  • 71. Data: 2022-11-23 09:35:16
    Temat: Re: Samochody elektryczne
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-11-21 o 19:24, robot pisze:
    > Ile procent samochodów na świecie to samochody elektryczne?
    > Elektryczne, to znaczy bez silnika spalinowego (IC jak ktoś woli), tylko
    > z elektrycznym.

    Dla świata chyba trudno znaleźć info. Dla każdego państwa osobno nawet
    idzie coś wyszukać. Tylko nie wiem czy podawanie "dla świata" ma jakiś
    sens, to trochę zbyt ogólne ;) No i też ciekawsze są dane na temat
    aktualnej sprzedaży w porównaniu do spaliniaków, w Norwegii np. coś pod
    80% nowo sprzedawanych fur to elektryki.
    U Niemiaszków samochodów ogółem jest coś pod 48 milionów, czyli patrząc
    na ilość elektryków (600 tys.) procentowo wychodzi 1,25%
    Hm ciekawe te dane, właśnie wyczytałem że w Polsce mamy już około 37
    milionów samochodów, myślałem że mamy góra 10 milionów ;)
    Procentowo elektryki to u nas wchodzą w promile a nie procenty ;)

    L.

  • 72. Data: 2022-11-23 09:37:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-11-22 o 19:58, Myjk pisze:
    > Jakiś czas temu była na sprzedaż bateria z rozbitka, chyba e-vito, 100kWh
    > za 50 koła, ale chętnych nie było, choć jak się zastanowić, to tanio jak
    > barszcz. Z drugiej strony co z taką pojemnością zrobić w zastosowaniach
    > domowych...

    To i tak jest zbudowane z modułów czyli zestaw ogniw + BMS, wyciągasz
    ile potrzebujesz do zmotania swojego magazynu a resztę sprzedajesz
    innemu macantowi ;)

    L.

  • 73. Data: 2022-11-23 09:53:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-11-2022 o 09:35, Lisciasty pisze:

    > Hm ciekawe te dane, właśnie wyczytałem że w Polsce mamy już około 37
    > milionów samochodów,

    Głównie w statystykach, które już pewnie nigdy nie zostaną poprawione.
    Czynnych jest dużo mniej.

  • 74. Data: 2022-11-23 09:54:14
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 23.11.2022 o 09:35, Lisciasty pisze:

    > to trochę zbyt ogólne ;)

    Dlaczego?

  • 75. Data: 2022-11-23 09:58:25
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 23.11.2022 o 09:00, cef pisze:

    > Dyskusja była by dodatkiem.
    > Nie postawiłeś tezy.

    Po co dyskutować o czymś o czym nikt nic nie wie.
    (o ilości samochodów elektrycznych)

  • 76. Data: 2022-11-23 10:52:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-11-23 o 09:54, robot pisze:
    > Dlaczego?

    Bo ważniejsze jest tempo zmian jak dla mnie a nie procentowa ilość.
    Poza tym weź zdobądź wiarygodne info ile samochodów jest w każdym kraju,
    jak patrząc u nas jaki jest burdel ewidencyjny, to co na przykład u
    Ruskich, Chinoli, w Indiach itp.

    L.

  • 77. Data: 2022-11-23 11:07:10
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 22.11.2022 o 21:53, robot pisze:

    > Mam wiele powodów żeby pytać o to, ale nie mam motywacji,
    > i chęci żeby pisać o nich.
    >
    > Jeżeli ktoś zna odpowiedź na moje pytanie to niech odpowie,
    > o nic więcej  nie proszę.
    >
    > No i odpowiedzi "jakiś malutki", nie satysfakcjonują mnie.
    > Chcę konkretów.
    > Nie pytałem też o historię koni, chociaż przyznaję, że też jest ciekawa,
    > tak jak i historia innych zwierząt udomowionych.

    Proste pytanie do googla mówi że rocznie produkuje się 100ml samochodów
    i 6-7 elektrycznych

    a szacować można że na całym świecie obecnie to elektryki stanowią
    poniżej 1% jeżdżących samochodów

  • 78. Data: 2022-11-23 11:27:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.11.2022 o 08:35, cef pisze:

    > To są newsy i od elektryków gładko przejdziemy
    > poprzez edamski do procesów przechowywania cytrusów :-)
    > A po drodze ujawnią się eksperci w kilku dziedzinach.
    > Jak chcesz coś wydobyc i wywołać dyskusję, to musisz
    > postawić kontrowersyjną tezę - najlepiej z odniesieniem do polityki,
    > grup społecznych, religii itp.

    Elektryki same w sobie nie wystarczą? To może baterie?

  • 79. Data: 2022-11-23 11:28:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-23 o 09:58, robot pisze:

    > Po co dyskutować o czymś o czym nikt nic nie wie.
    > (o ilości samochodów elektrycznych)

    Skąd wiesz, że nikt nie wie?
    Nikomu się nie chce szukać w googlach,
    ale zawsze ktoś się znajdzie kto się nudzi
    i już nawet ktoś oszacował na 1mln a inni kwestionują
    rzetelność rejestrów na podstawie których miało by to być liczone.
    Ja niestety nie mogę szacować.

  • 80. Data: 2022-11-23 11:35:36
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-22 o 19:02, robot pisze:

    > Zaczynam się denerwować.
    > Powtarzam moje pytanie po raz chyba trzeci, bo chyba nie dociera:
    >
    > Nie ile jest w cywilizowanym nic nie znaczącym dla gospodarki światowej
    > kraju, tylko ile jest na świecie?
    >
    > Nie interesują mnie odpowiedzi typu:
    >
    > "mało"
    > "po ci ci ta wiedza"