    są pytania czy autem będzie jeździł ktoś poniżej 24 lat i to podpisujesz...

    Wiem to, bo co roku drążę temat w zakresie zmiany ubezpieczyciela i co
    roku mają inne zestawy pytań. Jak nakłamolisz, to wyjdzie w "praniu" w
    przypadku winy.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2023-01-09 22:17:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > też nie przesądza o dużej zniżce. Te przepisy jakiś czas temu się
    > zmieniły i mają algorytmy na obliczanie ryzyka. Najlepiej zasięgnąć
    > informacji u źródła czyli w TU.

    No właśnie pytałem kilku agentów i generalnie na wyjściu dostałem szum i
    bełkot. Więc się zastanawiam czy faktycznie warto płacić w ciemno te
    kilka stów więcej na rok czy nie... Bo za te 5-8 lat zasady mogą się
    kompletnie pozmieniać, ale jak wprowadzą (albo utrzymają) jednak jakiś
    rodzaj bonusu "stażowego" to wtedy kwestia czy ma się już ten staż
    wyrobiony czy nie.

> [...]
    > są pytania czy autem będzie jeździł ktoś poniżej 24 lat i to podpisujesz...

    Te pytania o współkierowcę i czy jest małoletni to już chyba od dawna
    są, tak mi się przynajmniej wydaje że coś tam kiedyś odpowiadałem.

    No i jeszcze też nie wiadomo czy dzieć nie będzie jeździł samochodem
    firmowym (z firmy swojej, rodzica czy kogokolwiek), wtedy te zniżki na
    osobę prywatną też chyba można sobie wsadzić... Eh ciężki temat.

  • 23. Data: 2023-01-09 22:46:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2023 o 22:17, Lisciasty pisze:
    > Eh ciężki temat.

    Osrałem. Wiem że jestem miki w te ich wyliczenia i wziąłem to "na
    klatę". Ryzyko 50/50 jak w totolotku. Jak córa nie przyjebie to mam zyski :)

    Jak dotąd wygrałem, bo córa zaliczyła 25 lat i bez kolizji a nadal ma
    ochronę z mojej polisy. Tak że, loteriada :)

    Inna sprawa, to ILE masz na koncie "swoich" autek...i ryzyko.
    Jak dla mnie, warto ale prowadzę w domu czasem ciężkie dyskusje
    uświadamiające/edukacja. Jak dotąd, działajo :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 24. Data: 2023-01-10 08:09:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-01-09 o 22:17, Lisciasty pisze:

    > No właśnie pytałem kilku agentów i generalnie na wyjściu dostałem szum i
    > bełkot.

    Agenci też nie wiedzą, bo teraz stawkę/zniżki oblicza "komputer" i
    sposób obliczenia może być właściwie dowolny.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2023-01-10 16:47:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Jan 2023 22:17:29 +0100, Lisciasty wrote:

> [...]
    > kompletnie pozmieniać, ale jak wprowadzą (albo utrzymają) jednak jakiś
    > rodzaj bonusu "stażowego" to wtedy kwestia czy ma się już ten staż

    Zwracam uwage, ze teraz komputery królują.
    Agent na poczatek wrzuci pesel w baze i dostanie
    "byla stluczka 2 lata temu".
    I nie wazne, ze to nie ty, tylko Ĺźona i inne auto - klient szkodowy.

    Wiec dziecko moze i warto do polisy dopisac, ale
    a) trzeba jezdzizc ostroznie, zeby dziecku szkody nie zrobic,
    b) trzeba potem szybko z tej polisy wypisac.

    J.

  • 26. Data: 2023-01-11 12:41:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 10.01.2023 o 16:47, J.F pisze:
    > Zwracam uwage, ze teraz komputery królują.
    > Agent na poczatek wrzuci pesel w baze i dostanie
    > "byla stluczka 2 lata temu".
    > I nie wazne, ze to nie ty, tylko żona i inne auto - klient szkodowy.

    No na pewno tak jest, ale to już kwestia tego czy jest stłuczka czy nie.
    A mi chodzi o to czy x-letni staż w opłacaniu (czy tam współopłacaniu)
    ubezpieczenia cokolwiek daje.

    L.

  • 27. Data: 2023-01-11 12:51:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Jan 2023 12:41:20 +0100, Lisciasty wrote:

    > No na pewno tak jest, ale to już kwestia tego czy jest stłuczka czy nie.
    > A mi chodzi o to czy x-letni staż w opłacaniu (czy tam współopłacaniu)
    > ubezpieczenia cokolwiek daje.

    Moze cos dac, bo wyskoczy tym komputerom "3 polisy bezszkodowe".

    Ale:
    -komputer moze miec w programie "if wiek < 20 lat then zwyzka 100%",

    -jak pisalem, trzeba mlodego wypisac z tych polis przed 18-tka,
    bo moze narobic zwyzek na kilku polisach :-)

    J.