  • 61. Data: 2022-11-23 06:04:04
    Temat: Re: Samochody elektryczne
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-11-2022 o 16:24, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Znajomek z 15kW dzisiaj dzwonił, że coś mu się spierdoliło bo od 4 dni
    > nie ma NIC :D...śnieg spadł a że mrozik trzyma to nie stopniał :D

    Prawda, może tak być.

    Wczoraj już stopniał całkowicie.
    A ja część paneli odśnieżyłem zaraz po pierwszych opadach.

  • 62. Data: 2022-11-23 06:05:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-11-2022 o 02:40, LordBluzg(R)?? pisze:

    > No, masz dodatkowo gaz (może być z butli) albo płacisz za prąd. PV jest
    > dla lelektryka. Nie rozumiesz?
    >
    > Instalka wtedy spłaca się w 6 lat, bo albo liczysz kasiorę u Obajtka
    > albo sam się doisz i cena paliwa Cię nie obchodzi :]
    >
    > Obajtek podnosi ceny tak jak energetyka. Ty, RAZ wydałeś na PV+stacja w
    > garażu i masz w dupie podwyżki przez 20 lat :]

    Dokładnie do takich wniosków doszedłem ostatnio.

  • 63. Data: 2022-11-23 06:09:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-11-2022 o 15:47, J.F pisze:

    > A przynajmniej do pracy i z powrotem. Ale juz na pradzie z wegla :-(

    I wiatraków.
    A i tak to lepiej niż na syfie z paliwa płynnego.
    Przykład:

    https://elektrowoz.pl/porady/elektryczne-monstrum-hu
    mmer-ev-zuzywa-mniej-energii-na-100-km-niz-hybrydowa
    -toyota-corolla-popatrzcie-liczymy/

  • 64. Data: 2022-11-23 06:26:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Noale ja tak policzyłem ale rozbiłem to  w tłumaczeniu "dla debili".

    O wyszło ci hurraoptymistycznie

    > No, masz dodatkowo gaz (może być z butli) albo płacisz za prąd. PV jest
    > dla lelektryka. Nie rozumiesz?

    A dlaczego tylko dla elektryka?

    > Obajtek podnosi ceny tak jak energetyka. Ty, RAZ wydałeś na PV+stacja w
    > garażu i masz w dupie podwyżki przez 20 lat :]
    >
    > Simply :)

    Musisz sobie tylko domek na zapupiu kupić i elektryka. No i liczyć że
    się przez 20 lat nie popsuje. I płacić więcej za ogrzewanie. I kosić
    trawę - same plusy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2022-11-23 06:29:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Parę groszy wincyj ale to nie jest rozwiązanie 100%.

    Policzmy - trzeba kupić dom, samochód i ofgrida - rzeczywiście żaden
    problem;)

    > Nie pisałem :]

    Rzeczywiście;) "osrać zmowy cenowe, wydobycie i inne kurestwa związane z
    dojeniem kieszeni? "

    > Ekologia? Chuj to Kowalskiego obchodzi. Niech rząd się martwi.

    No przecież się martwią:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2022-11-23 08:35:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-22 o 21:25, robot pisze:

    > I w smaku podobny.

    To są newsy i od elektryków gładko przejdziemy
    poprzez edamski do procesów przechowywania cytrusów :-)
    A po drodze ujawnią się eksperci w kilku dziedzinach.
    Jak chcesz coś wydobyc i wywołać dyskusję, to musisz
    postawić kontrowersyjną tezę - najlepiej z odniesieniem do polityki,
    grup społecznych, religii itp.

  • 67. Data: 2022-11-23 08:41:33
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 23.11.2022 o 08:35, cef pisze:

> [...]
    > Jak chcesz coś wydobyc i wywołać dyskusję, to musisz
    > postawić kontrowersyjną tezę - najlepiej z odniesieniem do polityki,

    Jasne.
    Ale ja naprawdę chciałem się tylko dowiedzieć ile jest tych elektryków.
    Nie miałem zamiaru wywoływać dyskusji.

    pozdro

  • 68. Data: 2022-11-23 08:45:11
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 23.11.2022 o 08:41, robot pisze:

    > Jasne.
    > Ale ja naprawdę chciałem się tylko dowiedzieć ile jest tych elektryków.
    > Nie miałem zamiaru wywoływać dyskusji.

    A najgorsze, że dyskusja trwa, a ja nadal nie wiem ile ich jest.
    Nikt nie wie?
    Nikt się nie chce podzielić tą informacją?

  • 69. Data: 2022-11-23 08:46:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-22 o 18:26, J.F pisze:

    > A ile ich jest ... w Polsce maja teraz zielone tablice rejestracyjne.
    > We Wroclawiu takie widuję. Rozejrzyj sie.

    Jeżdżę codziennie po tym mieście i tez mogę powiedzieć, że widuję.
    Ile Ty widujesz? Jeden co minutę, co godzinę, jeden w czasie codziennego
    przejazdu
    kilku kilometrów, jeden w tygodniu czy kilka na rok?
    Jaki to jest procent czy promil? Potrafisz powiedzieć ile samochodów
    w mieście widzisz średnio codziennie w sposób umożliwiający
    identyfikację napędu? Od kiedy na tej grupie pojawiają
    się dyskusje o elektrykach zwracam szczególną uwagę
    na zielone tablice i praktycznie mogę powiedzieć, że ich nie ma.

  • 70. Data: 2022-11-23 09:00:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-23 o 08:41, robot pisze:

    > Jasne.
    > Ale ja naprawdę chciałem się tylko dowiedzieć ile jest tych elektryków.
    > Nie miałem zamiaru wywoływać dyskusji.

    Dyskusja była by dodatkiem.
    Nie postawiłeś tezy.