  • 11. Data: 2023-01-07 21:53:09
    Temat: Re: Samochód jako współwłasność nieletniego
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > W dniu 07.01.2023 o 20:42, ii pisze:
    > [...]
    >
    > Bo jest inna cena za OC.

    > Niezupełnie. Zależy obecnie od wieku ubezpieczonego.

    > j/w.

    I co, kosztuje tyle samo czy nadal 4x

  • 12. Data: 2023-01-07 22:54:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-07 o 20:31, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Nie mam przyczepki, to Ci nie odpowiem. Wiem tylko, ze te sztuczki, co
    > kiedyś działały, już nie działają...albo płacisz tyle, że się to nie
    > opłaca. OK, leci staż ale warunkiem jest bezszkodowa jazda.

    Na przyczepkę jest ryczałt i to jest dość niska stawka - jakieś 50 czy
    100zł.
    Dodatkowo łatwo o bezszkodowość jak się nie używa.
    Pytanie czy działa na zniżki jest aktualne.

  • 13. Data: 2023-01-08 00:13:02
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.01.2023 o 22:54, cef pisze:

    > Na przyczepkę jest ryczałt i to jest dość niska stawka - jakieś 50 czy
    > 100zł.
    > Dodatkowo łatwo o bezszkodowość jak się nie używa.
    > Pytanie czy działa na zniżki jest aktualne.

    Na pytanie "bonus malus oc w polsce" odnajduję m.in.:

    - http://niusy.pl/@punkta.pl/ams

    "W praktyce nie istnieje żaden zapis prawny, który regulowałby system
    wyliczania zniżek. Każdy ubezpieczyciel ma prawo do stosowania własnych
    metod."

    - http://niusy.pl/@rankomat.pl/amr

    "Kolejną firmą, która proponuje tanie OC młodemu kierowcy jest
    AAAAAAAAAA. Teoretycznie, oferta tego ubezpieczyciela powinna być
    korzystniejsza niż w BBBBBBBB, bo po trzech latach ubezpieczenia bez
    szkody komunikacyjnej przysługują kierowcy maksymalne zniżki."

    Po dopisaniu "przyczepka" otrzymuję

    - http://niusy.pl/@najtaniejuagenta.pl/amt (10.10.2022)

    "Zgodnie z polskim prawem przyczepa samochodowa jest pojazdem" i dalej
    "część towarzystw respektuje długość posiadania tego ubezpieczenia i
    zebrane w ramach niego zniżki przy zakupie polisy dla samochodu. ...

    ... sposób ten nie zadziała u wszystkich ubezpieczycieli. Sprawdzi się
    m.in. w przypadku takich towarzystw, jak ..."

  • 14. Data: 2023-01-08 13:11:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wirtualną, czy prawdziwą?
    Bo koszty przechowania prawdziwej jakiś są.

    -----

  • 15. Data: 2023-01-08 18:22:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > Lepiej se przelicz, czy się opłaca. Będąc współwłascicielem z małolatem
    > do 24 roku życia, płacisz OC więcej.

    No trza przeliczyć. Ale OC u nas za takiego blachosmroda to koszt na
    poziomie 6-8 stów na rok. A jakbym "robił" staż trzem kaszojadom, to
    może te kilka lat płacenia się opłaci? Ryzyko szkody nie wystąpi bo
    jeszcze sporo lat minie zanim prawko sobie wyrobią ;)

    L.

  • 16. Data: 2023-01-09 08:07:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gorzej, jak tatuś w coś walnie podwyższając dzieciom składkę ;-).
    Ciekawe, czy dobrotliwy sąd by taką składkę obniżył (z powództwa dziecka które doszło
    do pełnoletności), bo to przecież było bez
    dziecka winy i udziału (poza napie....aniem z rodzeństwem na tylnej kanapie).

    -----

  • 17. Data: 2023-01-09 09:24:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 7.01.2023 o 00:41, Lisciasty pisze:
    > Jest jeszcze sens robić jak to kiedyś się wyrabiało zniżki będąc
    > współwłaścicielem ubezpieczonego samochodu? Konkretnie chodzi mi o
    > dzieciory starsze i młodsze, ale generalnie przed 18 rokiem życia.
    > Czy dany dziecior może być w ogóle współwłaścicielem, a jeśli może to
    > czy mu to coś da, skoro nie ma prawa jazdy?
    >
    > L.
    15 lat temu to działało. na małolata bez prawka nie podnosili stawek oc,
    bo pytanie było czy będzie nieletni kierowca - no.... nie będzie.
    ToMasz

  • 18. Data: 2023-01-09 11:24:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 7 Jan 2023 00:41:28 +0100, Lisciasty wrote:
> [...]
    > Czy dany dziecior może być w ogóle współwłaścicielem, a jeśli może to
    > czy mu to coś da, skoro nie ma prawa jazdy?

    Moze byc np z powodu spadku.

    Czy moze nabyc samochod ... kto go tam wie.
    Zaraz sie US przyczepi o PIT :-)

    Moze tez dostac przez darowiznę.

    J.

  • 19. Data: 2023-01-09 13:54:38
    Od: K <...@l...com>

    On 06/01/2023 23:41, Lisciasty wrote:
> [...]
    > Czy dany dziecior może być w ogóle współwłaścicielem, a jeśli może to
    > czy mu to coś da, skoro nie ma prawa jazdy?

    Kiedys sie do tego uzywalo przyczepki.

  • 20. Data: 2023-01-09 21:08:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 09.01.2023 o 13:54, K pisze:
    > Kiedys sie do tego uzywalo przyczepki.

    No tak, ale słyszałem że już motorowery i przyczepki "nie działają".
    Oczywiście wartość tego info taka sama jak ta, czy dzieć może być
    współwłaścicielem, każdy ma jakąś tam opinię ale jakoś pewny to nikt nie
    jest ;)

    L.